Posts by AeroXbird

poeh, dat zijn best veel functies.
    Dat menu systeem ben ik nog niet helemaal uit, en die template parser lijkt mij erg moeilijk.
    Maarja, nooit geschoten altijd mis!

Die template parser gaat moeilijk worden, maar die zal er wel in moeten komen.
    En ik heb bijna al die functies van bboy al
    en ik heb ook al een zelfgemaakte html editor, die gebruikt ubb codes.

Hallo Criminalspoint,
    Sinds gister ben ik begonnen aan een CMS systeem, die op maat word gemaakt voor de mensen die absoluut geen verstand hebben van php of html maar wel een prima site willen hebben draaien zonder gezeur.

Nu heb ik al een aardig beginnetje met een nieuws systeem en login systeem, maar wat vinden jullie nou eigenlijk een minimun aantal eisen voor een systeem.

Bij voorbaat dank, AeroXbird :cheer:

Hallo,
    Omdat je nieuw ben met queries en denk ik ook php, zal ik het uitgebreid voor je uitleggen.
    Wat jij doet op het moment is

PHP
    mysql_num_rows($dbres)

Maar het enige wat dat doet, is het aantal rows tellen.
    Als je bijvoorbeeld data uit je database wil verkrijgen doe je dat zo:

PHP
    mysql_fetch_object($dbres)

Als je nu iets uit je database wil halen en echo-en, moet dat zo:

PHP
    <?php echo $news->content ?>

content kan je met alles vervangen van tabellen die je in je database hebt staan, bijvoorbeeld een datum of een id.

Als je eenmaal alles goed hebt gevolgt, zou je dit als uitkomst moeten hebben:

ik hoop dat dit je een stuk verder helpt ;)

Die debielen bij microsoft zijn nu echt van de pot gerukt, eerst lekker met IE alle website bekijken, ip's opslaan.
    Toch belachelijk?
    Ze moeten eens een eerlijke OS verkopen, en onder een eerlijke prijs, want 180 euro voor software waarbij ze ook nog lekker al jouw persoonlijke informatie stiekem meepikken, dat kan gewoon niet.
    Misschien moeten de piraatjes maar met een patch komen die al die troep van microsoft uitband, dan zal je internetverbinding denk ik ook wel een stukkie sneller zijn.

Je kan clansphere eens uitproberen, het heeft alles wat je maar nodig hebt
    En het heeft modules en extra's die je misschien wel kunt gebruiken.

Hallo criminalspoint, ik zit op het moment met een probleem met php:

PHP
    function applyUser($name, $reason, $former, $yourself, $country, $info, $username, $usernameid) {
    		$lookapps = mysql_query("SELECT applications FROM `settings` WHERE id = '1'");
    		$lookapp = mysql_fetch_object($lookapps);
    			if ($lookapp->applications == 1 or $lookapp->applications == true) {
    			mysql_query("UPDATE `players` SET applied = '1' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($usernameid)."'")or die(mysql_error());
    			return mysql_query("INSERT INTO `applications` VALUES('', '".mysql_real_escape_string($name)."', '".mysql_real_escape_string($reason)."', '".mysql_real_escape_string($former)."', '".mysql_real_escape_string($yourself)."', '".mysql_real_escape_string($country)."', '".mysql_real_escape_string($info)."', '".mysql_real_escape_string($username)."', '".mysql_real_escape_string($usernameid)."'); ") or die(mysql_error());
    			}
    			return false;
    		}

ik wil namelijk dat beide queries worden uitgevoerd, maar hij voert slechts alleen de return uit, ik heb ook geprobeerd ze allebei te laten returnen, maar dat helpte niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, AeroXbird :cheer:

probeer dit eens:

Ja dat klopt, het megahertz aantal is lager, maar het is niet gewoon standaard geheugen, de modules zijn speciaal voor gamen ontwikkelt :D

@gio, nou dan heb ik het denk ik iets beter gedaan.
    Ik heb de intel core 2 quad q8200 (OC'ed naar 2.8 ghz)
    Asus p5qse mobo
    ati hd4890 1gb
    4 gig OCZ reaper HPC 800 mhz (overclockbaar)
    Coolermaster 520 watt
    (alleen de voeding is bij mij minder denk ik, ik heb er toendestijds 600 euro aan uitgegeven, betaal wel wat meer maar je krijgt wel waar voor je geld)

Die pc ziet er eerlijk gezegd niet "dik" uit
    Mag ik vragen wat je ervoor betaalt heb?
    dan kan ik hem vergelijken met mijn budget game rig.

dan is er iets mis met de variabelen die je in de database stopt, al gecheckt of die kloppen? gewoon

PHP
    echo $famname;

doen en dan kan je checken of hij alle variabelen wel heeft ontvangen.

mvg, AeroXbird :cheer:

oh, nu ik toch bezig ben, probeer dit anders eens:

die insert hoort zo:

PHP
    $insert = mysql_query("INSERT INTO familie (famname, baas, money, leden) VALUES('".$famname."', '".$baas."', '".$startkap."', '".$leden."')");

hopelijk werkt et ;)

Ik ben ook begonnen om wat tutorials te volgen met gebruikers systemen, en zoals Jannick al zei, het is beter om een ledensysteem te maken, die kan je bovendien ook gelijk gebruiken bij je forum :D