radio source

  • Ik geef je alvast 1 tip mee, je mag niet zomaar mp3tjes online zetten, daar moet je een licentie voor vragen, het zelfde geld voor de radio, je mag je muziek niet zomaar via de radio afspelen, dit is piraterij:)


    mvg georgo

  • Dan moet degene uitkijken dat hij niet gepakt wordt als hij geen licentie heeft,


    Want je kan er namelijk een vorse boete voor krijgen, als je nummers zomaar via de radio draait,


    Ik heb hier namelijk een beetje naar gezocht, en zit nu 6 jaar in dat vak, en het kan per nummer oplopen naar de 1500 euro boete, en dat is nog soft, want het kan ook zijn, dat een artiest je te pakken krijgt en een rechtzaak over je begint..


    Misschien ben je in het begin niet zo populair met die radio, maar ze letter er heel veel op,


    Ik heb toen nog geluk gehad, toen ik me eigen radio had op de website, en dat ik remixen draaide, anders had ik ook een boete van 5000 euro in me broekzak gehad:)


    Dus wat heb je nodig om 1 nummer te draaien?


    - Een licentie ( Dat je de plaat mag draaien )


    Ik hoop dat je er een beetje mee over weg komt


    Wat ook wel handig is om te weten, is het een volledige remix, dan mag je het wel weer draaien, maar dan mag er maar maximaal 15 sec van de orginele plaat tussen de mix zitten,


    Hier bedoel ik dus mee, je hebt een nummer, die is gemixt,


    85 % van de remix, moet echt gemixt zijn, 15 % mag orgineel blijven..


    Dan zou je wel een radio kunnen draaien:)


    Hoop dat je genoeg hebt aan de informatie:)


    MVG Georgo

  • Google is your friend,


    Ik heb het wel ooit is ergens gezien, maar durf je niet te vertellen waar, want het is al heel lang geleden...


    Suc6 met zoeken:)


    MVG Georgo

  • Ik ben helaas niet de man met het scripten, Ik doe alleen aan design, en probeer een beetje wat knip en plak werk te doen met PHP:p,


    Hiervoor moet je echt iemand anders hebben:)


    MVG Georgo

  • Je heb hier ene Bumra Stemra licentie voor nodig om een online radio te beginnen eerder mag je officieel geen muziek online draaien zodat andere het kunnen horen.


    Je kan het wel maar is het illegaal en moet je er voor uitkijken dat je niet gepakt wordt is dan compleet je eigen verantwoording.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!