Posts by K.Rens

Beste leden,

Ik ben vandaag met een CP promotie campagne gestart.
    Vooralsnog enkel met tekstlinks, want we hebben geen banner ^^

Zou er iemand van jullie een banner willen maken voor deze site?

Beloning:
    1) Meer mensen op deze site = meer mensen die jou kunnen helpen = meer inhoud en meer scripts
    2) Eeuwige roem en mijn dank ^^

Alvast bedankt!
    Koen

Goh, dit vind ik geweldig :)
    Net in dit topic waar we IE afkraken, staan de google ads vol met reclame voor IE! :)

Ik wist niet dat microsoft adverteert op google ads - lol!

Is ook geblocked ^^

Het hele doel ervan is dat als men nu je ip steelt, dat je het ziet.

Superior: Als je een foto opent, ziet men je ip.
    Dat is op alle sites en dat is altijd zo.
    Wij nemen alleen initiatief om de kleinste foto's te blokkeren.
    Zo is er toch al een extra moeilijkheid bijgekomen.
    Maar in principe veranderd dit niets.
    Dit is iets dat op elk forum en elke community kan.

Je kan bv enkel flickr toestaan, maar dat is mega ongebruiksvriendelijk...

Er werd mij gerapporteerd dat men met een 1px foto te plaatsen op onze site, het mogelijk was om de ip's van onze leden te stelen.
    Dit is nu eenmaal een inherent gegeven van een website.
    Als een bezoekers een foto inlaadt (of wat dan ook voor file) van een andere server, dan ziet deze server welk ip dit inlaadt.

Op zich is dit geen beveiligingsproblemen, want de bezoekers laadt dit in.
    Maar om dit nu toch duidelijker te maken, moet je afbeelding nu een minimum aantal pixels bevatten.
    Hierdoor ziet de gebruiker dit uiteindelijk beter.

Hebben jullie nog suggesties hoe we dit beter kunnen beveiligen?
    Hoewel het op zich niet echt een probleem vormt...

Koen

Het is niet langer mogelijk om foto's van 1px te tonen op CriminalsPoint.
    Dit om de veiligheid van onze leden te waarborgen.

Diegene die hier nu nog kinderachtig over gaat beginnen te doen over der percentages krijgt een banpunt.
    Je kan het er even over hebben, maar zo blijven erop doordrammen :-s

1) Gerben krijgt 50% van de inkomsten en DiMoWeb krijgt 50% van de inkomsten.
    Gerben heeft gekozen om de helft van zijn 50% af te geven aan een designer - in plaats van een template te nemen van een gratis site.
    Dit is volledig zijn keuze en die respecteer ik.

2) Onze servers kosten veel veel meer dan wat ik verwacht dat dit project de eerste 3 jaar gaat opleveren. Het is dan ook niet meer dan logisch dat er een aanzienlijk deel van de (lage) advertentie inkomsten gaat naar de server en het beheer van de server.
    Bovendien krijgt Gerben een systeem aangeleverd dat al alle tv posten inlaadt. Het enige dat hij moet doen is het wat netjes vorm geven en presenteren.
    Ik heb hier zelf in het verleden al meer dan 10 uur aan gewerkt, om dit systeem goed werkend te krijgen.
    Ook dit heeft mee geleid tot de bepaling van de 50%.
    Wat mij en Gerben betreft dus een eerlijke verdeling.

ON TOPIC AUB!

Willem: rkhunter ea. helpen niets tegen ddos! Dit is gewoon een scanner die kijkt of er bepaalde rootkits op je server draaien, die zich verbergen.

Verder kun je zoals eerder aangegeven niets doen tegen een goed opgestelde Ddos. Zelfs additionele servers en firewall's kunnen niets beginnen tegen aanvallen vanaf een botnet met verschillende ip's.

Een klein voorbeeld: bij Ernst & Young vallen wij bedrijven aan, wij hebben hiervoor een firewall, die niets anders doet dan alles blokkeren buiten onze uitgaande aanval, zeer simpel dus.
    Als wij de aanval starten met 2x 100 mbit/s, kan onze firewall het al niet meer trekken voor een derde. De server heeft 8 gig ram.

Als je een goede aanval doet, met voldoende requests, vertraagt de server sowieso, want elke request moet worden nagekeken door de firewall rules.

Ik weet dat veel mensen dit gaan tegenspreken, maar als je dit niet aan den lijve ondervonden hebt, gelieve dit dan niet onbezonnen te doen - want bij ons is dit wel zo.

Inderdaad, je moet ook naar de service kijken.
    Bij Belgacom is die redelijk goed, ook al hadden we vorige maand voor de eerste keer een week geen internet (kwam door de feestdagen rond pasen).

Telenet is naar verluid beter als je televisie gaat kijken digitaal. Maar qua gewoon internet moet Belgacom niet echt onderdoen, ben er redelijk tevreden over.

Waarom overweeg je enkel telenet en belgacom, en geen scarlet of de andere en goedkopere providers?