Posts by K.Rens

Reverb: wij werken non-profit.
    Zoals je kan zien werken wij tegen inkoopprijs.
    Verdienen doen we er niet aan ^^

Ons enige doel is om zelf een hogere verkoop te krijgen, zodat wij betere tarieven krijgen.
    We combineren meerdere sites, om zo maximaal een hogere uitbetaling te krijgen ^^
    ...Iedereen wint...

Inderdaad, vergeet niet dat wij non-profit werken en dat CP nog altijd niet winstgevend is ^^

Verder is winst ons doel niet en hebben wij maar 1 designer, met eigen licentie...
    Voor ons weegt dit dus niet op tegen de kosten.
    2000 dollar is ongeveer 1600 euro, daar kunnen wij een jaar lang 2 servers van betalen... ;)
    Liever 2 servers dan 1 licentie (xD)

Volgens mij definieer je het niet goed, je variabele, die je naar de ctype stuurt.
    Er is een verschil tussen een integer en een string zelf.

Bij een server update zijn de websites normaal gezien maximum 5 seconden offline (tot alle processen gesloten zijn en de nieuwe is gestart).

Hiervoor is het niet nodig dit aan te kondigen.
    Bovendien kondig je hiermee ook aan dat je op het moment van de aankondiging zelf, nog niet up2date was, waardoor aanvallers weten dat ze konden proberen binnen te breken.

Verder werd dit getest op een kopie van de server, waar het vlekkeloos verliep.
    Daarom werd er gekozen om dit niet aan te kondigen...

Edit: Alle server onderdelen (ook onze interne management consoles) werken nu weer.

Wat normaal zou moeten hebben verlopen als een vlekkeloze upgrade van onze server, is uiteindelijk uitgedraaid in een mysterieuze aaneenschakeling van problemen.

Kort gesteld was het plan het volgende:
    Apache en php updaten

Probleem:
    Tijdens de upgrade maakte de server vanzelf een config file aan voor MySQL: /etc/mysql/*

Waarom werd dit niet sneller ontdekt?
    Simpelweg omdat wij standaard deze map niet gebruikten en dit niet duidelijk naar voren kwam in het proces.

Kort gesteld hebben wij alle services 3x moeten hercompileren, wat telkens een uur duurde.

Ik snap niet waarom apache/php een config aanmaakt voor mysql, aangezien deze dit niet horen te doen.
    Zo zie je maar dat zelfs als alles getest is, er toch nog zaken zwaar fout kunnen lopen.

Zonde, maar niets meer aan te doen.

Ps: op de test server verliep het wel correct.

Bedankt voor jullie begrip en slaapwel.
    Koen

[offtopic]Nee, inveNsteren ken ik niet (xD)[/offtopic]

Je moet inderdaad eerst geld investeren, voor iets geld kan opbrengen.
    Vanzelf lukt bijna niets... :(

Ben die kritiek van Abaddon beu, is kinderachtig.
    Waarom zou dit tegen ons beleid zijn, lees de regels ipv mij zwart te maken.

Banpuntjes verzonden aan Abaddon.

Ontopic of anderen volgen!

Zo is het genoeg. :slotje:

Man, jullie zijn vitters.
    Sorry, ik vond dit wel interessant om te weten en te delen!
    Persoonlijk vind ik security en privacy wel belangrijk.

Klopt Dein, het is een handige feature van Google Chrome, goed gevonden.
    Maar ik typ liever mijn adressen zelf.
    Als ik iets wil opzoeken, gebruik ik de zoek kader en niet de adresbox.
    Verder staan de meeste sites die ik bezoek in de geschiedenis en worden dus correct getoond, zonder dit lettertje per lettertje aan Google door te geven.

Google Chrome werk net zoals een keylogger: elke letter die je intypt in je adresbalk, wordt doorgestuurd.
    Risico is beperkt, maar zie dit soort zaken persoonlijk liever niet.

Het artikel:

Wie Internet Explorer gebruikt heeft meer privacy dan gebruikers van Google Chrome, dat zegt Microsoft in een nieuwe aanval op Google's browser. Op deze pagina meldt de softwaregigant "Bekijk een demo die laat zien hoe Google Chrome alle toetsaanslagen die je maakt opslaat en hoe Internet Explorer 8 je informatie via twee adresbalken in In Private browsing beschermt." Opmerkelijk genoeg geeft pagina op Microsoft Technet Edge met video nu een foutmelding. Hij is echter ook nog in de cache van Google te vinden.

Volgens David Tesar die de video online plaatste, is die veel beter afgewerkt dan de video's die normaal op Technet Edge verschijnen. "Ik wilde de video toch hosten, ook al wilden anderen binnen Microsoft dit niet en het is een fantastische, eerlijke, korte demo die de browser privacy in IE en Chrome laat zien", aldus Tesar. Eerder merkte hij al op dat gebruikers van IE meer privacy hebben.

Privacy
    In de video demonstreert IE product manager Pete LePage dat Chrome de adresbalk en search box in één enkel veld combineert, terwijl IE8 deze velden gescheiden houdt. "Door deze velden te scheiden, is je privacy beter beschermd en de adressen van de websites die je bezoekt worden niet automatisch met Microsoft of iemand anders gedeeld."

LePage gebruikt het programma Fiddler, een HTTP debuging proxy, om te laten zien dat Chrome voor bijna elk ingetypte karakter een request naar Google stuurt. "Ik heb nog niet op enter gedrukt om de website te laden en Google krijgt al informatie over het domein en de websites die ik bezoek", zegt LePage. Bij IE8 wordt niets met de search provider gedeeld, zo merkt hij op.

Verder bespreekt de IE manager nog de In Private Browsing mode. Google Chrome beschikt over de incognito browsing mode, die soortgelijke functionaliteit biedt, maar dit laat LePage buiten bespreking.

Film dat dit bewijst:
    http://ecn.channel9.msdn.com/o…cyComparison_2MB_edge.wmv

Bron: security nl

Kun je de links die niet werken aub rapporteren aan ons?
    Dan kunnen we dit meteen ook opkuisen.

Bedankt!

We overwegen om die source om te vormen naar Kohana.
    Kwestie van aan de kritiek hier te voldoen.

Ik zal straks de laatste versie uploaden.

Ps: de lay-out zit er expres niet bij, omdat we nog niet willen dat jullie weten hoe de nieuwe versie eruit gaat zien.
    We kunnen toch niet meteen alles verraden hé (xD)

Mooi gedaan.
    Is wel beetje langdradig na een tijd, maar verder knap (zeker voor een amateur-film maker).

De volgende die over nazi's begint krijgt banpuntjes ^^
    (Tenzij het nasi goreng is)

Ik geloof zelf dat ik een groot magnetisch veld heb.
    Als ik heel gestresseerd ben, gaan er lichten rondom mij flikkeren.
    Niet de gewone huislichten, maar enkel zo die grote lampen aan het straat.
    Vroeger als ik er onderdoor fietste begonnen ze altijd te flikkeren.
    Als ik van veraf stond te kijken, bleven ze uren branden, zonder 1 keer te flikkeren...

Vergis je niet, ze hebben hun filter aangesloten op een backbone.

Wij bij Ernst & Young zijn nu ook een methode aan het onderzoeken om alle netwerkverkeer over een eigen server te laten lopen door een bug in een aantal instellingen op dergelijke backbones.
    Het is spijtig genoeg eenvoudiger dan je zou denken om verkeer om te leiden :sst:

Voorbeeld: IPv6
    Ga er verder niet te veel over vertellen, maar is een serieus security issue.

Ik zie de laatste tijd inderdaad veel meer grafische aspecten dan vroeger op deze site.
    Kan zeker iets zijn dat de moeite waard is.

Persoonlijk hou ik van beide soorten.
    Dus zou je eigenlijk iets moeten hebben dat je het kan combineren...
    Of dat je bij registratie bv moet kiezen wat je wil zien:

webmasters
    servers
    games
    criminals
    grafisch

Kan misschien wel nuttig zijn...?