kijk er bestaat geen verschillende straat talen er is 1 straat taal en allemaal woordjes van verschillende landen/rassen komen erbij en dat is de straattaal dushii bijv is gewoon schatje zeg maar dat is ook zeg maar straattaal in Nederland terwijl het gewoon Antilliaans is wolla is geen straattaal dat is gewoon Arabisch woordje van ik zweer op god en ga zo maar door straattaal is eigenlijk ontstaan door jongeren die school nooit afgemaakt hebben en bij de .... zelf een woordje hebben ingevuld echte straat taal is bijv:
'ey pik'
'ey man' ( terwijl dit gewoon Nederlands is)
'je weet zelf'
'je weet tog'
'aaiiit boy'
'chiemeid'
en ga zo maar door
meeste die alleen straattaal kennen willen graag abn praten om zakelijk over te komen
en sommige zakelijke willen straattaal om ruig over te komen
ik vind het zelf niet vet als Nederlanders straattaal praten dat komt echt wannabe over dat klinkt niet 'vind ik' ( ieder zen eigen mening ) kijk es naar wilders iedereen heeft het filmpje wel gezien over dat hij straattaal praat maar goed straattaal moet zowiesoo niet heersen het moet gewoon op de straat blijven en niet verder
@ larsisgoed9
ik zou het geen negertaal noemen want je bedoelt Antilliaans en dit kwam best racistisch over vond ik
meesten die straattaal praten komen niet serieus over bij mensen
dus ik ben zelf bezig abn te leren
[offtopic]
ken jij een site waat ik abn zinnen kan vinden met de betekenis erachter pb me aub even!!!!!!!!!!!![/offtopic]
mvg