Posts by jopitan

Als er letterlijk 12,50 staat dan moet je deze eerst converteren naar 12.50

Oftewel str_replace(',', '.', $rec['prijs'])

Je kunt het beste alle prijzen als FLOAT numbers in de database zetten.

Dan wanneer je de prijs wilt weergeven op de pagina gebruik je number_format($variable, 2, ',', '.');

Gratis, Notepad++, onnoemelijk veel plugins die allemaal hun eigen geniale functie hebben. Verder is het kleurenschema in notepad++ erg overzichtelijk en makkelijk aan te passen.

Dit komt doordat je een form gebruikt met de action "/Login" de "/" staat voor ROOT directory, oftewel deze pakt de hoogste directory die er beschikbaar is. Daarnaast heb je geen method gedefined in je FORM element waardoor het automatisch GET (eg. ?inputname=inputvalue). Dus de ?submit=Aanmelden die jij ziet in de URL is de GET van je submit input in dat formulier met de waarde Aanmelden.

Een FORM element is alleen niet een compleet cleane manier om iemand door te sturen naar een aanmeld pagina.

Je zou er bijvoorbeeld een A element van kunnen maken met property display: block en dan een image background (kan met of zonder tekst erin)

Citaat van Vulkano

Dat kan liggen aan je browser, heb voor de borders gebruik gemaakt van CSS3.

Ligt niet aan mijn browser, het is op al de nieuwe browsers (firefox, IE en Chrome)

Ik denk ook niet dat het mijn scherm is, dit is namelijk de enige website waar het onderscheid moeilijk valt te zien tussen de background en het tekstveld. En dat op een professionele Eizo Flexscan SX2462WH (Monitor van het bedrijf waar ik werk)

Citaat van diestro

jopitan, dit zijn geen domeinnamen, maar gebruikersnamen op een nieuwe website van de oprichters van youtube!

Ah mijn fout, iets te snel doorgelezen waarschijnlijk (c)

Zal die website trouwens niet uiteindelijk aan Google accounts gekoppelt worden?

En waarom zet je de extensie niet achter de domeinnamen? Dat maakt namelijk al meteen domein een stuk aantrekkelijker of minder aantrekkelijk. Daarnaast zal hotmail, zodra die nodig is door Microsoft, gewoon opgeëist worden.

Citaat van buffy

Ik vindt dit wel goed, dit is in eerste opzicht veel mooier en professioneler om te zien. Ik vindt mail.google ook veel mooier en leuker staan eigenlijk. Dan wil ik giovanni.google hehe 8-|.

Als google zijn eigen TLD aanvraagt zullen andere mensen geen .google domein aan kunnen maken. Deze TLD is dan geheel in google's bezit.

[offtopic]Klopt inderdaad, de kabel die je door de hele computer ziet gaan is voor de fan op de zijkant. Die andere kleine kabeltjes rechts die haal ik vaak los om de computer uit elkaar te halen aangezien ik vaak upgrade. Maar de andere kabels zal ik nog even moeten verbeteren, dus moet binnenkort maar weer eens tyraps halen. Deze kast is overigens een HAF 922 en de kabelmanagement daarvan valt wel mee. Ik denk dat ik binnenkort ook maar even een nieuwe kast ga halen. Ik heb namelijk 3 HDD's en 2 SSD's in de PC zitten en op die plek wil de kabelmanagement niet helemaal top.[/offtopic]

Ik gebruik altijd zelf RealTemp voor mijn processor. Dit programma geeft namelijk ook de TJ Max weer wat altijd handig is zodat je weet of je een redelijk normale temperatuur hebt. Daarnaast geeft dit programma de warmte per core in je processor weer.

Citaat van Jordi

Specificaties hebben er niets mee te maken;
    Is gewoon het stof dat de cooler wat onder druk zet.
    Waardoor de cooler sneller maar dan ook harder gaat werken.
    En dat maakt idd lawaai, dus gewoon cooler even demonteren en dan uitblazen.

Mag gerust met een vochtig vodje ook afgekuist worden.

Sorry hoor, maar hardware had er in dit geval mee te maken zodat ik wist of hij een EFI bios ondersteuning heeft of niet. Daarnaast met de kennis wat voor CPU het is kan ik inschatten wat voor kwaliteits voeding erbij geleverd is. Intel standaard bijgeleverde koelers verschillen nogal in kwaliteit en hetzelfde geld voor AMD.

Verders is CPU koelblok loshalen niet een slim idee aangezien er dan weer nieuwe koelpasta op aangebracht moet worden. Het loshalen van je CPU koeler en er dan weer gewoon opdrukken kan zo een verschil maken van 5 graden, dit omdat de koelpasta niet meer goed bind met de CPU (ookal wordt het warm). Het loshalen van een CPU koeler in een stoffige computer is sowieso niet een slim idee, aangezien er stof op de koelpasta kan landen zodra je de CPU koeler loshaalt. Oftewel je zou dan eerst je hele PC stofvrij moeten maken.

Okay het zou handig zijn om je specificaties van je PC even te posten. Moederbord, Processor enzov.

Bij het opstarten is het geheel normaal dat de PC alle fans op maximale snelheid laat draaien. Normaal gebeurt dit om overtollig stof er eerst hard uit de blazen en daarna zal ie de settings uit de BIOS laden en zullen de fans normaal gaan draaien.

Als je bijvoorbeeld een EFI bios hebt kun je normaliter de minimum snelheid van je fans instellen. Zo kun je bijvoorbeeld je CPU fan naar 300 RPM zetten bij het begin.
    Daarna zal ie gewoon harder gaan draaien wanneer dat nodig is.

Je CPU zit er nu dus 5 maanden in. Het wordt aangeraden om om de 3 maanden je fans uit te spuiten met een hoge luchtdruk spuit. Stofzuiger op hoogste stand voldoet soms ook wel.

Dus als ik jou was zou ik even de PC openmaken en even met de stofzuiger over de fan heen gaan. Houd er wel rekening mee dat je de fan hierbij vasthoudt zodat ie niet gaat draaien (dit is niet goed voor de motor)

Dat sommigen zeggen dat je een nieuwe koeler moet kopen is iets over de top.

Om bijvoorbeeld stof voor het grootste deel tegen te gaan moet je even kijken of er meerdere fans in de kast kunnen. Dan kun je bijvoorbeeld overdruk creeren door, wat bij mij het geval is, 3 fans in laten zuigen en 2 laten uitzuigen.
    Dit zorgt ervoor dat er zo min mogelijk stof vast blijft zitten op je componenten.

[EDIT]
    Even voor een beeld van wat ik bedoel met het laatste:

Linker fan op de zijkant: Intake, 200mm

Rechter fan: Intake, 200mm
    Bottom fan: Intake, 120mm
    Linker fan: Outtake, 140mm
    Top fan: Outtake, 200mm

CPU rechter fan: Push, 120mm
    CPU linker fan: Pull, 140mm

Citaat van Alex

Moest je bij een bedrijf werken en je dat met hun hebt gemaakt vergeet dan wat ik zei ;)

[offtopic]Klopt, ik werk ook voor een bedrijf. Daarnaast is een website heus niet even uit de losse pols te maken als het voor een bedrijf is. Je moet overigens een Technisch ontwerp en een functioneel ontwerp maken en dan gaan er nog veel gesprekken aan vooraf en tijdens het process. Soms beslaat een functioneel ontwerp al 40 pagina's. Dan komt het technisch ontwerp erbij wat nog groter is.[/offtopic]

Voor live chat kun je ook LivePerson gebruiken. Dit heb ik ooit geimplementeerd bij een klant en het werkte uitstekend. Toen ik het implementeerde was het zo dat je het eerst gratis kon testen met 1 gebruiker en daarna moest je licenties afnemen. Als ik zo nu even snel hun website doorneus kun je nu een demo afnemen en dan een licentie nemen.

De meeste live chats kosten geld. Je kunt ook zelf eentje proberen te maken doormiddel van MySQL + Ajax + PHP

Dit was een plugin voor een bedrijf die ook automatisch de nieuwe producten ophaalt en de oude die niet meer leverbaar zijn deactiveerd. Dus het was een plugin voor de website die alles van de website producten automatiseert en realtime transacties, prijzen en voorraden doorgaf. Als bedrijf ben je zomaar een aantal duizenden euro's kwijt voor een website. Aangezien er veel manuren ingaan is het niet vreemd dat de prijs zo hoog ligt. Van 100 euro kun je immers geen droog brood eten. 4000 euro mag dan wel naar jouw mening veel zijn, maar uiteindelijk is dat een schijntje. Zo ben ik nu bezig met een opdracht voor een overheidsinstantie die meer dan 20k gaat kosten gewoon om het aantal manuren. (wat ook voornamelijk overwerkuren zijn om de deadline te halen)

Wat voor bestand wil je gaan importeren trouwens? Mogelijk dat er toch voor die optie een bepaalde import plugin is voor je website. Want normaal moeten ze per leverancier gemaakt worden namelijk.

Ik heb laatst zo'n soort tool gebouwt voor een bedrijf die aan meer dan 200k producten had. Nou denk ik niet dat je ver gaat komen met 100 euro, als bedrijf. Dat bedrijf betaalde toen rond de 4000 euro excl. btw.

Ik hoop voor je dat iemand zo gek is om zo'n tooltje voor je te maken voor zo'n lage prijs, want in zo'n tooltje zit aardig wat uren.

Ik neem aan dat de sqlQuery method alleen is voor het uitvoeren van Update en Insert queries? If so, dan heb ik er tot nu toe nog niks op aan te merken.

Daarnaast is er een php functie genaamd __autoload waarmee je verschillende classes in verschillende bestanden kunt plaatsen en dan alleen maar door middel van $obj = new CLASSNAME een bestand kunt includen en meteen kunt definen.

Meerde bestanden met hun eigen class zorgt voor meer overzicht dan alles in één bestand te plempen naar mijn mening.

Citaat van Georgo

Die 2D logo moet je zien als de C & I in elkaar.
    Het is heel simpel, maar ik vond het wel wat hebben, aangezien het alleen op een C lijkt in een druppel ( Inc/Ink )
    Het is dus inderdaad nog uitvogelen voor sommige mensen.

Slim bedacht, ik zag de I alleen niet in het logo.
    Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet na de aanpassingen.

Het logo (de tekst) is verders goed alleen ik zie het verhaal achter het logo (afbeelding) zelf niet echt.
    Daarnaast is de tekst naar mijn smaak wat te groot. (kopjes)