Hij vroeg om Windows 7 te installeren en welke OS beste is voor games.
En begin je met Linux 8-)
Ik zal nog 1 poging doen.
Windows 7 werkt prima voor games, plus ondersteunt DirectX 10, deze heb je voor sommige spellen nodig om mooiste resultaten te verkrijgen of zelfs om uberhaupt te kunnen spelen. Vista en 7 ondersteunen dit alleen.
Rest van de games zullen perfect draaien op XP, ik heb tijden lang XP gehouden pas laatst naar Windows 7 gegaan toen ik mijn pc toch opnieuw moest installeren.
Daarnaast je kan prima eerst Windows XP installeren, je maakt in setup 2 partities, dus NIET de MS DOS applicatie gebruiken omdat dit totaal nutteloos is.
Je laat 1 partitie formatteren en zet je XP op, doe gewoon NTFS. Laat hem helemaal instelleren, update hem helemaal als dat klaar is ga je over naar de Windows 7 dvdtje.
Bij installatie laat je hem installeren op de lege paritie, NIET de XP. Hierbij krijg je sowieso 2 schijven al. Zo laat je hem helemaal installeren. Update je hem enz.
Weet niet hoe het zit met Windows 7, maar bij Vista toen moest ik de opstart instellingen veranderen. Die kan je vinden bij eigenschappen van Deze Computer/Computer. Dan ga je naar geavanceerde instellingen en zie je opstart instellingen daar druk je op, zo kan je hem handmatig veranderen. Maar als je niet weet hoe dan kan je zo googlen naar een programma voor multi boot. Normaal gesproken is het niet nodig en vind Windows 7 dit automatische.
JeroenH, oude spellen ja, maar ik denk dat hij bedoelde huidige games, bedoel speel is WoW of COD:MW2 (geef ff voorbeelden) dat word geen succes.
Als je nog niet genoeg weet, hier ik had het in paar sec gevonden op google.
http://lifehacker.com/5126781/…indows-7-with-xp-or-vista