• hallo all
    weet niet waar ik dit moet plaatsen :o

maar op me ouders hun pc is virus gevonden heeft van alles geinfecteert en krijg het er niet vanaf weet zelfs niet welk want is een worm krijg zelfs geen virusscanners meer open of geinstalleerd

wat kan ik het beste nu doen iemand tips?

waarom slecht praten over buitelanders hun taal en hun afkomst.
    waarom praat nooit niemand slecht over de script talen dat is ook een andere taal.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Omdat je niks met het systeem kan doen, is omdat hij aan het internet is aangesloten.
    Haal de verbinding eraf (indien met kabel, kabel uit de pc/laptop halen.

Daarna kan je gaan starten de virus/worm te verwijderen.

Doe eens ALT + Ctrl + DEL en kijk bij de tabblad "processen".
    Daar kan je kijken of er verdachte onderdelen gestart zijn.
    Eventueel kan je daar ook direct het onderdeel stoppen.

Maar herinstalleren zal ik pas als laatste redmiddel pakken.
    Zijn nu nog genoeg mogelijkheden ;)

Succes :cheer:

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Vooral als de virus scanner zelf besmet is.

En verder raad ik je aan om gegevens te bakuppen die er nog opstaan, maar die wel even op een andere computer scannen op virussen. Anders is het, zoals JeffreyH zegt, zo weer terug.

• dat klopt helemaal wat SC-Scripting ik zou het mischien net iets anders formuleren maar goed dat is wel het beste

en her instaleren zou ik pas als laatste doen

• achja heb hem gistere gedaan met een scanner zoals hier meerdere x werd gezegt uiteindelijk hebbe ze me oude bank gegevens toch door gekregen nog:) nu even net met een vriend terug geinstallerd

waarom slecht praten over buitelanders hun taal en hun afkomst.
    waarom praat nooit niemand slecht over de script talen dat is ook een andere taal.

• Citaat van svenneke

achja heb hem gistere gedaan met een scanner zoals hier meerdere x werd gezegt uiteindelijk hebbe ze me oude bank gegevens toch door gekregen nog:) nu even net met een vriend terug geinstallerd

Je hoort ook geen bankgegevens te bewaren op je computer ;)
    Geen enkele persoonlijke gegevens!

Gebruik hiervoor een systeem wat niet aan het internet is aangesloten.
    Stukken veiliger :)

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!