Posts by monoglobe

okee er ging ff wat fout, maar ik ben een tijdje gelede begonnen met een login. maar dat is het niet helemaal geworden en mijn host is ondertussen gecrashed. mijn probleem is, dat die niet het andere forumpje laat zien (heb de knop hernoemt zodat ik weet dat die ingelogt is maar er gebeurd niets.
    dit is de code: (heb db connect eruit gehaald voor veiligheid:P)

dankjee :)

jah dat klopt,
    ik moet die php_self in de action van hethtml gedeelte doen,
    maar om dan de sessions de late verandere in de html, moet het in php zijn. is er een andere manier daar voor?

okee en wrm krijg ik hier een error over??|-)

error:

PHP
    Parse error: syntax error, unexpected '?'

alvast bedankt

hahaha eetsmakelijk xd

en bedoelen jullie zo iets:

ik werk niet met een session,
    dit is mijn script:

Citaat van pekelterror
    PHP
    if(isset($_SESSION['session-die-je-zet-na-inlog'])){
    // code hier
    } else {
    // de andere code hier
    }

ik ga het even proberen. alvast bedankt :)

heey mensen,

ik heb op het moment een werkend register script, en een login gemaakt. Maar ik wil nu op de homepage, van mijn site, het login formpje late verandere in iets anders (een paar optie's) als je ingelogd bent, maar als je niet ingelogd bent, moet dat gewoon het formpje blijven.
    kan iemand mij vertelle hoe :)

alvast bedankt.

heey mense,
    ik maak nu mijn 3de topic (pff best veel maarja >.>)
    ik heb een vraagje aan iedereen die maar een beetje php kent,
    ik wil een nieuws systeem gaan maken, maar weet niet wat er allenmaal in moet, of hoe het moet.
    kan iemand heel misschien zeggen in stappen wat je moet doen, en als het kan in een PB, als je dat persoonlijker vind, zodat niet onbevoegde het weten :P. ik zou het heel erg waarderen :)
    mvg,
    monoglobe.

mis ik dan niet de code die uitlegt wat filter_validate_email is?

edit: nee toch niet, ik had die site nog nooit gezien,
    bedankt iedereen die geholpen heeft, waardeer het echt,
    dat jullie jullie tijd toch een beetje verspillen om de kleinere onder de mense te helpen. echt bedankt!! :D

ik heb nu dit

PHP
    $checkemailQ = mysql_query("SELECT email FROM site WHERE email='". mysql_real_escape_string($_POST['email']) ."'");
      if (mysql_num_rows($checkemailQ) > 0){
     echo("<script>alert('Your email has already been token, please use another one!')</script>"); 
    elseif(!preg_match("/^[a-z0-9_]+([_\.-][a-z0-9_]+)*@([a-z0-9_]+([.-][a-z0-9]+)*)+\.[a-z]{2,}$/i",$_POST['email'])) {
                echo 'Uw email adres is ongeldig!';
    }
    }

er zit ook een check in, dat er ook geen dubbele emails komen xd

heey mense,

ik ben bezig met een registratie systeem, voor mijn assessment,
    en ik probeer een email check te maken,
    zodat ze niet als email nemen, 454 of jkdhgkjgh bijv.
    hij registreert de mensen alsnog ook al hebbe ze geen correcte email... dit is de code:

PHP
    $checkemailQ = mysql_query("SELECT email FROM site WHERE email='". mysql_real_escape_string($_POST['email']) ."'");
      if (mysql_num_rows($checkemailQ) > 0){
     echo("<script>alert('Your email has already been token, please use another one!')</script>"); 
    	if(!eregi("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,4})$", $email)) {
        return true;
      }
      return false;
      echo ("<script> alert('This is an invalid email!')</script>");
    }

kan iemand mis helpen ?:)

LIMIT 0,15 werkt niet,
    ik denk zelf dat de fout in het hele selecten zit,

PHP
    $dbres				= mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(`time`,'%d-%m-%Y %H:%i') AS `time` FROM `[news]` WHERE `online`=1 ORDER BY `id` DESC LIMIT 0,15");

want die online, is geen tabel die die moet pakken, maar ik denk dat het eerder dit moet zijn:

PHP
    where id = desc limit o,15

of zit ik nu helemaal fout?:P
    ik ben nieuw in php ^^