Plaatjes naast elkaar

• Ik heb

PHP
    <DIV ID="buttonsbox">

<?php for ($i = 1; $i <= 3; $i++) {
    echo '<form method="POST"><input type="hidden" name="item" id="sel" value="color'.$i.'">
    <input type="image" name="item" src="images/character/buttons/1_'.$i.'.png" alt="Submit button"></form>  '; } ?>
    </DIV>

alleen nu worden alle afbeeldingen onder elkaar gezet en het is de bedoeling dat de afbeeldingen naast elkaar komen te staan (kortom, door de FORM post wordt er continu een enter veroorzaakt naar een volgende regel.

Hoe kan dit worden opgelost?

• Waarom hou jij je <form method="post"> niet buiten je for lus?

Zelfde geld voor je </form>

Je hebt die maar één keer nodig en niet bij elke lus neem ik aan.
    Alleen je input zou je erin moeten plaatsen de rest daarbuiten.

• dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik dan dit heb

PHP
    <DIV ID="buttonsbox">
    <form method="POST">
    <?php for ($i = 1; $i <= 3; $i++) {
    echo '<input type="hidden" name="item" id="sel" value="color'.$i.'">
    <input type="image" name="item" src="images/character/buttons/1_'.$i.'.png" alt="Submit button">  '; } ?>
    </form>

</DIV>

(idd de afbeeldingen worden wel naast elkaar geplaatst, maar bij het POSTEN / SUBMIT wordt alleen de value van de 3e afbeelding continu geladen (dit zowel bij de 1e,2e als 3e afbeelding)

• Het probleem is dat ik dus een post / submit optie in de lus wil hebben zodat als een speler op de afbeelding drukt er een update wordt gemaakt in de db.

Maar als ik de 1e optie doe zoals aangegeven dan komen de afbeeldingen onder elkaar te staan en klopt mijn div deel niet meer. Doe ik zoals de 2e optie (dus de form en /form buiten de lus) dan staan de afbeeldingen wel naast elkaar maar wordt enkel value = color_3 continu geupdate.

• Ja goh he, je hebt AFBEELDINGEN, die hebben geen POST waarde..
    Je kan bijv. een javascript likes this;

PHP
    <script>
    function checkImage() {
    setTimeOut("this.href='index.php?p=imagespel&x=clicked'",1000);
    }
    </script>

en dan bij de GET values;

PHP
    <?php
    if(isset($_GET['x'])) { // Om te kijken of hij binnenkomt.
    $_GET['x'] = addslashes($_GET['x'); // Voor SQL injection (simpel)
    $_GET['x'] = htmlspecialchars($_GET['x'); // Voor XSS (simpel)
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `COLUMN`=`COLUMN`[MIN/PLUS]'WAARDE' WHERE `COLUMN`='WAARDE'"); // De Query
    echo "klaar je hebt iets gedaan."; // Resultaat
    }
    ?>

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 03.07.10 21:06:23:
    Bijvoeging;

en dan bij de inputs;

PHP
    <input type=image src="IMAGE" onClick="checkImage();">
  • Dank je wel. Maar de waardes worden wel meegegeven hoor. als ik in ff op een afbeeling klikt wordt deze namelijk direct gewijzigd. Het probleem is alleen dat in firefox de afbeeldingen worden getoond 4 naast elkaar en dan in totaal 4 rijen (dus 4x4)

Maar in IE staat alles onder elkaar (1X12)

Ik heb het e.e.a. aangepast en heb nu dit; iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!