Welke scriptaal

• Hoi,
    Bij dit topic hoef ik niet te weten welke script talen jij beheerst maar heb ik er een vraag over.
    Ik wil een dynamische site gaan bouwen, en dat je bijvoorbeeld ook poppetjes ziet lopen en bij een coffeeshop naar binnen kunnen gaan, meer een 3d.
    Welke taal kan ik hierbij het beste gebruiken, voor een groot gedeelte wil ik PHP gebruiken, communiceren met de database etc. Maar voor het dynamische, wat kan ik daarvoor het beste gebruiken? Ik wil absoluut geen flash gebruiken.

Alvast bedankt,
    Robin

• Wat is de rede dat je geen flash wilt gebruiken?

Het kan alles wat jij vraagt, en volgens mij is het ook de enige webtaal die dat zal kunnen.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Ik wil geen flash gebruiken aangezien het ook op de mac bereikbaar moet zijn en pc's waar geen flash player opzit.
    Java lijkt me ook wel interessant, hiermee is habbo toch ook gebouwd?

robin

• Misschien moet je eerst een onderzoek doen naar de scripttalen.

Het voordeel van Flash is juist het cross browser en cross os werkt.
    Tevens heeft meer dan 98% van de computers die aangesloten zijn op internet de meest recente versie van de Flash Player staan.
    Dus ik zie het probleem al niet ...

Don\'t like me?

• En java werkt wel op de iPad?

Inderdaad, dat doet het ook niet ...

De meeste game ontwikkelaars moeten hun spellen ook opnieuw maken voor de iPad of iPhone.

Zoals gezegd, doe eerst eens onderzoek naar wat je wilt

Don\'t like me?

• Je vraagt het hier omdat je blijkbaar zelf geen onderzoek wilt doen ... (en ik wil je niet afbreken hoor)

Welke taal hun gebruiken weet ik ook niet, maar pak nu farmville, gemaakt in flash, en ze hebben het nu geschreven in objective C om het voor de iPhone en iPad te ondersteunen.

Maar jij wilt direct je game werkend krijgen op alle platformen (wat gewoon onmogelijk is).

Dus focus je eerst op de computer (java of flash) en ga daarna over tot de iPad of iPhone (objective C)

Don\'t like me?

• Hoi,
    Ik ga denk ik in het eerste ogenblik Java gebruiken. En dan breid ik later uit naar mobile producten.
    Waarom java?
    Omdat het een mooie taal lijkt, veel op C# en JavaScript lijkt waardoor ik van die talen ook meteen de basis leer.

Mvg,
    Robin

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!