Posts by djordyh

Citaat van Reza

buffy

Heb zelf niet veel problemen hiermee gehad.
    Druk zelf regelmatig op de F5 button bij updates op mijn site:P

URL:
    rap*ifia.nl => zonder asterisk.

Ik kan zelf ook 1000x op F5 drukken zonder ban omdat ik de eigenaar ben.

Hey,

Momenteel zit ik bij Versio, gewoon een uitstekende host, echter is hun firewall te scherp ingesteld. Als een speler op mijn maffia spel te snel een aantal pagina's opent of een aantal keer op F5 drukt, wordt de bezoeker verbannen voor een aantal minuten van de server.

Dit is erg irritant bij een maffia spel en ook zeker niet leuk voor de leden. Ik zoek dus een host die hun firewall minder scherp heeft staan, dat je dus niet al gelijk na 10 refreshes verbannen wordt.

De host die ik zoek moet het volgende hebben:

- Cronjobs.
    - Genoeg GB dataverkeer.
    - Een firewall die minder scherp staat.
    - Goede uptime.

Kan iemand mij opweg helpen?

MVG.

Citaat van binkkie

Juist L.groot ik vind het laatste bericht van je een slim idee want ik wil er geen geld aan verdienen ! dus ik hoop vooral dat je dat idee erin gaat bouwen :D

Voorderest wil ik zeggen succes en ik hoop dat jij het weer waar maakt zoals een paar jaar geleden !

Binkkie, hij zegt juist dat hij dat NIET gaat maken ;)

Als je het niet via jQuery wilt doen zoals L.Groot al zei, kan je het ook anders doen.

Eerst ga je het aantal reacties tellen in je database, dit doe je bijvoorbeeld zo:

PHP
    $res1 = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM TABEL");
    $items_totaal = mysql_result($res1, 0);

Vervolgens maak voeg je de aantal reacties toe die per pagina mogen en bereken je het aantal pagina's uit:

PHP
    $items_per_pagina = 5;
    $aantal_paginas = ceil($items_totaal / $items_per_pagina);

Je zegt hier dus dat er maximaal maar 5 reacties per pagina mogen en je berekent hier het aantal pagina's die er zijn uit door het aantal reacties te delen door de pagina limiet. Als er dus 20 reacties zijn en er mogen maar 5 reacties per pagina, krijg je dus 4 pagina's (20:5)

Dan ga je de $_GET maken, hierin sla je de pagina nummers op. Als je bijvoorbeeld op pagina 1 zit krijg je dus script.php&page=1.

PHP
    $huidige_pagina = 0;
    if(isset($_GET['page']) && is_numeric($_GET['page']) && $_GET['page'] > 0 && $_GET['page'] < $aantal_paginas) {
        $huidige_pagina = $_GET['page'];
    }

De $huidige_pagina zorgt ervoor dat als er geen page waarde is meegegeven aan de pagina hij dus standaard naar pagina 0 gaat, de begin post dus. Als er wel een page waarde is meegegeven haal je de page waarde op uit je URL en verander je de $huidige_pagina naar de pagina nummer waar je op zit, dit doe je via een $_GET.

Dan ben je er bijna, nu moet je nog een select maken waarmee de gebruiker van pagina kan veranderen.

PHP
    <select onChange='location="script.php&page=" + this.value'>
    <?
    for($i = 0; $i < $aantal_paginas; $i++) {
    if($huidige_pagina == $i){
    					echo "<option value='".$i."' selected='selected'>Je bent momenteel op pagina ".($i + 1)."</option>";
    				} else {
    					echo "<option value='".$i."'>Naar pagina ".($i+1)."</option>";
    				}	
    			}
    ?></select>

Nu moet er nog een ding gebeuren, en dat is je mysql_query waarmee je de reacties ophaalt uit je database, die heeft een kleine aanpassing nodig.

Als eerste zet je deze code boven je query:

PHP
    $offset = $huidige_pagina * $items_per_pagina;

Vervolgens voeg je een limiet toe aan het einde van je query:

PHP
    DESC LIMIT ".$offset.",".$items_per_pagina);

Zo zou het moeten werken ;)
    Ik ben niet echt een ster in het schrijven van een tutorial dus als je nog een vraag hebt, gewoon vragen ;)

(Eigenlijk is dit niet een tutorial maar geef ik je gewoon de benodigde code)

MVG.

Citaat van brandon192

Zou wel leuk zijn als je reactie hier plaats zodat wij ook weten waar we een goede tutorial kunnenvinden.

[offtopic]Vind het wel interessant en weet ook niet hoe werkt.[/offtopic]

Is goed ;)

Citaat van Bosske

Is bij alle missie zo en ook als je leden wilt zien online staat alles langs onder bij mijn op chrome.

Er is nog maar 1 missie gemaakt ;)
    Als je vanaf de solo missie pagina naar een andere missie gaat, blijf je op de zelfde pagina staan, de solo missie dus, dit omdat die andere missie's nog niet bestaan.

Ik zelf werk met firefox, ik zal even kijken op google chrome en indien het inderdaad fout staat zal ik het even recht zetten ;)

Citaat van Bosske

Hoe staat het met de beveiliging van deze site want ik zie meteen al fout je kan blijven uitvoeren met solo missie.

Dat is geen fout, de solo missie is nog niet af maar zat nog in de test fase. Er dient nog een tijd op gezet te worden inderdaad.

Beste lezer,

Namens rjs media verkoop ik secondwar.nl & .be. Bij aankoop krijgt u:

- De domeinen secondwar.nl & secondwar.be
    - De gehele inhoud van secondwar.nl & secondwar.be (de source en de offlinepagina dus)
    - drie word documenten waarin o.a de spelopties en de concepten instaan.
    - Eventueel kunnen we ook een hosting aanbieden, dit wel in overleg.

Live demo van het spel: http://www.secondwar.be
    Inloggen met: demo/demo

Het spel bevalt al een aantal opties, maar is nog niet af.

Startbod: € 125
    Opbieden met: € 5
    Buy-now: € 175
    Einde veiling: 24 uur na laatste bod.

Reden van verkoop: Wij willen al onze aandacht richten op hostingwalk, daarom verkopen wij onze projecten, daar hoort secondwar dus ook bij. Vandaar dat we hem ook voor een mooi prijsje weg doen, de in en outgame layout zijn namelijk alleen al gekocht voor € 300.

Koper krijgt alle rechten.

Betaalmogenlijkheden: Bank overschrijving of Paypal.

Secondwar wordt ook aangeboden op intall.

MVG,

Djordy.

Citaat

Interesse?
    Stuur me dan een bericht samen met je motivatie en wie weet ga ik samenwerken met jouw!
    Als je wat informatie wilt over het project dien je me een PM te sturen!

Over de inkomsten daar kunnen we altijd wat op regelen ;)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.07.12 21:00:41:
    Omdat mensen hier toch nogal vanaf zien:

Ik bied een 100% garantie op geld! Loopt het spel niet dan krijg je alsnog geld, we bespreken dan een bedrag af!

Beste lezer,

Voor een nieuwe project van mij ben ik opzoek naar een designer die een outgame layout, een ingame layout en nog wat andere plaatjes kan maken voor me. (LET OP! Het project is GEEN maffiaspel en de layout hoeft geen high budget layout te worden ;) )

Wat is de bedoeling?
    Ik doe het script werk en mijn partner doet het design werk. Het is ook fijn als de partner meedenkt met het spel maar dit is niet verplicht.

Ik heb graag dat me partner:

- Een in en outgame layout kan maken.
    - Een aantal losse plaatjes kan maken.
    - Kennis heeft van CSS & HTML.

Beloning?
    Als het spel af is zal je meedraaien in het team als Admin samen met mij, ook krijg je 50% van de inkomsten zodra het spel af is.

Ik bied een 100% garantie op geld! Loopt het spel niet dan krijg je alsnog geld, we bespreken dan een bedrag af!

Interesse?
    Stuur me dan een bericht samen met je motivatie en wie weet ga ik samenwerken met jouw! :cheer:
    Als je wat informatie wilt over het project dien je me een PM te sturen!

MVG,

Djordy.

De mobielen versie ziet er mooi uit alleen zal een bezoeker die er voor het eerst opkomt niet weten waar de site overgaat, zoals ik nu! Op je mobielen versie kan je nanelijk alleen inloggen of registreren er staat verder geen informatie.

De witte streep is nu weg, alleen de kwaliteit is nu erg vaag, kan je hem even als .png opslaan?

EDIT: Grapje, hij is goed :$

Bedankt voor je hulp, de slicer heeft heem dus blijkbaar niet goed gesliced, die witte streep is een probleem, maar nu krijg je een duidelijke kleuren overgang wat het ook niet mooi maakt.

Hey,

Ik werk voor iemand aan een site, de desbetreffende layout is door iemand gesliced & based, echter stuit ik op een probleem, als de content te lang wordt komt er in het midden een witte streep en zie je daaronder de background met een lichtere kleur, deze moet gewoon zijn eigen kleur behouden en de streep, die hoort niet!

Ik ben niet echt zo goed in CSS, ik doe alleen maar de HTML en PHP coding maar ik dacht dat het eerst aan de footer lag, nadat ik deze verwijderd had bleef het probleem het zelfde, dus volgens mij zit het in de content.

Site: http://www.secondwar.be
    Inloggen met: demo / demo.

Voorbeeld van het probleem kan je vinden door naar het forum te gaan, die onder algemeen staat, dan naar het nieuws forum en dan de topic: Test forum tesi

Of gebruik de directe link:

http://www.secondwar.be/game/i…hp?p=readtopic&cat=1&id=2

De CSS zet ik niet in het topic, deze is aardig lang namelijk.

MVG,

Djordy.