Posts by diamondboy

sorry rick heb simpelweg woutrs tabelletje gebruikt;)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.11.10 18:23:35:
    alleen kan het ook zo zonder bolletjes?

nee ihmedia, een dropdown menu is dat als je je muis op een naam houd er dingen uitschuiven, maar ik wil dat als je ergens op klikt er subpage komen, ik denk dat ik wel wat met woutr s idee kan;)

ik weet niet of ik hier goedzit maar ik ben opzoek naar een menu als deze website heeft, http://www.tennisarena.nl/ dat is een menu met subpaginas bijvoorbeeld je drukt op tennis en je krijg daaronder de merken te zien, ik wil dit menu zelf maken alleen probleem is dat ik een uitleg erover zoek maar ik weet niet hoe z'n menu heet als je het weet zeg het even:)of zet er gelijk linkje bij

alvast bedankt

grt dia

Willem: Bumpen binnen 24 uur is niet toegestaan!

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 06.11.10 12:47:36:
    ik heb nu een tussentijds probleem, ik heb voor inloggen 3 tabels aangemaakt id, inloggen en password, maar bij aanmelden tutorial staat niet erbij dat dat hoeft kan iemand mij helpen? wellicht een beter tutorial sturen of me uitleggen wat ik moet doen verder?

ik ben geen kei in mysql dus ik vroeg me af of iemand iets weet van statement? ik ben nu bezig met het uitvoeren van mijn inlog en aanmeld pagina maar om te kijken of waardes wel overeen komen of of er wel uberhaupt een waarde is ingevoerd moet je gebruikmaken van statements:

PHP
    <?php
     if (empty($variabele)) {
    // als de variabele geen waarde bevat
    echo "de variabele is leeg.";
    } else {
    // in elk ander geval
    echo "de variabele bevat een waarde namelijk ".$variabele.".";
    } 
    ?>

en zo staan er nog wel drie, maar mijn vraag is waar en hoe voer je ze is?

RiiCky: Maak in het vervolg wel gebruik van de ubb code's

bedankt voor de uitleg;) ik heb nog een vraagje die luid: ik heb zojuist een inlog pagina gemaakt en een registreer pagina, nu volg ik een handleiding om het in mijn database in te voeren (mysql verstand is matig) en dan zeggen ze dit: In dit artikel willen we een loginnaam en passwoord weten, onze tabel noemen we members. Het tabel krijgt dus twee velden plus de standaardveld 'id'. Je query om je tabel te cre?ren wordt dus;

CREATE TABLE members (
    id int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
    inlognaam varchar(50) default NULL,
    passwoord varchar(20) default NULL,
    PRIMARY KEY (id)
    ) TYPE=MyISAM;

ik heb hiervoor een twee tabel menu aangemaakt maar misschien kan iemand mij vertellen hoe het er precies uit moet zien (wellicht zou je het voor me kunnen invullen en dan printscreen want ik weet niet wat op welke plaats moet)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.11.10 22:16:42:
    ik ga het liefst voor het sub uitschuif menu Ricky;)alleen vele internetsites/tutorials geprobeerd maar ik word er maar niet wijzer uit...

ik ben van plan een mooi menu te maken voor de sportsite van mijn vader, iemand een suggestie wat een handig menu is voor z'n site en een aantal tips die ik erin kan verwerken

ik heb nogal een vermoeiend probleem met css, ik maak een ap div aan op dreamweaver en daar plak ik een aantal linkjes in en dan doe ik boven de linkjes niet een ap div maar div tag en dan alle namen gelijk dan staat in dreamwaver de div wel met kleur maar op mijn host niet.

iemand enig idee hoe het komt, fout op te lossen is?

Willem: Topic verplaatst in goede cat.

je zou toestemming kunnen vragen aan je baas of je het voor een keer mag zeggen , lijkt me wel ernstig probleem als hij strafrecht ervoor kan krijgen, denk dat die het wel zal begrijpen, en je zou wellicht binnen je vrienden kring navraag kunnen doen;)

moet ik je nog 1 x corriseren lancer dit is de 2de langste naam: Tetaumatawhakatangihangakoauaotamateaurehaeaturipukapihimaungahoronukupokaiwhenuaakitanarahu daarna komt degene die nu bij jou op 2 staat;)

deze is de langste: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit:P

ik ben bezig met een maffiaspel en ben nu beetje bezig met dingen leren over de database maar ik vraag me af wat je in je database moet zetten om accounts te kunnen opslaan en dat je alleen kan inloggen als de gebruikersnaam/wachtwoord goed zijn, ik heb net een online cursus gevolgd maar die was nogal onduidelijk omdat php, mysql en html door elkaar werd gebruikt.

en zou iemand mij kunnen vertellen wat er hier allemaal nog moet worden ingevoerd wil die werken:

laten we zeggen half maar nu snap ik het wel je zet wat je net daarboven neerzetten in de head tag bedoel je? en de rest van de pagina gewoon netjes in de body?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 31.10.10 14:49:38:
    mijn vraag was eigenlijk of dit: <?php
    PHP code hier ( ALLEEN HIER) ?> met het verder php script in alleen hier in de head tag geplaatst moet worden, en dan de rest van je pagina in de body tag

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 31.10.10 14:54:44:
    of als ik bijvoorbeeld dit heb: <?php
    $txt="Hello World!";
    $x=16;
    ?> moet ik dat in me script zetten of laten uitvoeren als query in mijn database?

hallo, dit is misschien niet een van de slimste vragen maar als ik een php file hebt die altijd met <?php begint met daaronder de rest van de file, hoort die in de head of body tag?