• Login
  • Register
  • Zoek
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Filebase Entry
  • More Options

ICTscripters

Dé plek voor IT

Dé plek voor IT

Login

Geavanceerde opties
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Dé plek voor IT - ICTscripters
  2. Leden
  3. K.Rens

Forum

• Het oorspronkelijke Criminals Script

Lijno 19 juni 2026 om 15:06
  • StraatBaas is back, maar hoe?!

Syntax 17 juni 2026 om 10:28
  • RPG game gebouwd met AI

Frenzo.Webservice 11 juni 2026 om 19:44
  • Het Grote Vibe Code Topic

Syntax 1 juni 2026 om 20:05
  • PWYL source gezocht

Syntax 29 mei 2026 om 14:03
  • Ictscripters Chat

AarClay 21 april 2026 om 11:34
  • Help testers nodig voor android app Urgent

Servertjee 20 februari 2026 om 12:07
  • Partner Gezocht om meerdere NFT Collecties op Open Sea te Plaatsen

Servertjee 20 februari 2026 om 12:06

Marktplaats

• 4-letter domein: Togi.nl

evesi 17 juni 2026 om 17:08
  • 359 Nieuwe Domeinnamen Mei 2026

shiga 1 juni 2026 om 12:45
  • Sicarras.com - Moderne Mafia Text-Based RPG

Jeffrey.Hoekman 27 mei 2026 om 17:40

Posts by K.Rens

• Supermoderator

• K.Rens
    • 29 januari 2010 om 15:44

Welkom!

• Opgelicht!!

• K.Rens
    • 20 januari 2010 om 10:55

In het vervolg kun je eventueel ook werken met ons systeem van verzekerde betaling.

Als je een opdracht uitvoert, zet de opdrachtgever een bepaald bedrag vast op een speciale rekening.
    Pas als beide partijen akkoord zijn met iets, wordt er uitbetaald.
    Zo kun je zonder problemen een design leveren, want je weet zeker dat het geld online vast staat.

Persoonlijk gebruik ik hier: http://todo.gamecoll.com voor.
    Daarmee kun je taken aan anderen aanwijzen en pas als alle partijen akkoord zijn, wordt het geld vrijgegeven.

Bovendien is het systeem gratis ;)

• Persoonsgegevens exporteren

• K.Rens
    • 14 januari 2010 om 10:20

Opgelet, je kan als webmaster aansprakelijk worden gesteld voor het exporteren van persoonsgegevens naar het buitenland, door het installeren van google analytics op je website.
    Pas goed op met de wetgeving per land!

Vraag: Mogen Amerikaanse bedrijven zoals Google eigenlijk wel allerlei data over ons verzamelen?

Antwoord: De privacywetten in Europa zijn de strengste van deze planeet, en vele malen strenger dan in de VS. Zo is voor elke verwerking toestemming nodig, en die toestemming moet uitdrukkelijk worden gegeven. Ook moet je altijd opt-out kunnen doen en heb je recht van inzage in wat er met je gegevens gebeurt.

Google als Amerikaans bedrijf houdt zich aan de Amerikaanse regels, maar heeft weinig zin om zich ook aan de Europese te houden. Zeker omdat in de Europese opvattingen een IP-adres een persoonsgegeven is (net als telefoonnummer of adres + woonplaats) en daarmee alles wat Google doet onder de privacywet komt te vallen.

Amerikaanse bedrijven die hun servers ook in de VS hebben staan, kunnen een lange neus maken richting de Europese privacywetgeving door te claimen dat wat zij doen, in de VS gebeurt en dus buiten Europese jurisdictie. Dat gaat een heel eind goed, tenzij er ineens Javascripts of cookies opduiken die op PC's in Europa worden neergezet. Want het inzetten van computerkracht in Europa om persoonsgegevens te verwerken, valt onder de Europese privacywetgeving. En ja, een cookie opslaan is daarvoor al genoeg.

Als het gaat om Google Analytics of vergelijkbare scripts, dan kan Google de verantwoordelijkheid afschuiven op de webmaster die de scripts installeert. Want dan verzamelt de webmaster de gegevens en niet Google zelf. De webmaster heeft het dan moeilijk, want hij exporteert dan persoonsgegevens naar buiten Europa en dat is in principe verboden.

Dus nee, het mag niet maar Amerikaanse bedrijven vinden van wel en doen het daarom lekker toch.

Bron: http://www.security.nl/artikel/32073/…a_over_ons.html

• Scripter gezocht

• K.Rens
    • 12 januari 2010 om 16:31

Gemiddeld krijgen wij ongeveer 2 script opdrachten per maand van telkens een 15 tal uur.
    Design opdrachten ongeveer 1 per 2 maand, maar dit neemt dan telkens ook iets langer in beslag.

Voorbeelden van design is bv het leveren van een nieuwe reclamefolder voor een bedrijf of het ontwikkelen van een nieuw logo en huisstijl.

Velen onder jullie kijken minachtend neer op ons, maar wij doen enorm veel met ons team van amper 7 man.
    Aangezien ik nu geen tijd meer heb voor het management en zoeken van nieuwe klanten, zoek ik een extra scripter, zodat ik mij meer kan richten op het beheer en de opvolging.

• Scripter gezocht

• K.Rens
    • 12 januari 2010 om 15:17

Beste CP leden,

http://www.DiMoWeb.com is op zoek naar een gedreven webmaster om ons team te vervoegen.

Profiel:
    Goede kennis van PHP & MySQL
    Initiatief nemen
    Minstens 14 jaar

Verloning:
    8 euro per uur, tenzij een andere vergoeding wordt afgesproken met de klant.

Werkomschrijving:
    Het maken van scripts voor verschillende klanten, in opdracht van deze klanten. Zeer variërende opdrachten.
    Voornamelijk voor criminals games (90%).

Doorgroei mogelijkheden:
    Kans om mee in het DiMoWeb team te komen en te werken tegen een vaste vergoeding aan een aantal interne projecten, indien er tijdelijk geen externe klanten beschikbaar zouden zijn.
    Indien voldoende ontwikkeld binnen het team, kun je indien gewenst projectleider worden van 1 van onze afdelingen.

Huidig aantal uur werk beschikbaar:
    15 uur extern, met kans op oneindig aantal uren voor interne projecten.

Solliciteren kan door je sollicitatie in te dienen via helpdesk at gamecoll punt com
    Vermeld je leeftijd, je studies, je ervaring en de reden waarom wij jou zouden aannemen.

Job op basis van freelance contract.

• Crime Java Game Contect

• K.Rens
    • 12 januari 2010 om 15:04

Waarom kies je voor java, dan moeten alle bezoekers altijd een plug-in installeren?
    Jaagt redelijk wat mensen weg, tenzij je beroemd bent zoals runescape...

Rondlopen is altijd leuk in games...
    Maar grafisch moeilijk te maken.

• Poker source

• K.Rens
    • 11 januari 2010 om 13:02

Beide, is een project van 1 van onze projectleiders, gebaseerd op een source die we eens ergens aangeschaft hebben.
    Maar wat je daar ziet is niet de nieuwste versie, maar soit.

• Poker source

• K.Rens
    • 8 januari 2010 om 17:05

Ik heb wel zo iets, waarmee ik aan het experimenteren ben.
    http://poker.gamecoll.com

• CP en de algemene internet regels

• K.Rens
    • 8 januari 2010 om 12:10

Ok, wat mij betreft is het duidelijk dat de leden geen ruzie stokers willen en dat sfeer belangrijk is.

Topic closed.
    In geval iemand het hier niet mee eens is, mag hij mij dit laten weten via een aangetekend schrijven (xD)

• CP en de algemene internet regels

• K.Rens
    • 8 januari 2010 om 09:18

Abaddon: je bericht lijkt meer op een flame ;)

"Als ik 4 banpunten krijg omdat ik zeg dat de beveiliging hier waardeloos is als een sukkeltje het al binnen 3 minuten kan ddosen"
    => Wij beschouwen dit als een bedreiging.
    Zo iets moet je niet publiek zitten roepen, zoals je nu weer doet, maar melden aan de site beheerders, zodat deze er iets tegen kunnen doen.
    Technisch gezien krijg ik elke server plat via ddos.
    Dit is, mits het correct wordt toegepast, niet te vermeiden.
    (En spreek me hierop niet tegen, ik weet waarover ik praat!)

"aangezien 9/10 keer het hele topic ineens weg is, kan ik daarmee niet verder komen dan gebakken lucht."
    Dit wil zeggen dat 9 op 10 van jou reacties onze regels overtreed, mensen beledigd of de sfeer verpest (zoals je nu ook weer doet).

Sfeer is heel belangrijk op een forum, daarom dat wij hier streng tegen optreden.
    Heel je bericht hier
    1) Gaat over het verleden (laat het verleden rusten...)
    2) Gaat over feiten die we onderling al lang besproken hebben, maar waar je maar niet over kan rusten en blijft over terugkomen.
    Totaal ongepast dus. Dacht dat je eindelijk geleerd zou hebben hoe je gepast te gedragen... Je unban werd verschaft op uitdrukkelijk verzoek om de sfeer niet te verpesten en ons niet meer te bedreigen...
    3) De hele discussie heeft niets meer te maken met je originele punt en daar speel je zelf deels in mee.

Nu ontopic aub, en geen afkraak reacties meer zoals hierboven!

Ik vind dat je een heel goed punt aanhaalt, waar elke webmaster zeker een half uur tijd voor moet vrijmaken om over na te denken.
    Ja, als je server in Nederland staat, val je onder de Nederlandse wetgeving.
    En ja, in Nederland is er auteursrecht.
    Er zijn echter zoveel mogelijke verklaringen die een webmaster kan geven, dat ze uiteindelijk zeer veel kunnen omzeilen.

Een regeltje in de disclaimer dat alle geplaatste posts automatisch eigendom worden van CP, is bv niet correct, want deze "licentie" kan ten alle tijde weer worden ingetrokken.
    Anderzijds is het wel onze plicht om alles op te kuisen en zijn WIJ VOLLEDIG VERANTWOORDELIJK in geval illegale zaken gebeuren op het forum.

Voorbeeld: het nederlandse forum over oplichting, werd gesloten omdat een ?meubelfabrikant? online werd beledigd (laster) door een boze klant.
    De webmaster is veroordeeld en moest het op dwangsom van ?2000 per dag dat het er nog stond verwijderen. Verder was er een schadevergoedinig van ongeveer ?10.000 verschuldigd.
    Voor mij telt dit laatste veel harder door, dan het verwijderen van een bericht.

Ik bekijk het als volgt:
    Je verleent ons licentie op je bericht, maar wij hebben geen plicht dit te communiceren naar iedereen.
    Wat mij betreft kiezen wij gewoon ervoor om je auteursrechtelijk bericht niet (meer) online te plaatsen, en verwijderen we het dus online. Het staat echter normaal altijd nog in onze backup's, dus wij kunnen dit wel opzoeken.

Kortom: een webmaster kiest zijn eigen regels en moet naar goed gevoel een forum leiden.
    Wetgeving is belangrijk, want je kan worden aangeklaagd als je het niet goed opvolgt.
    Je moet dus een weg in het midden vinden.

• SIDN gaat veranderingen doen:

• K.Rens
    • 30 december 2009 om 09:52

Ik beheer meer dan 250 domeinen op een correcte manier en heb nog nooit problemen gehad met mijn whois gegevens.
    Integendeel, dankzij whois gegevens heb ik heel vaak en zeer efficiënt problemen met webmasters kunnen afhandelen.

Je geloofd toch echt niet dat het nu veiliger of beter gaat worden op het internet?
    Ik hou enorm hard van privacy, maar voor andere registrars zouden deze gegevens gewoon zichtbaar moeten blijven!
    Ik heb deze echt hard nodig om ervoor te zorgen dat onze naam niet zomaar bezoedeld wordt en om ervoor te zorgen dat niemand misbruik maakt.
    Als een source verkocht wordt, kan ik aan de hand van het domein bv controleren of het wel echt de eigenaar is.

Ik denk dat sommige mensen wel toegang zouden moeten kunnen blijven hebben tot deze gegevens...
    Misbruik zal er altijd zijn, maar laten we tenminste de transparantie behouden.
    Welke webmaster plaatst immers zijn adres op zijn site...
    Of telefoon... :(

Het eerste wat ik nu ga doen is beginnen van zo'n gegevens te verzamelen van alle interessante domeinen die ik ken...
    Massaal...

• Kriminalz.net

• K.Rens
    • 28 december 2009 om 22:58

Very nice website, I rate it at 8,5/10!
    And I very rarely give such an high rating.

• Zalig kerstmis en gelukkig 2010!

• K.Rens
    • 25 december 2009 om 15:45

Beste CP leden,

Wij wensen jou en jullie familie/vrienden/collega's een zalig kerstmis, veel cadeautjes, veel liefde, een goede gezondheid en een gelukkig 2010!

Sterkte toegewenst aan iedereen die gedurende deze feestdagen alleen is of geen dak heeft boven zijn hoofd.
    Sterkte en mag je iemand vinden die jou wil opvangen.

Koen, Pim, Darsstar, Killingdevil, r-mulder, Lodewijk, Jeffreyh, R-Mijnten

• Legale video op je site

• K.Rens
    • 22 december 2009 om 15:51

Buma heeft een overeenkomst gesloten met YouTube, waardoor gebruikers muziekclips van de site mogen embedden zonder een rekening te hoeven betalen. Componisten en tekstschrijvers krijgen een vergoeding voor de ingesloten video's.

De deal geldt voor enkele jaren, meldt Google. De overeenkomst houdt in dat gebruikers onbeperkt filmpjes van YouTube kunnen gebruiken op hun weblog of site zonder dat ze hiervoor een rekening zullen krijgen van auteursrechtenorganisatie Buma. Google, eigenaar van YouTube, betaalt een bedrag aan Buma, die vervolgens componisten en tekstschrijvers uitbetaalt. De duur van de overeenkomst en het bedrag dat ermee gemoeid is, is niet bekendgemaakt.

“We zijn zeer verheugd met onze nieuwe overeenkomst met Buma/Stemra", vertelt Patrick Walker, hoofd YouTube-partnerships voor Europa. "Dit is een belangrijke aanwinst voor de YouTube-gemeenschap, voor webloggers, voor muziekuitgeverijen, voor liedjesschrijvers en voor componisten." Buma-directeur Cees Vervoord zegt blij te zijn met de overeenkomst en vindt het een 'belangrijke erkenning' dat componisten en tekstschrijvers recht hebben op een vergoeding als hun werk in filmpjes worden gebruikt. Buma is in overleg met andere sites om overeenkomsten te sluiten, maar Vervoord maakt niet duidelijk welke.

Enkele maanden geleden maakte Buma bekend dat het site-eigenaren een rekening wilde sturen voor het embedden van YouTube-filmpjes als deze muziek bevatten van door bij Buma aangesloten componisten en tekstschrijvers. Na hevige kritiek zag Buma daar toch vanaf. Vanaf het begin heeft de Buma onderhandeld met sites als YouTube om een vergoeding te krijgen voor componisten en tekstschrijvers.

Vanaf nu mag je dus naar hartenlust filmpjes van youtube op je site zetten zonder risico's te lopen (h)

• CP Layout Battle - Deel #2

• K.Rens
    • 19 december 2009 om 11:06

Ziet er goed uit tot nu toe.

• Facebook hacked

• K.Rens
    • 19 december 2009 om 10:58

Er is geld gemoeid, maakt dus niet zo veel uit of ze veilig zijn of niet.
    Veiligheid werd voor facebook immers verzekerd door een contract...
    In het contract zal 100% zeker weten wel gestaan hebben dat ze de veiligheid moesten respecteren, de 2de partij rockyou heeft dit gewoon niet goed gedaan...

• Probleem met Antagonist EU domeinnaam...

• K.Rens
    • 19 december 2009 om 10:57

Idd de naam niet vertellen.
    Anders gaan anderen hem stelen.

Het enige wat je kan doen is antagonist contacteren...

• CriminalsPoint V5

• K.Rens
    • 19 december 2009 om 10:55

Veel is al gedaan.
    Hier zijn de codes voor gekleurde namen per functie:

http://www.phpfusion-mods.com/forum/viewthre…&thread_id=5714

Of:

http://www.phpfusion-nederlands.info/forum/viewthre…id=385&pid=2297

Controleer ook of dit niet al bestaat:
    "Oplossing is gevonden, ik moest gewoon in beheerder paneel // infusions // fusionboard 4 // gebruiker labels //

Onderaan staat er een link dat je kan aanvinken,
    Vertoon Labels in berichten (In alle topics)

Dus nu staan ze vanzelf in kleur"

• Facebook hacked

• K.Rens
    • 17 december 2009 om 16:04

Ofwel was het omdat ze nieuwsgierig waren, omdat ze veel mach willen, of om de verbinding naar facebook te maken...
    Hoe dan ook is geen van bovenstaande een geldige reden om dit te doen.

Voor het geval dit niet duidelijk zou zijn:
    salt is gewoon iets dat voor of na het echte wachtwoord wordt geplaatst en mee wordt versleuteld (kan sha1 of md5 of ... zijn).
    Je kan een encryptie niet vervangen door een salt, een encryptie moet een salt gebruiken.

Dit is ook 1 van de redenen waarom ik vroeger het gamecoll login systeem heb gemaakt voor websites, zodat je:
    1x moet registeren en kan overal inloggen
    EN omdat ik dan zeker weet dat mijn wachtwoord altijd veilig wordt opgeslagen.

• Wij zijn CriminalsPoint!

• K.Rens
    • 17 december 2009 om 15:51

Hoewel ik nog geen goedkeuring hierover heb gegeven in detail, weet ik wel dat Pim bezig is aan een totale nieuwe versie van CP.
    Hierbij hoort ook een nieuwe lay-out.

ICT Nieuws

• Quanscient ontvangt €10M om AI- en kwantum-native hardware engineering te bevorderen - Tech.eu

ICTscripters 27 mei 2026 om 12:03
  • Datalek bij leverancier Canvas - Universiteit van Amsterdam

ICTscripters 10 mei 2026 om 12:03
  • Data privacy in 2026: Hoe de naleving van GDPR verandert

ICTscripters 8 mei 2026 om 12:16

Blogs

• Functioneel ontwerp

Dees 28 december 2014 om 12:38
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 1/2

FangorN 28 december 2018 om 12:35
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 2/2

FangorN 29 december 2018 om 12:37
  1. Marktplaats
  2. Design
  3. Voorwaarden
  4. Ons team
  5. Leden
  6. Geschiedenis
  7. Regels
  8. Links
  9. Privacy Policy
ICTscripters ©2005 - 2026 , goedkope hosting door DiMoWeb.com, BE0558.915.582
Sponsors: Beste kattenhotel provincie Antwerpen | Beste Zetes eid kaartlezer webshop
Style: Nexus by cls-design
Stylename
Nexus
Manufacturer
cls-design
Licence
Commercial styles
Help
Supportforum
Visit cls-design