Som - beveiliging

  • Zonet een nieuw scriptje gemaakt wat misschien voor jullie van pas kan komen.
    De gebruiker krijgt een som te zien en dient deze correct op te lossen.


    Als hij/zij het goed heeft opgelost komt er nu 'Goed' te staan, maar je kan natuurlijk daar verdergaan met je eigen code.


    index.php


    index.css



    Liefst wil ik dat jullie met verbeteringen komen, daar kan ik namelijk ook weer van leren.:cheer:

  • Enkele tips voor je:


    Gebruik wel quotes om de attributen van de HTML tags heen, anders is de HTML niet valid.
    Deze code is niet functioneel als Captcha vervanging, omdat:
    - Computers ook kunnen optellen en vermenigvuldigen.
    - Het antwoord al in een hidden field staat, deze is voor een bod zo te lezen!


    Verder ziet de code er redelijk uit, probeer het nog iets meer over regels te spreiden, en wees iets duidelijker in de naamgeving ($x en $y zegt niet zoveel, al zijn het standaard variabele die vaak een telling bevatten). Daarnaast zijn hoofdletters niet gebruikelijk in langauge constructors (echo(), print() en switch() zijn bijvoorbeeld langauge constructors, maar array() is er ook één).


    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.05.09 13:28:58:
    HTML commentaar tags (<!-- Commentaar --> ) zijn niet nodig binnen een extern CSS bestand. Het is eigenlijk zelfs niet meer nodig binnen een HTML bestand zelf!


    Edit:

  • Oke bedankt, hier heb ik wel wat aan.
    Aan de HTML tags dacht ik zelf ook al ja, alleen had het later even weggehaald want ik had ergens een error zitten door een slashback die ik verkeerd had geplaatst 8-)


    Comment in CSS is door DW zelf geplaatst :P Had m ff snel gemaakt


    Edit:


    Bewerkte versie:


Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!