Posts by Aaron

Op 20 november 2015 was Microsoft 30 jaar geworden!

30 jaar geleden was een computer een gigantische machine, Dat ook nog enkele minuten duurde voor het opstarten. Dat tevens veel lawaai maakt.

Tegenwoordig past de hardware in een laptop of mobiel. Duurt het nog geen minuut op het te laten opstarten....

Dit zijn alle Windows versies:
    - Ms-dos
    - Windows 1.0
    - Windows 2.0
    - Windows 3.0
    - Windows NT
    - Windows 95
    - Windows 98
    - Windows XP
    - Windows Vista
    - Windows 7
    - Windows 8
    - Windows 8.1
    - Windows 10

Mijn Conclusies van alle versies die ik gebruikt heb:
    Ik werk al met alle windows versies vanaf Windows NT
    De slechtste vond ik Vista
    Minst gebruiksvriendelijke was windows 8 & 8.1
    Het beste systeem was voor mij Windows 7
    Enkel met WIndows 10 had ik problemen na de installatie of tijdens. Maar die zijn intussen van de baan.

Met vriendelijke groeten,

A.Tytgat

Facebook is onlangs begonnen met het uittesten van ondersteuning voor hun gebruikers als ze met een relatiebreuk zitten. Dit om de relatiebreuk beter te kunnen laten verwerken.

Momenteel word dit enkel getest in de VS.

Hoe kan Facebook je helpen?
    Eenmaal je terug single bent krijg je van Facebook enkele vragen voorgeschoteld. Zodat Facebook weet of je je ex wat minder wilt zien, geen melding meer wilt krijgen, geen tags,...
    Omgekeerd kan ook. Je kan instellen wat je ex nog te zien kan krijgen van jezelf. Dit allemaal zonder elkaar te blokkeren of elkaar te verwijderen. Dit voor een bepaalde periode of voor altijd ( tot je het uit zet)

Persoonlijk vindt ik dit handig, zodat je even elkaar met rust kan laten. Maar of ik dat zelf zou gebruiken? Dat zal ik pas weten als het zover is...

Zouden jullie dat gebruiken?

Haal de cd eruit,
    Druk daarna bij het opstarten (direct als je de pc aanlegt) op F2 herhaaldelijk en dan zit je in de bios. Dit kan ook del of f10 zijn.

Je moet die toets direct herhaaldelijk induwen bij het opstarten

De desbetreffende schijf even aansluiten in een andere pc.

Kan je in je BIOS ergens een instelling zien van je schijf? AHCI , RAID, IDE,.....
    Die zal waarschijnlijk verkeerd zijn

De koppeling naar je css zal waarschijnlijk niet juist zijn. Volgens hetgene wat ik uit je bericht versta.

@Puurhost

De widget zal gewoon inklapbaar zijn, hoeft dus niet open te staan, jij bepaald uiteindelijk wat open/dicht is op je dashboard. Je kan overigens ook de widget verplaatsen, als je hem minder belangrijk vind kan je hem heel simpel onderin slepen.

Daarom is het handig dat er een popup komt...
    Stel dat de gebruiker hem ver weg sleept, en jij stuurt een belangrijke update zal hij dat niet direct kunnen zien...

@A.Tytgat
    Ziet er zeker goed uit, bootstrap theme of ? Kan je tevens de kleur en branding aanpassen binnen dit paneel ?

Momenteel een basisthema die ik gevonden had (Spaans oorspronkelijk)
    Er zitten nog kleine taal en lay-out fouten in.

Ik zal misschien later een update uitbrengen als alles mooi vertaald is en de lay-out er goed uit ziet.
    Ideetjes zijn natuurlijk welkom via PM

Plesk is nou juist een van de tragere panels, uiteindelijk maakt het allemaal niet heel veel uit. Het verschil zit het vooral in de layout (deze is bij DA erg verouderd, de prijs en het aantal addons.

Over dat verouderen ben ik volledig mee eens.
    Ik draaide al enkele weken op mijn testserver een nieuwe lay-out die tevens mobielvriendelijk is.
    Sinds deze morgen staat hij online voor al mijn klanten.
    Misschien kan je er ook eens naar kijken en die ook gebruiken?
    Link

Ook als deze instellingen geregeld moeten worden via httpd.conf of equivalent (waar je dus op shared hosting niet bij komt)?

dat weet ik niet heel zeker. Maar stuur mij gerust maar een pm met wet het probleem is en hoe je het zou willen opgelost krijgen. Dan zal ik dit eens bekijken op mijn VPS en dan kan ik je een correct antwoord geven wat er exact zou moeten gebeuren...

ik ben altijd voorstander geweest van directadmin. ik heb beide gebruikt.
    maar ik vind directadmin iets makkelijker te navigeren. en cpanel is super traag naar mijn mening.
    maar dat is mijn mening :)

Ik gebruik ook steeds Directadmin, altijd al tevreden van geweest...

Iets wat ik compleet ruk vind aan DA is dat deze een aantal URL-paden lijkt te claimen (zoals /config, /icons, /error (had met deze laatste ook problemen geloof ik) en mogelijk meer). Ik weet niet of dit out-of-the-box instellingen zijn of dat mijn hoster verzonnen heeft dat dit handig zou zijn.

Deze paden zijn ook niet aan te passen als je op shared hosting zit (als ik mijn hoster mag geloven, tis allemaal moeilijk danwel onmogelijk om dit te veranderen omdat dit allemaal aan de serverzijde geregeld dient te worden).

Ik kan hier echt niet bij, je beheerpaneel zou onafhankelijk moeten kunnen opereren van je website en vice versa.

Met die instellingen heb ik geen problemen in Directadmin.
    Dit zou kunnen liggen aan sommige instellingen ervan. Maar valt wel op te lossen...