Posts by jopitan

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.
    misschien iets?

Dat liedje in dat filmpje is trouwens deze:

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Citaat van BrokenTrack

Minder mooie fix.

Zoals je ziet aan de kleuren zit in de query een variabele. Om die variabele in de query te "plakken" moet je deze "connecten" aan de String. Dit doe je met de punt.

Oftwel "string".$var."string";
    In Java of vele andere talen wordt de . een +

Maar jouw oplossing neemt in dit geval wel meer tekens ;)

'".$var."' = 10 chars
    '{$var}' = 8 chars

In een grote website met veel classes enzovoort zijn dit soort dingen cruciaal. Niet dat een crime website echt een grote website te noemen is, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast is die fix niet minder mooi.

Citaat van scarface

Ten derde post je site eens dan kan ik even kijken of je werkelijk last van een bot hebt , kan het amper geloven tenzei je een site heb van 20 duizend leden plus !

Het leden aantal heeft helemaal niks te maken met dat er een bot is of niet. De kans is alleen groter dat er met een hoger aantal leden meer bots zijn. Een website met 10 leden kan net zo goed iemand hebben met een bot als een website met 20k leden.

Ik vind zelf CAPTCHA een van de meest ongebruiksvriendelijke oplossingen. Naar mijn mening hoort een website zo makkelijk mogelijk te kunnen worden bediend door een bezoeker.

Zie het zo:

PHP
    <form>
    <input type="text" name="username" />
    <input type="text" name="b0t" style="position: absolute; left: -9999px;" />
    </form>

Hierdoor is het veld "username" zichtbaar voor de normale gebruiker, maar het veld b0t niet. Een bot die leest gewoon alle elementen uit binnen een FORM element. Oftewel die vult het veld "b0t" ook in omdat hij die wel ziet (en de gebruiker niet).
    Dus zodra het veld "b0t" wordt ingevuld, weet je dat het een bot is, omdat een normale gebruiker dat veld niet ziet. (tenzij hij in de broncode kijkt, maar dan is het ook al niet helemaal betrouwbaar)

Om te voorkomen dat een gebruiker toch perongeluk op het 'onzichtbare' veld komt doormiddel van TAB, moet je er ook een OnFocus opzetten die automatisch de Focus weer blurt.

Citaat van Fitim

Ja maar dan kunnen normale mensen er niet op. Als ik de form left: - 99999px; geef. Is er geen andere oplossing?

Ik heb het niet over de form element maar de input waar dat allemaal in moet. ;)

CAPTCHA is een van de meest irritante dingen die er bestaat.
    Wat ik zou doen is een INPUT field in de form doen (niet hidden) en deze dan position absolute geven en left: -99999px; geven waardoor die naar buiten spaced en voor de normale gebruiker niet te zien is. Dus zodra ie wordt ingevuld, weiger je het.

Citaat van Nick

waarom moet ik die filteren? je kan toch niks invoeren?

Header manipulatie of Formulier met een inputfield en de naam plaats en dan de form element action zetten naar die specifieke pagina waar jouw code wordt uitgevoerd. Of PHP CURL

Je creert alleen maar meer fouten (c) Daarnaast heeft Zirax wel gelijk.

PHP
    $land1   =  mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT `land` FROM `vliegveld` WHERE `plaats`='$plaats'")); 
    $land = $land1['land'];
    Citaat van BrokenTrack

Ik persoonlijk vind dat een goede setting, enkel raad ik de PSU af en vraag ik me af waarom die moederboord. Ook waarom je niet een 2TB HDD neemt ipv 2 x 1TB, dat scheelt geld.

Met de PSU is niks mis mee. De videokaarten van tegenwoordig zijn erg zuinig en zullen voor 2 stuks niet boven de 500 watt uitkomen.
    http://www.hardwaresecrets.com…-Power-Supply-Review/1028

Ik heb het moederbord gekozen voornamelijk omdat alle 4de PCI E sloten de volle 16x halen en deze dus niet worden gedowngrade (wat je vaak hebt met moederborden)
    Dan bedoel ik dus, stel je stopt twee videokaarten in één moederbord, dan heb je vaak dat ze beiden op 8x gaan draaien inplaats van 16x. Ook dat er ruimte zit tussen de PCI E sloten waardoor als er een 2de kaart bij inkomt, er geen lucht onderdruk in de bovenste videokaart komt omdat je de 2de videokaart één slot lager kunt doen waardoor de bovenste kaart ook de volle luchtstroom krijgt. 2 TB is (1 TB per schijf) is voor alsnog genoeg naar mijn mening en het is niet nodig om de volledige 2500 euro er door heen te pompen. Mocht je ooit toch tekort komen kun je een extra hardeschijf er zo bij proppen.

Waarvoor ik zelf trouwens het moederbord nog meer zou kiezen is de 2x 1Gbps poorten. Dit is handig als je nog een NAS systeem op je PC wilt aansluiten of een backup unit. Ik heb zelf momenteel een switch tussen zitten die dan naar de kelder gaat waar een 4u server draait met 365GB (73GB 15k toeren) hardeschijven en 10 TB (2TB 7.2k toeren).

De keuzes die ik heb gemaakt:
    http://tweakers.net/gallery/22…h_id=267358#tab:wenslijst

Ik heb mijn keuzes berust op RAID, Snelheid, Kwaliteit en lange garantie op producten (zoals kingston geeft levenslange garantie op haar geheugen)
    De 800 watt voeding is efficient en kan een tweede videokaart (GTX680) makkelijk dragen. Windows 7 heb ik er bij ingedaan voor de looks, maar dit kun je ook gratis krijgen (If you know what I mean)

24" monitor met een resolutie van 1920x1200. Ik kies voor een monitor aangezien je een aardig groot bureau nodig hebt om 3 monitoren op te kunnen zetten. Ikzelf heb hiervoor een triple monitor stand gekocht maar die is zelf alleen al ~300 euro.
    SSD van 256GB zodat je aardig wat games op je SSD kan zetten en de OS zelf natuurlijk. Ik heb zelf de 128GB variant ervan, maar die zit aardig snel vol.

Hardeschijven 1TB Caviar Black voor RAID. De GTX680 is genoeg om 80+ FPS te halen met Battlefield 3 op ultra op de hoogste resolutie.

Dat voor een totaal bedrag van zo'n 2300 euro. Je kan op sommige dingen besparen zoals: Geheugen, SSD en Moederbord.

Hier met wat ik bedoel met monitor stand en 3 schermen: Dit is bijna 2 meter in spanwijdte.