Eerste slice

• Beste leden,

Ik ben voor het eerst begonnen met het slicen van een layout.
    Nu ben ik wel al tijdje aan het verbeteren en dat soort dingen.
    Ik twijfel alleen nog over de kwaliteit van de slice in de layout.

LET OP!!!
    Het is me eerste slice dus enkel tips geven en geen kritiek uiten.

Link van de slice:

- http://gangsterscity.eu/mm/

Wat ga ik nog doen:

- Images in een map plaatsen.
    - Css van de html onderscheiden.

Is de layout klaar:

Nee nog niet aangezien ik nu twijfel over de kwaliteit wil ik wat tips.
    Hij is dus nog niet in zijn geheel klaar omdat er nog meer bij komt.

Kritiek kan ik hebben maar onderbouw je reactie wel.
    Daar heb ik meer aan en kan daardoor ook veel meer leren.

• Ik weet niet of je dit zo in de script hebt staan

PHP
    &raquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;15/03&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Onze layout is gemaakt...<br />
    			&raquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;14/03&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;We gaan online...<br />
    			&raquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;12/03&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;We hebben een KVK num...<br />
    			&raquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;10/03&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;We hebben een naam. WJ...<br />
    			&raquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;01/03&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;We gaaaaaaan beginnen...<br />

Want dit zou ik nooit gebruiken, Maak gebruik van margins,
    Mja kan ook zijn dat de website bron dit zo genereerd?

Verder vind ik de slice goed gedaan,

Kwa coding is het goed neergezet, en alles staat gewoon op zijn plek, ik zou graag de layout nog is willen zien met alles erop, om dan te zien wat de resultaat uiteindelijk is,

Want nu kan ik je niet echt tips geven.

MVG Georgo

• Georgo
    Die nieuws gaat inderdaad nog met een &nbsp; wil hier nog vanaf doormiddel van een margin ;)

Verder komt er rechts nog een kleine menu van 3 verschillende populaire pakketten.
    En onderin komt er nog over de gehele lengte een bar en de hoogte ongeveer 200px hoog een copyright bar met wat links.

• Ok?Nou verder ziet het er nu heel goed uit,

Je doet het beter dan mij iniedergeval,

Ben benieuwd naar het eind resultaat, als je die uiteraard post;)

MVG Georgo

• Eindresultaat komt er ook nog te staan, wil alleen perfectie maken wat tijd en moeite in beslag neemt.
    Maar wil het gewoon zo graag een keer leren dat ik er echt de moeite voor wil nemen.

• Citaat van Superior

Eindresultaat komt er ook nog te staan, wil alleen perfectie maken wat tijd en moeite in beslag neemt.
    Maar wil het gewoon zo graag een keer leren dat ik er echt de moeite voor wil nemen.

Ja, alles duurt eventjes voordat je het geleerd hebt,

Verder heeft het bij mij ook 8 jaar bloed, zweet & tranen gekost om van me layout wat moois te maken, en dat heb ik zonder tutorials geleerd, waardoor je het beter leert vind ik..

En totnu toe ga je lekker door, ik heb geen op en aanmerkingen hiervoor, omdat je het ( Voor mijn doen ) Goed gesliced hebt,

Ik denk dat jij het ver gaat schoppen;)

MVG Georgo

• Alles kan beter, heb vandaag ook al 3 images minder in de layout gedaan omdat images laden tijd kost.
    Er gaan nog 4 images weg wat laad tijd kost en dus sneller geladen zal zijn.

Verder is het nieuws nog niet echt netjes, kan veel mooier dan al die &nbsp; tekens :p

Vind het slicen van een layout wel leuk werk, heb tot nu toe 1 tutorial voor het topmenu gepakt.
    De rest is allemaal zelf gedaan, kost alleen veel tijd en je moet er echt voor gaan zitten.

• Waarom gebruik je niet enkel een spatie achter de toekenning van een style property aan een element? Het is minder overzichtelijk, aangezien je de regel van de property minder goed kunt onderscheiden.

<div id="logo"></div>
    Een image leek me hier praktischer. Backgrounds gebruik je gewoonlijk vreemd genoeg als achtergrond van iets.

<br style="clear: left" />
    Voorkom inline css. Vindt Google niet leuk ;)

<div class="input"><input type="text" name="email" value="[email protected]" /></div>
    Wist je dat CSS ook HTML attributen kan onderscheiden?
    Probeer eens:

PHP
    input[type=text]
    {
    	background: #000000;
    	color: #ffffff;
    }

&raquo;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;15/03&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Onze layout is gemaakt...
    Tabellen! Dit lijkt me niet echt een lekkere manier om het onder elkaar te krijgen.

Je gebruikt geen alinea's (<p> (paragraph) tags). Daar waar je alleen tekst verwerkt, kun je het beste een <p> tag gebruiken.

Zorg er ook voor dat je je content zo veel mogelijk bovenaan krijgt. Daar maak je Google blij mee :)

Het is een leuke layout, best goed sliced voor een eerste keer, maar wordt nog beter als je deze punten verbetert.

Succes!

Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

• Spinazie
    KIIIIIJJJJK hier heb ik wat aan, wist dat er wat goed mis was :p

- css tabs
    Ik werk met een LEGALE, adobe creative suit.
    Hierbij heb ik dus Dreamweaver en zijn tabs daarin overzichtelijker.
    Maar ik zag inderdaad dat hij in de broncode van de browser dat niet is.
    Ga ik aanpassen zodra ik de css van xHtml ga onderscheiden :)

- Logo
    Het logo heeft een width, height, margin en zo, vind daarom een style wat makkelijker.

- Inline css
    Zou je daar iets meer informatie over kunnen leveren, snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.

- input
    Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, dit doe ik namelijk al ;)

- Tabellen
    Die wil ik juist ontwijken, ik kan dit door middel van een margin ook oplossen namelijk :)

- Paragraph
    Wat is hier beter aan en waarom, want dit werkt opzicht toch ook gewoon?

Thnx voor je tips, hij is nog niet geheel klaar wil steeds verbeteren en daarom kost het wat tijd :p

• -Nick
    Wat is er mis met deze dan, hij is namelijk nog niet geheel klaar er komt nog meer ;)

De oude layout is juist klant onvriendelijk en komt over als een amateur bedrijf.
    Terwijl achter de schermen juist aan kwaliteit voor de klanten wordt gewerkt.

• @iedereen
    Bedankt, zoals vermeld in het topic ga ik de css en images nog scheiden van elkaar.
    Dit is momenteel alleen wat makkelijker werken anders moet ik 2 bestanden elke keer doorkijken ;)

Luc
    Jij bedoelt denk ik die &nbsp; tekens, die ga ik nog vervangen met een margin ;)

SkyNet
    Welke uitlijning bedoel jij precies, van de content en menu of?

• @ SkyNet.
    Zo is het inderdaad bedoeld. Met de footer erbij krijgt het al een heel ander effect.

@ Sloosmedia.
    Het is allebei valid:
    HTML --- KLIK
    CSS --- KLIK

@ Superior

Erg netjes gesliced! Nu het einde nog en het is (vind ik) perfect. Alleen de loginbalkjes zijn nog wat vaag en inderdaad de margins maar die verander je beide nog zei je dus komt helemaal goed ;).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!