Posts by jessewillem

Ik denk dat je beter eerst even kan uitzoeken van wat van geheugen soort er in gaat en hoeveel erin kan, en hoe groot de modules mogen zijn. Maar ik denk dat je DDR hebt, i.v.m. je Pentium 4. Maar check eerst deze punten voor dat je iets koopt.

En als je goed kunt scripten, en je doet het altijd. Dan zal bijvoorbeeld als nog dingen vergeten, maar dan kun je altijd nog google gebruiken om een functie te zoeken. Of voor PHP php.net.

Moet je de specs van al mijn PC's weten?

De eerste is als volgt:
    Phenom II 810
    3 GB geheugen (2x1GB en 2x512MB)
    Asrock K10N78D
    ATI Radeon HD 4670 512 MB
    250 GB hardeschijf
    Simpel 17" TFT scherm.

De web/database server
    AMD Athlon 64 3500+
    2 GB Geheugen
    ATI Radeon X300
    MSI mobo, weet het type even niet op het moment.
    320 GB schijf

De storage/DNS/DHCP/gateway server
    Intel Pentium 4 2,0 ghz
    256 MB geheugen
    Vier schijven
    1x Maxtor D540x 40 GB OS schijf
    2x Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB
    1x Maxtor DiamondMax Plus 8 40 GB

De laptop, een HP NC6000
    Pentium M 1600 mhz
    512 MB geheugen
    ATI mobility radeon 9600
    50 GB Hardeschijf Seagate Momentus

Waarom ik zo weinig schijfruimte heb op mijn hoofd pc is omdat ik hier liever een centrale server voor heb. Zodat ik documenten ook op mijn laptop kan krijgen zonder gedoe.

retefreter, je kunt heus wel verschillende ram modules mixen, maar dan nemen ze wel de snelheid van de sloomste. En als je dual-channel draait worden ze soms gelijk gemaakt. Verder moeten ze natuurlijk wel van het zelfde soort zijn, DDR en DDR2 gaan niet samen. Verder moet bboy eens kijken of zijn processor erg belast wordt. Voor de defragmentie kan ik je MyDefrag aanraden, snel maar werkt zeer goed. En natuurlijk CCleaner.(L)

Misschien even google'n op "how to setup a webserver", daar zal je mooie stap voor stap tutorials vinden. Verder raad ik je aan om het op een aparte computer te draaien, deze hoeft niet zo snel te zijn. Die ik nu gebruikt is ook niet bepaald de snelste meer.

Ik draai het hier lokaal om te testen. Wat wel lekker werkt, alleen staat de server natuurlijk niet 24/7 per dag aan. Als jij dat ook wil, moet je een webserver (Apache), MySQL en PHP installeren op een computer, er zijn ook kant en klare pakketten voor een webserver, XAMPP bijvoorbeeld. Ik heb hier een computer (AMD Athlon 64 3500+, 2 GB Ram, 320GB) draaien met CentOS erop, waarop weer Apache, PHP en MySQL draait.