Boek om php te leren

• Hey CP,

Jaja mensen even een serieuze vraag. Ik heb een UNIEK idee in m'n hoofd voor een text based game. Maar ik wil niet klakkeloos een source gaan gebruiken die iemand met bloed, zweet en tranen hebt gemaakt. Ik wil dit project vanaf 0 starten. Verder heb ik veel sources aangepast en simpele scriptjes gemaakt. Alleen ik wil php en mysql gewoon goed beheersen om dit idee te realiseren. Weet iemand een simpel boek om php en mysql te leren?

Danku Danku,

Lollas

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Deze vraag is al zovaak gesteld volgens mijn, zou eigelijk iemand een artikel over moeten schrijven.. Je kunt trouwens op Google voldoende boeken vinden dus is een overbodige vraag.

• Citaat van Release

Deze vraag is al zovaak gesteld volgens mijn, zou eigelijk iemand een artikel over moeten schrijven.. Je kunt trouwens op Google voldoende boeken vinden dus is een overbodige vraag.

Het is volgens mij en niet mijn. Daarnaast klopt jouw laatste zin niet.

Verder heb ik zoveel boeken gezien op google en op bol.com en weet niet welke ik moet kiezen. Daarom vraag ik aan cp welk boek het beste is om php en mysql te leren.

• Ten eerste gaat het niet om mijn spelling, ten tweede een tikfout kan iedereen wel eens maken, ten derde je maakt zelf ook voldoende fouten dus wie geeft jou het recht mij daar op aan te spreken? En als puntje op de I heeft het totaal niet met het onderwerp van dit topic te maken, dus stel voor dat je gewoon weer verder gaat met het onderwerp.

Denk niet dat een ander kan vertellen welk boek het beste is voor jou, aangezien er nog altijd meningsverschillen bestaan.

• Citaat van Release

Een aan een gesloten regel scheiden we ook niet doormiddel van een punt dus als je zo slim uit de hoek wenst te komen zou ik zelf nog even oefenen, "m'n"? Weet niet waar je dat vandaan hebt? Maar goed terug ontopic hoe kan een ander bepalen wat voor jou een goed boek is?

Nou ik wil zeker niet slim uit de hoek komen want ik bevind me momenteel niet in een hoek. Capisce? Verder is m'n gewoon spreektaal en het betekent mijn.

Ontopic
    Nou niet een boek waarbij je in het begin denkt, "Hé wat is php en mysql eigenlijk makkelijk." en dat je na een paar hoofdstukken het boek met een föhn moet droog maken omdat je zit te janken van het niet begrijpen.

• Ik zelf heb veel gehad aan dit boek:
    PHP 5 en MySQL de basis door Ghica van Emde Boas.

Dit boek heeft Dein mij een tijd geleden aangeraden, en nu kijk ik er af en toe nog eens in wanneer ik iets vergeten ben.

Ik heb zelf wel ondervonden dat je veel meer leer van doen, dan van het lezen van een boek. Ook zijn er veel artikels op internet te vinden waar je ook veel van kunt leren!

• Citaat van MrMees

Ik zelf heb veel gehad aan dit boek:
    PHP 5 en MySQL de basis door Ghica van Emde Boas.

Dit boek heeft Dein mij een tijd geleden aangeraden, en nu kijk ik er af en toe nog eens in wanneer ik iets vergeten ben.

Ik heb zelf wel ondervonden dat je veel meer leer van doen, dan van het lezen van een boek. Ook zijn er veel artikels op internet te vinden waar je ook veel van kunt leren!

Ok bedankt voor de tip. Maar als ik naar de reacties kijk van bol.com over dit boek dan begin ik wel een klein beetje te twijfelen..

• Citaat

Ok bedankt voor de tip. Maar als ik naar de reacties kijk van bol.com over dit boek dan begin ik wel een klein beetje te twijfelen..

Dat had ik ook gelezen inderdaad, ik zal ook niet ontkennen dat het af en toe wat snel gaat. Voor mij was dat ook niet z'n probleem omdat ik het al een beetje kon.
    Verder is het gewoon lekker makkelijk geschreven ;).

Ik weet niet of je goed in Engels bent, maar in die taal zijn meestal betere boeken geschreven over dit soort onderwerpen.

• Ok MrMees ik heb net het boek besteld. Ik ben nu ook jouw artikel aan het lezen. Erg goed en simpel geschreven. Dank daarvoor. Als men verder nog tips heeft voor boeken of Nederlandse tutorials plaats ze dan neer a.u.b.!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!