Posts by Spinazie

Dit topic begon offtopic te raken.
    Speciaal voor Wouter en Larsisgoed9 dit topic.

Laatste reactie:

Citaat

Nu is mijn vraag zijn hier mensen die gratis hun product aan mij geven, en dat de winst door tweeën wordt gedaan.

Ja, ik ken er genoeg die zo gek zijn!
    Waarom zou iemand zoiets in godsnaam doen?

Citaat

De enige mensen die er naar kijken zijn andere webdevelopers, 90% van je latere klanten gaat er niet eens naar kijken.

Kijken je klanten niet naar sidemenu's die overal en nergens te vinden zijn dan? Kijken je klanten niet naar een logo dat ineens rechts onderin komt te staan, in plaats van links bovenin? Jawel hoor.

Ik zeg niet dat je je markup PRECIES zo moet maken zoals W3 dat zegt, maar als je te veel onzin er in gaat proppen, wordt het een zootje. Bovendien wordt je website beter geïndexeerd door Google als je de juiste tags gebruikt. <strong> bijvoorbeeld, wordt als 'belangrijker' gezien dan <b>. Tekst die tussen <h1> tags staat, ziet Google als de titel, of het onderwerp van je website, wat weer handig kan zijn als mensen op de tekst zoeken die in die tag staat.

Als er nog meer offtopic reacties komen, dan maak ik hier even een apart topic van :D

Aha. Nooit naar dat soort artikeltjes gekeken. Ik gebruik zelf xhtml1-strict.dtd en kreeg dus errors bij het gebruiken van de <font> tag.

Dat er verschillende soorten xHTML bestonden wist ik, ik wist niet welke gevolgen dat zou hebben ;)

Ik denk dat het tijd is voor een ontopic lijn trouwens...

Citaat

wat maakt dat uit is tog niet erg gewoon opdrinken

Neh vind m'n moeder niet goed dat ik zo snel een fles leeg zuip :p

Citaat

trouwens ik dacht dat jij met pensioen was op CP?

Lees mijn onderschrift :D
    Ik mag Koen en Stefan niet zo graag ;)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 27.07.10 01:37:15:
    Wat is een ruk bunker?

Heb de fout inmiddels gevonden!
    Ik maakte gebruik van $friend['inviter'], wat $friend['friend'] had moeten zijn ^^
    Iemand nog spinazie gegeten vandaag? Mijn broer is namelijk de hele dag al niet thuis gekomen. Ik ben bang dat hij slachtoffer gevallen is aan een vegetariër.

Heb je verwijderd, Az :p
    Had m'n lijst even op geruimd.

Citaat

gebruik daarom voor grote website altijd een smtp class.

Klopt! En vaak heeft je internet service provider zelf SMTP servers. Als je bijvoorbeeld bij Ziggo zit, heb je smtp.ziggo.nl:25, en kpn heeft smtp.kpn.nl:25. Er zijn waarschijnlijk meer providers die dat hebben.

Citaat

Nu was mijn vraag of jullie de fout zien en of dit gewoon een stomme fout is. Ik wil nog geen oplossing hebben want ik wil eerst even zelf kijken of ik het op kan lossen.

Ik denk dat ik een idee heb van het probleem. Ik gebruik de functie mail echter amper. (Ik download daar meestal een complete class voor)
    Ik zie inderdaad ook een stomme fout: je kunt als beginner geen stomme fouten maken. Als je nog nooit geprogrammeerd hebt en je maakt zomaar iets dat werkt, dan is dat heel knap, hoe 'slecht' de code in de ogen van een ander ook mag zijn. Het is dus een zeer stomme fout om te denken dat je stomme fouten kunt maken!

http://php.net/manual/en/function.mail.php

Citaat van larsisgoed9

Dus waarschijnlijk heb ik toch gedeeltelijk gelijk ;)

Je hebt niet gedeeltelijk gelijk. In jouw citaat vermeld je dat het makkelijk te leren is. In de context die je overbrengt, geef je makkelijk de betekenis dat de taal over het algemeen makkelijk is, en dat is het zeker niet. Zelfs Darsstar aka 'the PHP god van CP' is nog geen 'perfecte' PHP programmeur.

Indien je bedoelde dat PHP behoort tot de talen die eenvoudiger te begrijpen zijn in de basis, dan ben ik het met je eens. Vergeet niet dat er nog eenvoudiger talen bestaan (GML van Mark Overmars' Game Maker is een eitje)

Citaat van larsisgoed9

Axl_H,
    PHP is de makkelijkste en slordigste taal.
    Het is ook het makkelijkst te gebruiken (m.u.v. OOP etc.)

Lars

Wie ben jij om daarover te oordelen? Je kunt wel zeggen "Ik vind PHP de makkelijkste en slordigste taal", maar dan concludeer ik dat je er nog niet erg veel vanaf weet ;)

PHP is zo makkelijk en slordig als de programmeur het zelf maakt. Leg bijvoorbeeld Banditi en Kohana maar eens naast elkaar (script gerelateerd, niet op basis van concept)
    Ik denk dat iedereen wel weet dat Kohana er heel wat beter uit ziet dan de Banditi clone!

Wat dit met de vraag van de TS te maken heeft?
    Aangezien de programmeur het zo slordig en makkelijk kan maken als hij/zij dat zelf wil, raad ik aan op niveau 0.00000001 te beginnen. Pak een scriptje en schrijf het gewoon lekker over. Door het jezelf te zien doen, zul je begrijpen waar bepaalde functies en language constructs voor dienen. Vervolgens kun je eens met jezelf brainstormen om te kijken wat er beter kan aan usability en stabiliteit. Stel bijvoorbeeld dat er 2 functies staan die in 1 functie afgehandeld kan worden. Maak het script wat netter, maak gebruik van indenting met tabs, onderzoek eens wat arrays doen, enzovoort.
    Je zult zien dat wanneer je er voor 100% voor gaat, het steeds makkelijker begint te worden, en je steeds een stapje hoger kunt proberen!

Ook is het geen schande hulp te vragen aan anderen, als je zelf ook maar moeite doet! Het komt je niet aanwaaien, daar leer je niets van. Zoek eens wat mede-beginners op en help elkaar uit de shit ;)

Veel succes!

Citaat van Cas

Dit is alleen niet toegestaan! Wanneer heb jij samengewerkt met de maker(s) van OSBanditi? nooit

En in dit zinsverband, meld je dat je hebt samengewerkt maar dat de copyright nog bij jou ligt. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen:

Is het niet toegestaan? :o
    Van mij mag het, en aangezien die 'osbanditi' dinges niet erg verschilt (zou me niets verbazen als alleen de naam veranderd is) van de initiële versie die ik hier op gedonderd heb, vind ik dat ik best het recht heb om dat toe te staan ;) (hoewel het niet erg netjes is natuurlijk)

Zelfs als ik het niet toe zou staan zou dat niet uit maken, aangezien er geen licentie aan vast zit.

Citaat van F.Remory

Welke source werd verkocht?

Dat kan ik je vertellen in een privéberichtje (moet je even één sturen als je daar aan herinnerd wilt worden). Het is een beetje een besloten script die ik niet te bekend wil maken.