Crimesource discussie topic

• hey mensen,

Hierbij wil een discussie topic aanmaken of de "crimesource" Het is niet de bedoeling dat dit een flame topic gaat worden over crimesource maar meer over jullie ervaringen wat jullie er van vinden en de voor / na delen van.

Hier mijn ervaring;

Ik heb nog eingelijk geen ervaring met de crimesource maar ik kwam op de website en vond het al aardig slecht dat ze een phpbb met portal ervoor gebruiken (Doe het dan teminste zelf maken is altijd leuker)

Dus ja dan maar even registeren en kijken wat er rond hangt. Toen ik op het forum kwam dacht ik al van oke, dit is een rotzooi project er is geen ordering in geen changelog en overal los bug oplossingen door de admins, doe dat dan in een release zetten (bijv de 2.0.1 release ofzo)

Daarnaast wou ik de source nog is gaan downloaden ga ik naar het download topic is er GEEN link meer beschikbaar vanwege dat de programmeurs zich volledig willen richten op de V2.1. Dit vanwege dat de programmeurs geen bug oplossingen voor V2.0 willen doen.

Ik dacht echt bijmezelf van wat?!?!? Je doet een OpenSource releasen maar je geeft geen download links vanwege dat je geen bug oplossingen wilt doen, wtf is dit dan. Als je een opensource released dat is het toch teminste dat je wel weet dat er zo geen bugs in zitten naar jou weten, ja er zijn altijd bugs maar dan doe je het toch niet zo oplossen o_O

Dat is tot nu toe mijn ervaring wil de source wel is zien volgens mij sla ik dan helemaal stijl achter over van hoe slecht het geprogrammeerd is...

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Mijn ervaring met de crimesource is zeer weinig.
    Heb hem eens gedownload (was nog voor de v2 versie), maar het gaf me een teveel gamoking gevoel (nog steeds trouwens).

Voordelen:
    - Hij is lekker groot en er zijn genoeg opties.
    - Redelijk veel op hun forum te vinden (toen tenminste).

Nadelen:
    - Het iis en blijft afkomstig van gamoking (oplichting).
    - Zeer veel bugs erin (weet niet of het nog steeds zo is).
    - Zeer geliefd bij de hackers (maak elk uur een back-up van de database, indien je niet kan scripten. Want hij zal vaak geleegd worden voor je!).
    - Wordt 1000den keren (mis)bruikt.
    - Je leert er weinig van.
    - Oude codering (toen tenminste, weet niet hoe het nu is).

Mijn advies is ook gewoon, om deze source niet te gebruiken.
    Want om alles perfect te krijgen, ben je sneller klaar als je opnieuw begint!

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Er zitten idd wel veel hackers enzo...
    Tegenwoordig kan het in verschillende talen: het enige nadeel is nu dat elk woordje in een aparte map staat en als je dus een stuk tekst wilt aanpassen, je elke keer opnieuw moet gaan zoeken in het tekst bestand

• Citaat van wimmpie

Er zitten idd wel veel hackers enzo...
    Tegenwoordig kan het in verschillende talen: het enige nadeel is nu dat elk woordje in een aparte map staat en als je dus een stuk tekst wilt aanpassen, je elke keer opnieuw moet gaan zoeken in het tekst bestand

Lekker lomp gemaakt dus :p

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• In de versie van nu zijn er bijna geen zichtbare bugs te vinden(h)
    Dus ze hebben er al veel aan gedaan;)

Afgestudeerde developer, hier om te helpen omdat ik hier altijd op hulp kon rekenen tijdens mijn studie. :D

• Citaat van mrseriex

In de versie van nu zijn er bijna geen zichtbare bugs te vinden(h)
    Dus ze hebben er al veel aan gedaan;)

Wat bedoel je met "zichtbare bugs"?

• Vindt het wel leuk om te lezen, dat de ts al een uitgesproken mening heeft zonder te weten wat er precies speelt, echter denk ik dat iedereen aan andere ervaring zou hebben, mits ze de laatste versie hebben, incl. de fixen die reeds gepost zijn.

En waarom ze de links verwijderd hebben, mag duidelijk zijn, maar goed.. MS fixed iedere maand zijn OS systemen, maar daar hoor je niemand over...

probeer het gewoon, is het niks, probeer je de volgende.. lijkt me zo...

• Citaat

Vindt het wel leuk om te lezen, dat de ts al een uitgesproken mening heeft zonder te weten wat er precies speelt,

Als je een opensource hebt moet je altijd een download link beschikbaar stellen voor de gebruikers zodat ze er gebruik van kunnen maken, nu vind ik het meer van "ik wil de klagende mensen omzeilen"

Citaat

echter denk ik dat iedereen aan andere ervaring zou hebben, mits ze de laatste versie hebben, incl. de fixen die reeds gepost zijn.

Klopt daarom heb ik dit topic geopend misschien kan ik er naast zitten daarom vraag ik de mening van andere gebruikers

Citaat

En waarom ze de links verwijderd hebben, mag duidelijk zijn, maar goed..

Om uhmm bugs te fixen in de volgende source als je een release hebt gedaan hoef je die niet meer offline te halen vanwege de vele bugs, ik heb phpbb ook nog nooit zijn download links offline zien halen

Citaat

MS fixed iedere maand zijn OS systemen, maar daar hoor je niemand over...

Ja maar die gaan ook niet je OS opeens afsluiten dat jij een maand lang niet op je computer kan vanwege dat de volgende versie wordt gebouwd of wel?
    probeer het gewoon, is het niks, probeer je de volgende.. lijkt me zo...

• Crimesource bestaat volgens mij al ongeveer een jaar....

In die jaar is er maar weinig tijd geweest om het te downloaden, de rest van de tijd moest je "wachten op de nieuwe versie"...

• crimesource is een groote puinhoop.

De scripts zijn niet overzichtelijk.
    Ze gebruiken 2 layouts dat maakt de site lelijk.
    De database is een rommel
    Bel service is een systeem waar je niet van elke maatschappij kunt instellen.
    De Admin opties werken half.
    En de laatste versie is gecodeerd een beginnende scripter kan er helemaal niks meer mee.
    Daarbij zeggen ze dat het bugloos is wat dus niet is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!