Posts by jopitan

Ik heb onder andere hetzelfde probleem gehad na elke keer dat de PC opnieuw boot nadat deze de updates heeft uitgevoerd. Bij mij was de oplossing simpel en dat was puur wachten.

Ik kreeg na een tijdje gewoon mijn scherm te zien zoals het hoort en verder heb ik geen problemen met Windows 8. Verder start het wel heerlijk snel op, maar ik zou Windows 8 niet op mijn desktop PC installeren.

Dus wat ik zou doen:
    1- Laptop/Desktop aanzetten
    2- Kopje koffie drinken, neus peuteren, nog een kopje koffie zetten en ga maar zo door
    3- Terug kijken op je scherm en kijken of Windows 8 inlog scherm er staat. Wacht minstens 10 minuten.

Even wat punten:

1- Website ziet er helaas amateuristisch uit. Dit straalt helaas ook uit dat de kwaliteit van de diensten ook wel niet zo top zal zijn.
    2- Microsoft Office 2012 -> Verkeerde plaatje -> Kennis van product is ver te zoeken?
    3- Aardig wat spelfouten op de website
    4- Live mail adres?
    5- Formuliers kunnen zonder enige verificatie worden verstuurd
    6- Adres is woning?
    7- Lever je ook onderdelen? Zoals nieuwe videokaarten of koop je deze allemaal via retailers zelf en niet via leveranciers.

Ik zelf werk dan voor http://www.elcom.nl, misschien dat je hier mogelijk wat ideeën op kunt doen. Elcom zelf is meer gericht op bedrijven dan op particulieren.

De controle van Windows 8 voordat je het gaat installeren is alleen van toepassing op programma's die op de computer zijn geinstalleerd. Deze kan namelijk lastig alle drivers, die er mogelijk bestaan in de wereld, bij langs gaan om te kijken of je moederbord compatible is. Voornamelijk ook omdat sommige fabrikanten (HP bijvoorbeeld) voor veel van hun producten nog geen Windows 8 drivers hebben uitgebracht. Terwijl het nog een recent product is.

Ik denk dat veel mensen hier een vergissing mee maken doordat ze denken dat de windows 8 comptabiliteitscontrole ook controleert op drivers, wat niet het geval is.

Toch mooi dat je dit probleem hebt kunnen oplossen.

Welk Ubee modem heb je van Ziggo? Is het een groot lomp ding? Of een mooi klein kastje?
    Als het een groot lomp ding is, daarvan is bekend dat het de meest klote modem is dat er bestaat.

Ik heb er ook last van gehad dat we gewoon tijden maar 4Mbit aan tikten terwijl we een abbonement hadden van 50Mbit. Nadat we een monteur hadden langs laten komen heb ik geeïst dat ik het nieuwe modem wou hebben en na wat enig overleg was deze geplaatst. Een mooi klein kastje. Verder geen problemen meer mee gehad.

Ik weet niet of dit ook bij jullie het geval is, maar het klinkt wel zo. Ik sloot ook wel eens andere apparaten aan en deze schenen wel de volle snelheid te halen, maar die hadden na 10x testen ook hetzelfde probleem.

Ik ben het vanuit dit oogpunt eens met Tim. Ikzelf antwoord ook nog zelden op topics waaruit je merkt dat de persoon niet gegoogled heeft.
    Want wie gaat nou het wiel voor de tweede keer uitvinden?

In een paar woorden: Dit kan niet.

Als je een configureerbaar toetsenbord hebt zoals een Logitech G19, dan had je het op een configureerbare knop kunnen zetten.
    Daarnaast heb je een nieuw keyboard voor nog geen 8 euro.

Bedankt voor het snelle antwoord!
    Nog wel even wat vraagjes..

Wat bedoel je met de browser opslaan in de tabel? Hoe gaat dat in z'n werk?
    Als ik afga op IP adressen.. en twee mensen hebben hetzelfde ip adres. Wat dan? Of als ik een dynamisch ip heb?

De browser bedoel ik puur de browser informatie die je via USER_AGENT doorkrijgt.
    Op IP adressen maakt niet uit aangezien een IP adres altijd door een bedrijf/familie wordt gedeeld.
    Een cookie wordt immers in de browser op de persoon zijn PC opgeslagen.

Stel ik heb een PC met een browser chrome. Laten we nemen dat mijn IP 95.95.95.95 is.
    Er zal dan een rij in de database komen met de volgende gegevens:
    userid, ip, browser, toegevoegddatum, totdatum, code

Laten we zeggen dat de code ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ is. Deze code wordt in een cookie opgeslagen.
    Via deze code roep je ook weer de rij aan in de database.
    Dan vergelijk je IP, browser en code met elkaar of deze overeenkomen en of de totdatum nog niet verstreken is. Wanneer dit wel het geval is of er komt iets niet overeen -> Verwijder cookie, verwijder rij uit database, log user uit.

Maar wat nou als een IP meerdere gebruikers heeft. Heel simpel.
    Een cookie staat in een browser geplaatst. Oftewel de cookie zal alleen werken op de desbetreffende pc en browser. Wanneer dit wordt gekopieerd dan moet de browser ook nog overeenkomen waar die heen gekopieerd wordt.
    Dat je vanuit hetzelfde netwerk eventueel nog cookies kunt kopieren van een ander is meer een beveiliging die ligt bij de gebruiker zelf.
    Jij kunt er immers niet voor zorgen dat die mensen elke PC in een eigen subnet zetten (wat op scholen wel vaak het geval is en daardoor veiliger is)

Ik had hier inderdaad een soort van script van gemaakt die ook het tegengaan van cookie kopieren tegenging. Ik heb dit script alleen niet meer op mijn PC staan. Ik had dat snel in een avond in elkaar geflatst voor toen nog Criminalspoint.

Wat in principe het idee moet zijn is het volgende:
    Gebruiker logt in met Gebruikersnaam en Wachtwoord
    Wanneer dit succesvol is verlopen wordt er in een tabel, laten we zeggen 'user_cookies', een rij aangemaakt met welk User ID, Browser, IP er wordt ingelogd
    Hierbij wordt ook de tijd van inloggen in opgeslagen en de tijd tot wanneer de cookie zogenaamd geld is. Een speciale code wordt gegeneerd (64 karakters moet lang genoeg zijn).
    Deze code wordt in dezelfde rij opgeslagen in de tabel. Deze code wordt overigens ook geplaatst in een cookie.
    Bij het bezoeken van een pagina doe je gewoon een normale functie aanroepen die checkt of de gebruiker een cookie heeft staan.
    Zo ja, dan gaat hij alle parameters bijlangs of deze kloppen en overeenkomen en of de cookie code inderdaad in de database voorkomt.
    Zodra dit het geval is wordt automatisch de user ID in een Session gezet.

Wanneer één van deze dingen niet okay is, kun je de gebruiker zien als uitgelogd en wordt er eventueel een log van opgeslagen van alle gegevens om eventuele detectie te krijgen van cookie kopieerders.

Je nameserver staat volgens mij ook niet online, althans niet goed geconfigureerd?

nslookup ns1.brokentrack.com in CMD zorgt voor een Server Failed.

Ik kan mogelijk aan onze systeembeheerder vragen of ik een kijkje in onze DNS mag kijken en de settings die wij hebben en welke software we hebben draaien.
    Wij hebben namelijk onze eigen nameservers draaien.

Het gaat erom dat je nadenkt over via wat voor protocol jij een verbinding maakt.

Vaak blokkeren scholen verbindingen over een bepaalde range of ze blokkeren standaard alles en laten alleen bepaalde protocollen door.
    Zo zijn vaak VPN verbindingen standaard geblokkeerd omdat hiermee dat hele gebeuren kan worden omzeilt.

Een FTP verbinding via Filezilla of een ander FTP programma gaat via de poort 21. Dit kan in dit geval geblokkeerd zijn door jouw school.
    Een website overigens gaat altijd (in sommige gevallen via 8080 of een andere poort) via poort 80. Dus als jij via jouw directadmin naar je bestanden gaat gaat dit niet via een FTP protocol maar gewoon via het uitlezen van de server.

Als jouw school in dit geval poort 80 zou blokken zou je ongeveer 99% van alle websites niet meer kunnen bezoeken. Dusja, in dit geval is het puur een beveiliging bij jou op school.

Mogelijk dat je erom kunt vragen of die poort mogelijk geblokkeerd is, want het lijkt me wel een slechte school als ze poorten blokkeren die standaard door ICTers worden gebruikt.