• Extreme, je verdraaid mijn woorden een beetje.
    Wat je zegt in sommige maten waar, als je iets volledig in kladblok kan maken toon je dat je de kennis hebt van die taal.


    Maar een echte programmeur gaat dat nooit doen, waarom?
    Omdat een programmeur snel wilt kunnen werken -> code hinting
    Een programmeur heeft ook vaak geen zin om telkens dezelfde dingen te moeten schrijven, snippets in sommige programma's zijn echt heel handig.


    Daarom dat ik dat zeg, ik zie veel jonge programmeurs opscheppen dat ze enkel in kladblok programmeren, maar geloof mij, een andere programmeur gaat alles 10 keer zo sneller doen dan de mensen die kladblok gebruiken.


    En een IDE is handig voor elke taal, het is niet omdat je een IDE gebruikt dat je niet kan programmeren, je wilt gewoon wat sneller werken.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Mensen doen altijd zo stoer, zeggen je moet kladblok gebruiken, terwijl de meeste mensen toch programma's gebruiken waar ze goeie foutmeldingen en goede structuur en krijgen snel mee overweg kunnen.
    Maar een echte programmeur ( met diploma's ) en dat is niemand hier weet ik bijna 100% die gebruiken ook gewoon goede dure tools, dit komt omdat ze hier makkelijker mee over weg gaan.


    Ik vind het persoonlijk makkelijk om met phpdesigner, visual studio en dreamweaver te werken. Maar ik werk altijd via dreamweaver door dat school geen andere programma's heeft ervoor. Hierdoor ben ik automatisch weer terug gestapt.


    Ondertussen heb ik hier legale adobe cs5 draaien en dit werkt tot mijn behoren veel en veel beter als cs4, het is sneller uitgebreider gewoon perfect. Dreamweaver daarin tegen is ook zeer netjes geworden, hier en daar zou het toch nog wat moeten verbeteren maar het is al vooruitgang met de fouten die ze aangeven als je bijv een ; vergeet etc..


    Mensen je moet elkaar niet afkraken, want de een vind het beter omdat ze het gewent zijn ander vind het weer beter van wege dit en dat. zo ga je maar door, je krijgt lange discussies om niks.


    O ja stop nou is een keer met je hebt illegaal, misschien heeft diegene wel gewoon legale gekocht dat weet je toch helemaal niet behalve als je een hele goeie vriend ben dus gasten hou nou is gewoon je bek met afkraken.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Diploma heb ik dus vanaf de cursus Webdesign en design gehaald..


    Maar ik werk als ik even flotjes wat af moet maken, dan doe ik dat via NotePad++2 portable.
    Erg snel en simpel, heb hem altijd bij me voor als ik op een ander bedrijf een foutje vindt.
    Maar gebruik voornamelijk DreamWeaver omdat ik veel met HTML/Javascript werk. (erg goede Javascript syntax check in DW)


    Diploma's zeggen niks het is waar je het beste mee kan werken, is dat kladblok? gebruik je kladblok..
    zo ieder zijn eigen proggje..


    Zo en weer een lap tekst van M.Brakels

  • Citaat van NielsB

    Mensen doen altijd zo stoer, kladblok gebruiken.
    Maar een echte programmeur ( met diploma's ) en dat is niemand hier weet ik bijna 100% die gebruiken ook gewoon goede dure tools, dit komt omdat ze hier makkelijker mee over weg gaan.
    -ingekort-


    Echt alsof er geen gratis goede tools zijn...


    (om een voorbeeld te nemen: Geany, werkt gewoon gigantisch goed en is gratis. Alleen op windows had ik laatst problemen met Geany alleen ik weet niet of het aan Geany ligt of aan windows. Nja niet dat het veel boeit aangezien die op ubuntu gewoon goed werkt, en dat vind ik het belangrijkste)

  • Hier ook vrolijk DreamWeaver CS4 (legaal). Werkt goed, nooit problemen mee. Gebruik alleen de ontwerp functie niet, aangezien die overal een bende van maakt en Joomla Templates toch niet leest...

  • Die visuele modus van Dreamweaver (drag & drop is het denk ik), vind ik niet zo goed. Heb de code gezien wat Dreamweaver dan maakt, wordt je niet vrolijk van. Verder ken ik de IDE niet zo goed, maar volgens mij is hij echt op HTML gericht en niet op PHP?


    Zelf gebriuk in Netbeans IDE. Dit omdat deze gigantisch veel ondersteund en gewoon prettig werkt. Ideaal voor Java en goed voor PHP. Daarnaast kun je er echt van alles mee, voor de 6.5 versie was er bijvoorbeeld UML, van code naar UML (reverse engineering), en andersom! Geweldig.


    Als je met kladblok werd kun je nooit snel ontwikkelen. Je moet dan veel te veel routine klusjes zelf doen, en iedereen vergeet wel eens een qoute, wat je in kladblok niet zo snel merkt.

  • Het enige dat ik haat aan programma's zoals Netbeans, is dat ze er gewoon niet uitzien.
    Ze werken goed, en doen alles wat ik wil, maar ik haat het als een programma er niet uitziet.


    Ik gebruikt nu Espresso, gemakkelijk voor PHP, html, css en javascript.
    Jammer dat het geen plugins ondersteund, dan zou je nog makkelijk support kunnen krijgen voor alle libraries :(


    Verder zitten er gewoon een paar leuke features in, zoals automatisch uploaden bij het opslaan, in sommige gevallen echt handig.


    Het programma is overzichtelijk en ziet er goed uit, wat wilt een mens nog meer.


    Voor de rest gebruik ik ook Eclipse voor al mijn Java.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • W0utR: Netbeans is de beste IDE voor Java! :p Je merkt niet eens dat je met een IDE werkt omdat het allemaal gewoon zo perfect werkt. Er gaat nooit iets verkeerd en hij doet altijd wat je wilt! Een mooie profiler erbij, en voor mij de perfecte IDE voor Java!


    Hoop dat Netbeans ook nog zo geweldig wordt voor PHP, want soms heb je toch nog eventjes ruzie met Netbeans als je in PHP bezig bent, al is het niet zo ernstig.


    Espresso ken ik verder niet, is dat ook een IDE voor windows?

  • Ik kan Eclipse niet echt vergelijken met Netbeans, omdat ik Netbeans echt niet lang gebruikt heb.


    Maar Eclipse werkt ook fantastisch, code hinting op alles, snippets (bv, als je al for in typt krijgt je alle verschillende for loops).


    Espresso is enkel voor mac, een beetje zoals dreamweaver, maar dan nog 10 keer zo goed.
    Jammer genoeg niet zo uitgebreid als de echte die hard php editors :(

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Frontpage/sharepoint designer vind ik veel lekkerder draaien, ik vind het ook makkelijker maar dat zal komen omdat ik er altijd al mee heb gewerkt. Dreamweaver is gewoon al trager met opstarten.

  • Citaat van Igotyou

    Frontpage/sharepoint designer vind ik veel lekkerder draaien, ik vind het ook makkelijker maar dat zal komen omdat ik er altijd al mee heb gewerkt. Dreamweaver is gewoon al trager met opstarten.



    Of je pc is traag :cheer:


    Hier is dreamweaver net zo snel geladen als kladblok dus legt niet aan het programma ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!