Geschrokken van Google
- K.Rens
- Closed
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Google boeit het om het gebruikersgemak te verbeteren....
-
Wat heeft mijn DNA met gebruikersgemak te maken dan?
Tevens ook mijn telefoon gegevens, wat hebben ze daar aan?Is allemaal privacy en gaat hun geen fuck aan vind ik, dus ben er zwaar op tegen.
-
En wat als ze nu ook nog de elektriciteitsmarkt verder betreden (vergis je niet, ze zijn er al goed verdoken op aanwezig!).
Als een land niet luistert kunnen ze later gewoon even de elektriciteit dichtknijpen...
Ze sluiten de volledige keten van alles wat noodzakelijk is.
Wat straks nog, ons water?
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.03.10 20:22:54:
Zonet in het nieuws gelezen:Google doet 6% van al het internetverkeer
Als Google een internetprovider zou zijn, stond het in de top drie van de grootste ISPs ter wereld, zo blijkt uit cijfers. De zoekgigant kondigde in februari het plan voor "fiber to the home" aan, waarbij het als glasvezelprovider de consument van internetverbindingen voorziet.Dataverkeer is echter één deel van het verhaal. De competitie tussen Google, Microsoft, Yahoo en andere grote spelers draait niet meer om een betere zoekmachine of video's. "De competitie voor internetdominantie gaat nu ook over de infrastructuur, ruwe rekenkracht in datacentra en hoe efficiënt men de content bij de consument kan krijgen." Ook daarin leidt Google de rest.
De zoekgigant zit niet stil en breidt zich razendsnel uit. Zo heeft het verschillende Google Global Cache (GGC) servers binnen consumentennetwerken uitgerold. Na miljarden dollars aan datacentra, overnames en de creatie van een wereldwijde backbone om content aan consumentennetwerken te leveren, kun je je afvragen waar Google zich straks op zal storten.
-
Dat kan ik je alvast zeggen
Ik heb een vermoeden dat ze oa consumentenelektronica gaan produceren, laptops, tv's tot zelfs koelkasten etc. en gaan ze zelfs bijhouden hoeveel je eet -
Ik heb hier maar enkele woorden voor, Hoogmoed komt voor de val..
Zowiezo geen fan geweest van google..En het jammere is, Er komen pas regels als het te laat is.
-
Eigenlijk doet Google wat het moet doen. Als bedrijf wil je gewoon uitbreiden. Het is misschien moeilijk in te denken maar stel jij hebt een bedrijf dan wil je ook zoveel mogelijk verdienen. En wat Google op dit moment aan het doen is is een Monopoly positie creeren net zoals Microsoft heeft gedaan. En als je het nou gek vindt dat ik Microsoft erbij betrek heb ik het over de PC's die je in de winkel koopt. Je bent standaard al opgescheept met Windows. Dit is de Monopoly positie die Microsoft heeft gecreerd. Oke dan word er op dit moment iets op gezocht maar dat heeft ook enige tijd geduurd voordat mensen gingen klagen.
-
Je moet het ook is positief zien, het is juist goed dat google zich zo uit breid.
Later zul je wel merken, net als toen met begin van de computers, dat er toch een bedrijf moeten zijn die ideeën goed kunnen uitwerken.En alles probeert zover mogelijk te ontwikkelen overal in.
Nu doet google dat, 5 jaar geleden was microsoft dat nog eigenlijk. Maar het is juist goed dat microsoft na vele jaren de koppositie te hebben, dat dan google het initiatief wil nemen om het te veroveren.Het voordeel van google nu is dat wij kunnen profiteren van nieuwe ontdekkingen die google gratis laten testen aan ons.
Verder is dit alles ook goed voor de ontwikkeling.
-
Citaat van K.Rens
Vergeet niet dat jullie allemaal zelf webmasters en it'achtige substanties zijn net als ik.
Wij reageren tegen privacy, maar 80% van de mensen geeft geen f*ck om dit soort topics...
Je kunt ook naar Bing gaan.. Boeit Google weinig als de negatievelingen weg gaan denk ikCitaat van K.Rens
Verder mogen websites bv niet linken naar mp3's, maar doet google niets anders dan linken naar illegale content.
Maar bij hen klaagt niemand...
Bij Google gaat het oom een klein percentage. Tevens kunnen het ook gratis mp3's zijn van mensen dat kan Google ook niet weten, hun taak is indexeren en dat doen ze.Citaat van K.Rens
Maar het feit dat Google gehackt werd, klaagt geen kat over.
Dagelijks worden Google accounts gehackt, maar daar rept niemand iets over.
Door de Aurora bug werd Google gehackt en is hun sourcecode gelekt. Maar wie zegt dat jullie privé gegevens ook niet gelekt zijn? Mogelijk weet China nu alles over jullie...
Dan had je in de eerste plaats niet Google moeten gebruiken. -
Ik ben het lang niet met alles eens wat hier wordt geroepen. Google is gewoon een gigantisch groot bedrijf, dat veel services aanbied maar moet leven van voornamelijk reclame. Ik denk dat de maatschappij gewoon veranderd.
Van zeker 30% hier is te traceren via de gegevens die je hier op CriminalsPoint achterlaat, wie je bent, hoe je eruit ziet en waar je woont. En dat heeft weinig met Google te maken! Het gaat dan meer om de social media sites. En daar licht veel meer het probleem: Iedereen laat zijn gegevens zomaar overal achter. Een website die mijn e-mail adres wil weten? Kijken we echt niet van op en vullen we gewoon in. Op Hyves e.d. zet iedereen publiekelijk zijn naam neer met foto's en adres.
Google is gewoon uit op het aanbieden van de juiste diensten en de juisten reclame. En natuurlijk is het zorgelijk hoeveel ze over je weten, maar dan moet je jezelf daar op aanpassen. En wat betreft de reclame: Ik heb er geen problemen mee. Ik heb zelf meer aan reclame waar ik me in interreseer, so does Google.
De hele wereld wordt gewoon steeds beter te analyseren. Nog even en je steekt je mobiele telefoon om hoog en je ziet precies van iedereen om je heen wie ze zijn en wat ze doen. Met een druk op de knop weet je waar je vrienden zijn en wat ze doen. En daar doen we allemaal zelf aan mee. En Google is gewoon een bedrijf dat erg innovatief is in deze ontwikkelingen. Ik vind het onzin om deze twee kwesties zo ernstig aan elkaar te koppelen. Eén kwestie is dat Google veel over je weet, een tweede is dat er steeds meer van je te vinden is op internet, maar zie dat niet samen.
CitaatHet feit dat ze met de mobiele telefoons zien waar je bent is geen fout, het is een fout dat ze de eindgebruiker toonden dat ze dit konden doen.
Hadden ze dit stiekem voor zichzelf gehouden die optie, was er geen haan die er naar kraait.
Zelfde geldt voor al hun andere producten.[/qoute]
Dat die mobiel doorgeeft waar je bent kun je echt wel nagaan hoor... Dus als ze het niet hadden verteld was het met zekerheid boven water gekomen.[qoute]Microsoft moet verplicht een browser keuze scherm zetten op alle Windows versies, maar zie jij Google al een keuzepagina opzetten zodat je Bing kan kiezen - ik denk het niet.
Men moet eens stoppen met Microsoft te discrimineren op dit vlak ook.
Google mag alles en Microsoft niet.
Hoewel ik wel blij ben met de browser keuze op Windows ben ik het er ook niet mee eens. Maar Windows hoeft geen vergelijkbare services van andere bedrijven te promoten bij hun service. Ze mogen twee aparte producten niet onafhankelijk van elkaar leveren. Dus wat je hier zegt slaat als een tang op een varken.CitaatMaar het feit dat Google gehackt werd, klaagt geen kat over.
Dagelijks worden Google accounts gehackt, maar daar rept niemand iets over.
Door de Aurora bug werd Google gehackt en is hun sourcecode gelekt. Maar wie zegt dat jullie privé gegevens ook niet gelekt zijn? Mogelijk weet China nu alles over jullie...
Hierboven zeg je nog (terecht) dat iedere applicatie of service beveiligingslekken bevat. Dus wat wil je hier mee zeggen? Shit happens?CitaatVerder vind ik het de plicht van MS om een volwaardig start klaar product mee te leveren.
Vandaag Windows opnieuw geïnstalleerd, het heeft me 4 uur geduurd voor al mijn tools er weer op stonden en ik kon starten met werken...
Stel je voor dat ik zowel ie als ff dan nog moest beginnen installeren. Ben blij dat ik enkel ff nog maar diende te installeren en ondertussen toch al meteen aan de slag kon met ie...
Even voor de goede orde: Ik vind dit wel heel ver afdwalen. Dit gaat erover dat Windows niet aan de eisen voldoet die jij aan het product stelt. En niet meer over privecy, Google of relevante onderwerpen.CitaatDit gaat nu echt te ver...
Men heeft toch recht op privacy?
Ja, maar die moet je zelf ook waarborgen. Dat hoeft Google niet voor je te doen, zoals ik hierboven ook al min of meer heb gezegd.CitaatEn wat als ze nu ook nog de elektriciteitsmarkt verder betreden (vergis je niet, ze zijn er al goed verdoken op aanwezig!).
Als een land niet luistert kunnen ze later gewoon even de elektriciteit dichtknijpen...
Ze sluiten de volledige keten van alles wat noodzakelijk is.
Wat straks nog, ons water?
Zover komt het echt niet. Wanneer Google ver komt in de electiciteitsmarkt en hierdoor teveel politieke invloed krijgt, worden de boel wel opgesplitst. -
Mooie analyse en tegelijk ook weer een correcte visie.
Zoals eerder aangegeven, er is niet 1 antwoord voor.
Alles heeft voor en nadelen. -
Jij maakt je druk om zoiets nutteloos, ik heb hier één zin:
Als je verbonden bent met het internet -wat zowat iedereen is tegenwoordig- dan kun je niet meer spreken van privacy.
Zelfs iemand die 100% anoniem op het internet wil zal iets over het hoofd zien waardoor men hem kan lokaliseren of personaliseren.
Je zou al haast een gestolen PC moeten gebruiken, met die PC een draadloze verbinding maken met een hotspot -of het netwerk van je buren- , dan jezelf verbergen achter TOR en nog eens met pakweg 8 IP-changers en dan nog kunnen ze je lokaliseren na veel moeite. Dus waar maken jullie je druk over.Internet is en blijft privacy loos, je kan er niets aan veranderen, de mens is niet gemaakt om te stoppen bij één probleem, het wil het oplossen en verder gaan. Een bedrijf is gemaakt voor winst, waar Google mee bezig is, is een imperium opbouwen om zo meer winst te maken, zo word de naam ook ontzettend veel waard.
En als je dan toch ergens over wilt 'zeveren' , je school, de politie en je ouders kennen je naam, gedrag, vingerafdruk (politie), en noem maar op.
Denk jij dat iemand daar iets op heeft?Big brother is watching you!
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!