Ik kreeg net deze mail met de veranderingen van mollie:
CitaatToon MeerBeste Gerben,
De komende tijd gaat er, vanwege wijzigingen in regelgeving en vanwege uitbreiding van Mollie, het een en ander veranderen voor u als iDEAL klant bij Mollie. De veranderingen die doorgevoerd worden zijn bedoeld om ons professioneler, veiliger, betrouwbaarder en stabieler te maken: zowel voor u als voor consumenten. U als klant zal hier het nodige van merken, omdat we ook een aantal wijzigingen in uw account gaan doorvoeren. Deze wijzigingen zullen stapsgewijs doorgevoerd worden om zo min mogelijk ongemak te veroorzaken. Middels deze e-mail willen wij u op de hoogte stellen van deze veranderingen en wat zij voor u zullen gaan inhouden.
Wat gaat er veranderen?
De wijzigingen die we gaan doorvoeren zullen zowel voor nieuwe klanten als voor onze bestaande klanten gaan gelden. Om u zoveel mogelijk tijd te gunnen om deze wijzigingen in uw account te kunnen doorvoeren, worden de wijzigingen voor bestaande klanten later verplicht dan voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten zullen per 1 juli al met de vernieuwde accounts werken, bestaande klanten hebben tot 16 augustus om hun account up te daten en de juiste gegevens aan te leveren.
Wij zullen iets meer persoons- en bedrijfsgegevens van u vragen.
Klanten die iDEAL gebruiken hebben een inschrijving van de Kamer van Koophandel nodig om iDEAL-betalingen te (blijven) ontvangen.
We gaan zoveel mogelijk digitaliseren: de iDEAL-overeenkomst zal voortaan digitaal ondertekend worden, en u hoeft geen papieren naar ons op te sturen, omdat u alles kunt uploaden.
We gaan voortaan bankverificaties uitvoeren om zeker te zijn van de juistheid van de bankgegevens.
U kunt met websiteprofielen gaan werken. Dit betekent dat u meerdere webshops onder 1 account kunt onderbrengen, die toch herkenbaar zijn in de transacties en facturen. U kunt ze nu al aanmaken, de technische beschikbaarheid is vanaf 1 juli.
Aan het einde van dit jaar gaan we 8 tot 10x per maand iDEAL-betalingen uitbetalen, zodat u nog sneller over uw geld kunt beschikken.
Planning
Per juni 2010: invoering websiteprofielen
Per 1 juli 2010: vernieuwde accounts verplicht voor nieuwe klanten
Per 16 augustus 2010: vernieuwde accounts verplicht voor bestaande klanten
Vierde kwartaal 2010: vaker uitbetalen van iDEAL tegoeden
Meer informatie?
Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Bezoek onze speciale pagina over deze wijziging: www.mollie.nl/veranderingen/. Op deze pagina vind u een uitgebreide uitleg, planning en een verwijzing naar veel gestelde vragen over dit onderwerp. Mocht u daarna alsnog vragen hebben, dan kunt u bellen naar +31 20 - 612 88 55 of mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Het Mollie-team