Posts by Tux

Citaat

design lijkt mooi maar je moet de design ook laten leven

Sorry, maar ik vind het ontwerp van dit... ding geen van beide doen. Om nog maar te zwijgen over de belachelijk grote header die gewoon letterlijk de helft van het scherm in beslag neemt.

Het gaat er heus niet om of het W3 valid is hoor. Het is heus geen ramp als je je gewoon aan de regels houdt en een CSS property gebruikt die je wel nodig hebt en cross-browser werkt die niet opgenomen is in de W3 standaarden.

Het ligt aan de soort licentie die gebonden is aan de software.
    Als er in het systeem een bestand genaamd LICENSE of iets dergelijks is meegestuurd, lees die dan goed door.

Als het onder (L)GPL is vrijgegeven, betekent dat dat je ten alle tijde bereid moet zijn om kosteloos iemand van (de broncode van) een kopie van je software te voorzien. Mochten er gecompileerde bestanden of images tussen zitten, dan is het, mocht er niet iets anders aangegeven zijn, toegestaan om die te verkopen.

BSD/MIT houdt in dat je alles met de software mag doen (aanpassen, weggeven, verbranden... verkopen) op voorwaarde dat je de originele auteur(s) erbij noemt. Je mag niet beweren dat het jouw systeem is, wat met GPL wel mag.

Voor de rest heb je nog freeware, shareware, proprietary licenses enzovoort, maar ik heb begrepen dat het hier om een open source systeem gaat dus dat is niet van toepassing.

Als er geen licentie bekend is mag je aannemen dat het publiek domein is en volgens mij mag je dat gewoon verkopen mits er niet anders afgesproken is.