Posts by Aaron

Hey

Is dit via een websysteem?
    Id het een echte aplicatie?
    Is er een demo?

Het is een websysteem. Het enigste wat je nodig hebt is internet en een toestel. De website past zich aan naar de grootte.
    Momenteel is er geen demo beschikbaar. Dit doen we liever nog niet tot het systeem af is en voldoende getest is.

Wat maakt je beter dan https://www.factuursturen.nl/ ?

Momenteel ligt de focus niet op wat we beter zijn dan de "concurrenten" . Momenteel ligt de focus bij gebruiksvriendelijkheid, snelheid,...

@Aaron

API Koppelingen en BTW statistieken zou ik persoonlijk makkelijk vinden, als iemand bijvoorbeeld met Exact werkt (NL Boekhoud programma). Eventueel een producten beheer en vorm van abonnement is voor veel internet bedrijven ook wel handig.

Kan je tevens per klant een vaste korting instellen of moet dit op basis van factuur aangegeven worden ?

Momenteel kan je klanten onderverdelen in groepen, maar er zijn nog weinig opties voor gemaakt. Kortingen per groep is dus een ideaal idee. Dit gaan we zeker toevoegen. De API koppeling staat ook op een to-do lijst.

Bedankt voor de tips!

Hallo allemaal!

Wij zijn met ons bedrijf bezig met een klein & simpel facturatie programma. Die we graag niet te uitgebreid willen maken, maar die wel het nodige heeft. Momenteel is het bijna afgewerkt en worden er nog enkele style updates en verbeteringen toegepast.

Wat zit er al in ons systeem:
    - Facturen, Creditnota's, offertes maken
    - keuze voor 6%, 12%, 21% BTW
    - Exporteren naar PDF
    - Offertes bewerken
    - Klanten toevoegen & hergebruiken in meerdere facturen
    - Klantenbeheer ( gegevens wijzigen als er nog geen facturen zijn aangemaakt, gegevens opzoeken, logs per gebruiker)
    - Facturen worden automatisch bij het aanmaken verstuurd via mail, met een betaallink en overschrijvingsgegevens om de keuze te geven
    - Helpdesk
    - Priveberichten
    - Betalingen worden automatisch gecontroleerd door de gestructureerde mededeling (bijna af)
    - Statistieken van verkopen ect
    - klanten kunnen inloggen en eerdere facturen downloaden
    - ...

Nu zouden we dit willen verkopen / verhuren na grondig testen.

Maar welke opties zou je er graag nog bij willen als je dit zou kopen?
    Hoeveel zou je hiervoor bereid zijn om voor te betalen (éénmalig / maandelijks)?

Heb je zelf suggesties of ideetjes? Graag hoor ik ze!

Aaron

Heb je de bestanden eens rechtstreeks bekeken of er iets in staat? Had je een foutmelding bij het uitvoeren van deze commandos?

Heb je nog andere ssl instelling staan in je directadmin.conf? Dit kan daar ook aanliggen

Beste ICT Scripter leden,

Ik ben op zoek naar iemand die veel kent van Joomla.
    Dit om enkele dingen in orde te zetten. bijvoorbeeld:
    - Facebook moet gekoppeld worden aan de site (ook per artikel een ander ID).
    - Artikelen overschrijven van oude website. (copy paste, maar de artikels proper zetten)
    - Algemeen beheer in orde zetten alsook een gebruiker aanmaken die enkel artikels kan toevoegen (+ menu items)
    - site verplaatsen en online zetten.

Dit is uiteraard via factuur dat wij dit willen betalen. Wie interesse heeft mag mij een Skype berichtje sturen of een privébericht.
    Website waar dit moet gebeuren kan ik hier helaas niet vrijgeven wegens privacy van mijn klanten.

Met vriendelijke groeten,

Aaron

Hallo,

Ik was 19 toen ik mijn "eenmanszaak" begon. Ik woone toen nog bij mij ouders en ik studeerde ook nog.

Zolang ik onder de 15.000€ aan inkomsten heb (niet winst maar inkomsten) (ben niet meer zeker over het bedrag, maar het was zoiets)
    Was dit geen probleem om het kindergeld bij mijn ouders niet te verliezen.

Tevens moest ik enkel maar mijn boekhouding jaarlijks binnenbrengen. Waardoor ik dus daar ook iets minder kosten had dan per trimester.

Een BTW nummer voor een eenmanszaak kost ook niet veel geld in Belgie. Dit was voor mij zelfs binnen de 7 dagen geregeld. Misschien kan je dit doen?

Aaron

Dus als je dan een lijst van de leden wilt selecteren doe je gewoon een LEFT JOIN van de users met de aparte tabel met punten en dan tel je die punten samen om ze zo te ordenen?

dat kan je doen ja, ik tel de punten al samen in 1 tabel. Zodat ik later niet steeds geheel de database moet laten samentellen ( hoe meer tabbellen +hoe meer leden hoe trager dat het anders zal gaan)

Vroeger toen ik zo'n games maakte, was de telling steeds in 2 apparte tabellen. Eentje voor de tijd + aantal seconden in de toekomst.
    Dit was voor de berekening wanneer de opdracht klaar was.

Ik had dan nog een 2de veld waarin ik de punten schreef hoeveel de speler kreeg als de opdracht klaar was.

Eenmaal de tijd verstreken was schreef ik die punten bij de totaalscore van de speler en zette ik die tabel op 0.

Per doe item op je website met tijd kan je apparte tabbelen maken in je database. Zo kan je de score steeds gaan bijschrijven.
    Zo kan je een totaalscore gaan berekenen.

Uiteraard zijn er nog verschillende manieren hoe je dit kan doen. Dit was er eentje van.

Graag on-topic blijven!
    Bij twijfel van een script of source graag bespreken via een privébericht.

Je kan bij grote discussies altijd een teamlid contacteren om te helpen.

Dus wanneer je een titel koopt wordt het plaatsen van een blog ineens meer waard? Dit klinkt verkeerd als ik er over nadenk: betalen voor extra "waardering"?

Als er dan toch een behoefte is aan meer blogs (of is dit enkel om de VIPpers meer te laten bloggen?), hoog dan de waardering voor alle blog(ger)s op, waarbij een blog wordt onderworpen aan een wat strengere kwaliteitscontrole waarbij ook wordt gekeken of het echt wat toevoegt (weet niet of een vertaling van een manual hier onder valt).

EDIT: ben al een tijd aan mijn routing artikel aan het schaven maar dit doet mij nou niet bepaald sneller schrijven :/.

We zochten een stimulans om VIP aan te kopen. Maar omdat dit een betalend iets is, zochten we een manier om het te kunnen (rapper) terug te gaan verdienen. Daarom de extra ITcoins.

Extra's geven aan leden om meer content te krijgen kan inderdaad ook. We willen uiteraard niet dat leden rapper iets gaan schrijven dat mindergoed is. Indien het niets met IT te maken heeft of de content is te vergelijkend met de bron. Dan gaat die niet door.

Maar totnu hebben de teamleden (bijna) niets moeten weigeren. Eenmaal ik terug meer tijd heb zal ik terug enkele blogs gaan schrijven ivm domotica, centos, php,...

Geen teamlid die hierop nog gaat antwoorden?

sorry, wegens drukt was ik dit vergeten!

Een script is een onderdeel van iets. Je kan dit niet 100% garanderen dat het werkt met de rest van de code.

In de meeste gevallen als iemand iets maakt voor een ander is er een contract. Dit is ook de veiligste manier. Daarin kan je plaatsen dat je het script afgeeft in die staat als de koper dit goed vindt. Zo kan je als verkoper er niet aansprakelijk worden voor gesteld als er iets misloopt.

Soms gebeurt het ook dat je in het contract een soort van onderhoud of service na verkoop laat zetten. Dit hangt natuurlijk af wat je na de verkoop nog aanbied of waarvoor je aansprakelelijk bent. Let hier dus mee op.

Als je iets maakt voor iemand of laat maken voor jezelf, vergeet niet om een contract te maken. Al is het maar voor iets kleins. Een contract teveel is beter dan één te weinig en daar dan miserie mee hebben....

Maak hierom duidelijke afspraken met de koper/verkoper. Ikzelf zeg het altijd dat de koper de files krijgt, test en betaald. Na de betaling bied ik geen support aan indien er iets foutloopt. Als de koper toch om support vraagt, wil ik dit wel doen maar onder bepaalde voorwaarden...

Hopelijk ben je hier wat mee geholpen?

Hallo,

Ik heb al redelijk wat toestellen die automatisch werken in huis. Die dingen doen als ik weg ga of thuis kom. Die commando's uitvoeren bij een bepaald iets. De meeste commando's laat ik uitvoeren met IFTTT.

Graag wil ik nog een stap verdergaan. Sommige toestellen hebben wel een app om het toestel te gebruiken. Maar die werken enkel binnen het netwerk. Nu ben ik op zoek naar een manier om de commando's van die apps te kunnen uitlezen om die in IFTTT te kunnen gebruiken. Of met een andere tool.

Weet er iemand hoe ik die commando's kan uitlezen? (Bijvoorbeeld: aan/uit/luider/stiller/...) om die later zelf te kunnen gebruiken?

Volgende toestellen wil ik automatisch laten werken:
    - onkyo surround
    - oudere smartplug (nieuwere zijn bereikbaar buitenshuis, enkele oude niet. Enkel via binnennetwerk)
    - orbweb op de vaste pc.

Kan ik op één of andere manier de commando's vinden? Zou ze graag willen gebruiken om meer te automatiseren