Posts by Georgo

Dankje voor de reacties, ik zal dan maar beginnen met oranje, en wat is beter dan: ronden kantje, of gewoon hoekig voor de menu's en content?

MVG Georgo

Heey cpers,

Ik heb een klein probleempje..

Ik heb 2 jaar geleden de domeinnaam creativeshock.nl gekocht, omdat ik creaties die ik afgelopen 8 jaar op de site wou zetten..

Nu wil ik er een draai aan geven en ook andere mensen de kans geven om hun creaties te laten zien...

Mja ik weet totaal niet welke kleuren ik zou moeten gebruiken voor de layout,

Ik dacht eerst aan blauwe kleuren, of groen, maar die gebruik ik al voor shocksounds.nl ( Groen, donker grijs )

Dus iets met blauw of oranje, en hoe zou ik dit kunnen indelen?

Ik hoop dat ik hier wat nuttige reacties voor kan krijgen..

MVG Georgo

Je kan het wat makkelijker maken door het in frontpage te doen, het enige is alleen dat je het meeste moet intergreren in je php bestand, of css, ik weet niet zeker of je via frontpage ook css bestanden kan maken, of een soort style.php waar dan je layout in staat.

Ik neem aan dat je frontpage 2003 gebruikt, als je de nieuwere programma van frontpage gebruikt ( heeft nu een andere naam )
    dan wordt alles in divs gemaakt en of echt in simpel html codes gemaakt, en kan je dat gaan veranderen naar een php bestand..

Ik zelf maak een layout met paint shop pro 12, veel mensen gebruiken photoshop, maar ik werk al vanaf me 9e al met paintshoppro

het beste als je een programma zou kiezen, dan zou ik photoshop nemen, niet omdat hij misschien beter is, maar omdat bijna iedereen het gebruikt in de designers wereld..

MVG Georgo

Ik zou er iets minder kleur in doen, en de letters kleiner maken, nu lijkt het een beetje simpel.. Maak bijvoorbeeld de rand van de text kleiner ipv 2pxls 1 px.

en iets minder kleur blauw gebruiken.

zou wat plaatjes in de header maken, de bewegende text misschien iets kleiner maken, en hoe ga je de indeling maken kwa menu's en content?

Wordt het

menu - content - menu
    ---------------------

menu - content
    ---------------------

content - menu
    ---------------------

content

MVG Georgo

Opzich ziet he idee er leuk uit, maar hij is totaal niet overzichtelijk, en de indeling klopt gewoon niet

ik zou daar nog een andere indeling voor maken,

Verder ziet het er nog een beetje te simpel uit,
    maak bijvoorbeeld de randen achter de menus ( Dat grijze achtergrond ) ook ronden kantjes, dan ziet het er weer heel wat beter uit,

6/10 ( Voor het idee )

[offtopic]Tis dat ik het heel druk heb met me eigen site, anders had ik je ook graag wel willen helpen, als ik alsnog een beetje tijd over heb, zal ik je even toevoegen op msn of stuur ik even een pm;)[/offtopic]

Heey, ik vind het grappig hoe je dit gemaakt hebt, maar de kleuren combinatie klopt niet, ziet er heel erg simpel uit, en dat soort bruin met grijs vloekt gewoon:p

Ik zou of van de text een licht bluine text maken, of in iedergeval een ander kleur dan grijs;)
    Ook zpi ol om de headers van de menu de text aanpassen, n de text van de content de txt donkerde maken, deheader iet er opzich wel nog goed uit, alleen zou ik daar ook nog de text wat lichter maken

ik geef je hier een 4/10 van( alleen door de text;) )

MVG Georgo

[offtopic]Ok, mijn fout jah ik dacht even dat je wou zeggen dat jij dit zelf gemaakt had, waardoor ik dus even deze reactie gaf,

Mja even goeie vrienden dan;)[/offtopic]

Verder zou ik misschien wel kiezen om tussen de header en content een paar pixels te houden, anders lijkt het zo tegen elkaar gedrukt te worden..

MVG Georgo

Dit is niet zelf gemaak door hem, maar door baldex!

Baldex was hiermee begonnen, maar omdat hij geen zin meer had, heeft hij hem weggegeven/verkocht, gangstawar heeft dit dus niet zelf gemaakt,

Dus gangstawar, ik zou even in je bericht veranderen dat deze source door iemand anders is gemaakt, en dat jij misschien wat bewerking heb gemaakt

MVG Georgo

Hier nog een update, buttons voor forum gemaakt, en meteen daarvoor indeling gemaakt;)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.01.10 22:21:04:
    Zijn er nog tips of ideetjes die mooi zullen zijn voor de layout, dan zou ik dat graag willen weten, want zoals je ziet, heb ik van 1 van de gebruikers al een idee werkelijk gemaakt ( Mouseover menu )

MVG Georgo

[offtopic]Iedereen moet ergens mee beginnen,

@ lhmedia als ik eerlijk moet zijn ziet jou site er ook simpel uit;)
    [/offtopic]

Lancer, Zou je misschien een website link in je bericht kunnen zetten, dat is voor ons makkelijker om het te zien,

Citaat

De hovermenu die verandert van kleur.

Dat wil ik wel zien dan, dan geef ik je er nog een puntje bij.

Ik moet lhmedia wel gelijk geven met de effecten, gooi er een overloop in de header, en dan ziet het er al strakker uit;)

MVG Georgo

Als ik nog wat zou aanpassen aan de layout, dan zou ik kaders om de text maken, je hebt nu alleen text een lijntje en dat ziet er heel simpel uit, laat de text eruit springen,

Wil je dit juist wel zo houden, zou ik de text wel wat naar rechts schuiven, want nu staat het bijna tegen de rand van de website aan, hou daar 3 of 4 pixels tussen, dan lijkt dat niet zo slordig.

Verder zou ik de header ook nog iets opvrolijken, weet niet voor wat voor bedrijf het zou moeten zijn, maar als het met een thema te maken heeft, maar daar wat plaatjes van in de header,

Verder geef ik er de cijfer 4/10 voor.

Conclusie: De site is te simpel, maar er meer kleur in, of gebruik wat meer plaatjes, dan ziet het er al heel wat beter uit;)

Suc6

MVG Georgo

Ok, ok, mooi plan..

nu een vraag:

Wat wil je presies erop zetten? Remixen, nummers die je moet kopen? videoclips online zetten ets ets..

Ik ben namelijk al 4 jaar bezig, om mijn music community goed online te krijgen, en dat valt tegen hoor;)

Dus wat zijn je plannen?

Als je de bericht van samhendrikx gelezen heb, zegt hij:

--------------------------------
    Ik zit al de hele namiddag op google te zoeken maar zonder resultaat..
    --------------------------------
    En dan als reactie alleen Google zeggen heeft geen nut he?

Sam..

Ik he hier wat gevonden, waarschijnlijk dat je deze al hebt gezien:

Klik hier

kos wel 30 dollar, omgerekent 22 euro volgens mij.

MVG Georgo

Cijfer Indeling: Redelijk ( 5/10 )
    Cijfer Layout: Slecht ( 3/10 )
    Cijfer Prijzen: ^Redelijk ( 6/10 )

Wat kan er beter: De layout indeling kan je wat beter maken door de border iniedergeval wat donkerder te maken, het enige wat ik nu een beetje zie, is de header van het menu en daaronder wat tekst, verder zou ik, de header wat fleuriger maken, buttons in de header want meer centeren, omdat ze nu tegen de blauwe lijn staan,

Voor de mensen die een demo nodig hebben, hier de inlog codes:

GN : CP
    WW : CP1234

Veel suc6 ermee

MVG Georgo

Ik wil wel mehelpe als jury, alleen zou ik inderdaad wat meer als bestedings geld gebruiken, want denk dat je voor dit bedrag weinig krijgt,

mja zoals je al zeg komt dat nog wel;)

Waar: Overal op cp
    Bug: Alle pagina's staan onder te menu's
    Uitleg: Als je op een pagina komt dan moet je helemaal naar benede scrollen naar de laatste menu om de content te zien, ( Altans in IE 8 ) Misschien dat het op andere explores niet ziet.

MVG Georgo

Heey, CP Crew, ik zie dat jullie site een kein bugje heeft, het gaat namelijk erom ( In IE8 )
    Dat de menu bij julle boven staat en de content onder de laatste menu...

Ik denk dat jullie het misschien nu ook wel opgemerkt hebben, maar misschien nog niet iemand van de crew om dit door te geven of te verhelpen...

MVG Georgo:cheer: