zet in database

  • Hee ik zet met een probleem. Ik ben bezig met een scriptje en ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet doen. Mijn probleem:


    Ik het een script met een inputveltje en een knop koop nu wil ik dus dat als je de eerste 10 koopt dat id 1 t/m 10 komt te staan in de database en achter die id's je userid dus zo:


    id userid
    1 16
    2 16
    3 16
    4 16
    5 16
    6 16
    7 16
    8 16
    9 16
    10 16


    Nu komt er iemand anders en die koopt 5 dingen. Dan moet het dus zo worden:


    id userid
    1 16
    2 16
    3 16
    4 16
    5 16
    6 16
    7 16
    8 16
    9 16
    10 16
    11 33
    12 33
    13 33
    14 33
    15 33


    Nu moet het dus zo komen te staan maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen want je moet in het input velt dus je aantal typen en dan op koop drukken. Ik hoop dat iemand het weet of dat anders iemand iets beters weet.

  • Zouden we mogen weten waarom je dat wilt?


    id userid amount


    Dat lijkt mij beter namelijk...
    Maar mogelijk kan het nog stukken beter als je ons verteld wat je er mee wilt doen.

  • oke komt hij dan:


    Ik ben dus een loterij aan het maken nu selecteerd hij de winnaar van de prijs zo:


    Eerst doet hij een rand van het eerste id tot het laatste id. De uitkomst daarvan is $lot_1. Dan selecteert hij het userid zo:


    $winnaar_1 = $sql->query("SELECT userid FROM loten WHERE id = '" . $lot_1 . "'");


    Dan zet hij het userid in de database bij loterij bij winnaar1 en dan laat een ander script zien wie de prijs heeft dus door de username te laten zien die bij het id zit.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!