Posts by K.Rens

Citaat

Misg een soort postratio invoeren.
    Stel, een persoon is een maand lid en maar 1 post. ja dat klopt niet.
    Als een scriptje dat controleert en hem dan een PM stuurt en toegang tot de download sectie ontzegt totdat ze post/lidschap ratio weer in een positieve verhouding is.
    ( bijv paar posts per maand ofzo. )

=> Dit verlaagt de kwaliteit van de inhoud op de site.
    Mensen dwingen zaken te doen heeft een negatief effect op de kwaliteit, want men gaat zaken posten om te posten.
    Weet dit goed genoeg, deed het zelf vroeger ook in fora.
    Bv: expres "ok", of "goed gezegd" gaan antwoorden om aan de vereistte aantal posts te komen.
    Is niemand dus iets mee.

Links mogen er inderdaad meer actieve topics en bij "meer" eronder ook, dat we alles terug kunnen opzoeken.
    Verder was ik altijd al tegen het verbergen van gesloten topic's...

Voor diegenen die twijfelen,
    CP gaat NOOIT dood!

Integendeel zelfs:

Bezoekers: +44,09%
    Bezoeken: 26.971
    Gemiddeld aantal minuten op CP: 9:27 minuten (wat zeer lang is!)
    Pageviews: 249.768
    Nieuwe bezoekers (nooit eerder op CP geweest): 41,17%

We gaan niet dood, integendeel, we groeien goed!

Verder wil ik ook kort even melden dat wij door omstandigheden wederom strenger gaan optreden.
    Probeer je dus aan onze regels te houden.

Bedankt voor jullie begrip en blijvende steun,
    K.Rens en het gehele CP team!

WebScripters gaan we nu niet veel meer aan veranderen, binnenkort komt er toch een nieuwe versie van uit ;)

En GameColl heeft onder een andere naam een EBVBA io. (eenpersoons).

Niet alle projecten lopen even goed, maar dat komt door een gebrek aan personeel ;)

Zoals je kunt zien op gamecoll.com beschouwen wij Universe Knights niet als een TOP-project.

Verder kun je ook zien dat wij projecten van ANDERE mensen ondersteunen.
    Het enige wat wij dus doen, is hun steunen in de verdere ontwikkeling van hun eigen projecten.
    Hierbij vragen wij natuurlijk dat er gestreefd wordt naar een uniek project, maar niet elk project wordt even actief opgevolgd.

Universe Knights is van een projectleider die ondertussen ons team heeft verlaten. De site staat er nog wel, maar wordt niet meer gebruikt.
    Idem voor risk, war4europe (wel zelf gescript!) etc etc

Het is niet omdat wij projecten van anderen ondersteunen, dat wij rippers zijn die zomaar alles overnemen.

Kijk maar naar de echte topprojecten, deze zijn stuk voor stuk zelf gescript intern.

Je kritiek is dus eerder misplaatst, in mijn ogen.

Het voordeel van filezilla is dat het open source is, is al iets veiliger.
    Wanneer je echter gaat kijken in de map van je filezilla installatie, kun je daar normaal gezien zo de wachtwoorden in terugvinden.
    Laatste keer dat ik dit ontdekt heb was ongeveer een jaar geleden.
    Meer beveiligingsopties in filezilla zijn wel mogelijk, maar standaard is het niet super veilig bij mijn weten.

Blijft wel nog altijd mijn favoriete ftp programma (ook al gebruik ik geen ftp om mijn websites te beheren, maar wel secure ftp).
    Filezilla gebruik ik dus enkel als het niet anders kan, bv bij een klant.
    Wachtwoorden laat ik niet opslagen.

Het stelen van FTP-wachtwoorden is een populaire manier voor aanvallers om toegang tot websites te krijgen en die vervolgens van exploitcode te voorzien, maar wie zijn website met FTP beheert is niet verstandig bezig, aldus een Brits beveiligingsbedrijf. Eén van de operaties die PrevX in de gaten houdt is een Trojaans paard dat al de inloggegevens van 90.000 websites heeft bemachtigd. Het doet dit door in Total commander, CuteFTP, FlashFXP en andere populaire FTP-clients ingevoerde gegevens op te slaan en naar een server van de criminelen te uploaden. Die gegevens worden vervolgens naar andere besmette machines gestuurd die met de gestolen data inloggen en exploits op de website plaatsen.

Volgens CTO Jacques Erasmus zijn er twee manieren om de werking van "FTP login stealers" tegen te gaan. "Gebruik FTP niet voor belangrijke zaken, gebruik versleutelde protocollen." Daarnaast adviseert hij om er niet op te vertrouwen dat programma's zoals Total Command, FlashFXP en CuteFTP het wachtwoord beschermen. "De gebruikte methoden om wachtwoorden op te slaan zijn gewoon te zwak."

=> Welke FTP programma's gebruiken jullie en zijn jullie zeker dat jullie programma veilig je gegevens opslaagt?
    => Is jou FTP wachtwoord meer dan 8 tekens en bevat het rare tekens? Zoniet: wijzigen!

Nieuwe bios start Windows 7 in 10 seconden

Phoenix demonstreerde zijn nieuwe Instant Boot Bios op het Intel Developer Forum deze week. Deze nieuwe tenchnologie is een implementatie van de unified extensible firmware interface (uefi), die computers veel efficiënter doet opstarten dan een traditionele bios.

Ultrasnel opstarten is naast een geoptimaliseerde bootsequentie uiteraard ook afhankelijk van hardware. Een krachtige processor en ssd-geheugen schelen al gauw de helft. In de demonstratie van Phoenix, met een Lenovo T400s met snel ssd, startte Windows 7 op in minder dan 10 seconden, meldt Engadget.

Vooral met de komst van netbooks is de queeste naar de instant boot verhevigd. Die apparaten zij bij uitsek geschikt voor even snel mailen of surfen thuis of onderweg. Dan worden lange opstarttijden als extra irritant ervaren.

Intel schaaft met zijn Linux-distro Moblin ook aan razendsnelle boottijden. Een jaar geleden presenteerde twee Nederlandse open source-ontwikkelaars FastBoot, die de opstarttijd van Linux terugbrengt tot 3 seconden door het ingenieus puzzelen met modules.

=> Wat ze er niet bij vermelden is of de computer na die 10 seconden ook al effectief bruikbaar is...
    Feit is wel dat de huidige bios versies allemaal nodeloos veel te zwaar zijn en modulair veel sneller zouden kunnen opstarten.
    Start enkel dat wat nodig is.
    Al de rest kun je later nog starten...

Bedankt.

Om jullie btw ook meer informatie te geven over het gevolg:

1) Joshua werd verbannen voor 1 extra uur omwille van het onmiddellijk weer starten van een ruzie-discussie.
    Dit is niet de bedoeling, ruzie kan privé worden uitgevochten.

2) Naar mijn mening was Fold ook verre van beleefd en had hij beter moeten opletten hoe hij zich formuleerde.
    Als men begint met het uitdelen van bevelen, vind niemand dit leuk.

Bedankt voor jullie begrip.

Beste leden,

Een van onze interne regels is deze dat problemen binnen de crew intern worden opgelost.

Ik zal contact opnemen met Dein om meer informatie te bekomen, ivm zijn verbanning.

Voor zover ik weet heeft hij zichzelf verbannen omdat hij per ongeluk zich gemengd heeft in een ruzie - wat natuurlijk niet zo hoorde.

Persoonlijk vind ik het goed dat een crew ook zichzelf durft te bestraffen.
    Iedereen dient de regels te volgen, waarom zou de crew dit niet moeten...?

Nogmaals, CriminalsPoint is niet de plaats om persoonlijke ruzie's uit te vechten.
    We zullen hier dan ook strenger tegen optreden.

Bedankt voor jullie begrip.

De eerste 5 webmasters,
    die een website hebben van minstens 100 leden en
    op de volgende vraag correct antwoorden,
    krijgen van mij elk 3 euro gratis advertentie tegoed op http://www.publicoll.com

Prijsvraag:
    Wat gebeurde er op deze site op 07-08-09?
    Je mag hier reageren, je kan het antwoord van je voorganger overnemen, maar antwoord je 1x fout, krijg je geen kans meer op de prijs.

Veel succes!
    Koen

Wij (CriminalsPoint & co) hosten bij http://www.dimoweb.com
    Nog geen downtimes gehad recent en goede service.

Wat je zelf doet, doe je beter - toch?
    We draaien verschillende eigen servers, hebben zelfs een eigen server-rack (3000+ euro/maand).

Elke 3 uur gebeuren er backups - lekker dus.