OSBanditi v2.0.1 legaal ?

• Inderdaad.

Toevallig werkt mijn broer bij de Internet politie.
    En aangezien CP al een keer een klacht van G4G heeft gehad, ben ik bang dat....

Tevens stuurt die debiele axl (nieuwe mod) die de download maar meteen goedkeurt zonder enig naspeur werk meteen goed.
    Om jullie op de hoogte te houden, de PM aan hem:

Zodra ik meer weet informeer ik jullie.

Lars Groot

• Kom op, er is niks zoals "De Internetpolitie". Hooguit digitaal rechercheur.

Lars, je toon (ik kan het fout hebben) in dat bericht bevalt me absoluut niet. Je probeert niet eens de fout van Axl H te begrijpen en te respecteren, maar je trekt meteen al onnodige conclusies en je valt hem persoonlijk aan. Pas - als het kan - je toon aan en je zal wat meer gerespecteerd worden.

• Even een les in copyright rechten, ook al verandert iemand de vrijgegeven source 20x het blijft steeds onder naam van de uitgever (Richard Snijders), het is niet omdat je wat dingen verandert en er een andere naam van maakt dat je dit ineens onder 'jouw' rechten kunt plaatsen, daarvoor zou je de source geheel moeten aanpassen (en als je dat kunt, dan kun je beter niet eentje debuggen ..)

Verder kun je het onder een licentie plaatsen, maar denk je echt dat iemand daar zich aan houdt ? Het beschermt je tevens toch niet, want al die 'gratis licenties' beschermen je voor geen fluit bij een rechtszaak, het is maar dat je het weet.

Ook vind ik die vergelijking met G4G affaire nogal overdreven, Banditi is ook nog steeds illegaal te gebruiken.

Dat iemand het verspreid is toch niet zo erg? Je leidt er toch geen schade mee? En rechten heb je in principe ook niet, want bijna elk script dat je erin hebt geplaatst is van een andere source, en bugs oplossen is ook deels via een andere bron gebeurt.

Ik maak hier ook geen woorden meer aan vuil, jullie begrijpen nog maar half hoe je een licentie maakt(dat is dus een betaalde licentie, daar moet je voor betalen om recht in je schoenen te staan!), verder blijft het hier gaan over open source ..

Met andere woorden, je kunt niets beginnen tegen CP of de verspreider, zelf je broer niet, ..

Er bestaat wel een politiedienst die zich hiermee bezig houdt (denk aan ECOPS), maar die lachen met dit soort zaken gewoon..

• Ik vind idd dat je gelijk hebt. Zelf hanteer ik wel de basis van de eerste versie van Banditi maar dit is in haar geheel niet meer terug te voeren op het oude systeem (alles veranderd, incl. teksten, afbeeldingen, css, zelfs de script opbouw, etc.)

Echter, het hanteren van een 'goedkope' rip-off vind ik niet echt netjes. Zeker niet als de rechten niet duidelijk zijn vermeld en er nog duidelijke data van andere in voor komt.

Maar goed, that's just me...

• Lees je eigen tekst nog eens goed:

Citaat van larsisgoed9

Kijk:
    Ik heb in totaal 1 week tijd besteed aan het implenteren van scripts , en het zou normaal zijn als hij in de download zou zetten:
    Basis source door: Larsisgoed9
    Ofzo.
    Dat debiele gedrag ben ik (en meer van de oudere cp'ers) zat.

Lars

Je zegt hier zelf dat jij de basis source gemaakt hebt, daar ben ik het dus oneens over (logisch ook, want Richard heeft die gemaakt!)

Ook al is de lay-out, flash games, css van Banditi (One Tow gaming) dit wil nog steeds niet zeggen dat de rest door jou is gemaakt.

Je kan er eeuwig over blijven discussiëren, maar het standpunt is gewoon, je kan geen rechten opeisen voor Open Sources, of denk je dat een copyright je gaat beschermen, de uitgever heeft uiteraard rechten, maar hey we zitten hier op CP, we don't care ..

Ik vindt iets verkopen dat een ander gemaakt heeft veel erger dan dit,.. en die dingen gebeuren ook nog steeds, en er is niets tegen te beginnen aangezien ze allemaal sources verkopen waar nooit een licentie op stond, eigen schuld dikke bult dus..

Kom nu maar eens met echte argumenten i.p.v jezelf zoveel rechten toe te wijzen ;).

• Meest domme antwoordt ooit sorry hoor lars.
    Dus omdat jij paar bugs oplost die nota bene hier op het forum zijn geplaatst en wat aan het uiterlijk doet is hij direct van jou?

Iedereen heeft eraan gewerkt niet alleen jij, de opzet is nog altijd door Richard Snijders gemaakt.

• Citaat

Kijk, en als hij er nu een andere naam aan gaf...

Hij gebruikt gewoon dezelfde naam als mij.

Helaas stond er nog geen KvK op, maar dit was ik wel van plan*.

Als hij er een andere naam aangaf zaten we weer opgescheept met een hele discussie over dat het eigenlijk OSbanditi is,..
    nu zitten we opgescheept met een discussie die nutteloos is,..

We zijn tot het punt om even na te denken voor je iets begint te roepen.

En wat heeft een KvK met open sources te maken? KvK is alleen voor bedrijven, sinds wanneer is open source een bedrijf ? Het kan alleen onder een bedrijfsnaam geplaatst worden dus zo: Bedrijfsnaam -> OSbanditi is een onderdeel van deze Bedrijfsnaam.

Maar ja, zo laat je dus duidelijk merken dat je niets van die business afweet, en dat is dus erg triestig...

• Vanaf nu reageer ik hier niet meer op.

En het was geen Open Source.
    Maar ik ga OSBanditi opnieuw scripten, onder een andere naam uitbrengen, swf's eruit, andere layout & images.
    En dan een licensie van ?20,- per stuk ofzo.

KvK heeft er mee te maken dat hij mijn naam niet meer kon stelen.
    Hij noemt het gewoon OSBanditi.
    Als ik een KvK had, kon ik er naar toe stappen en zeggen dat m'n naam gebruikt word.

Maar ja, blijkbaar kunnen jullie niet door/verder denken...

Zeer verdrietig om andere mensen te vernederen maar goed.

Lars

Oja, zie z'n download:

Citaat

De osbanditi (banditi) source is opensource geworden, alle bugs en wijzigingen in de flash games zijn mogelijk gemaakt.

Hij zegt gewoon maar dat het open source is, terwijl ik het niet eens heb gezegd?

• Ten Eerste:
    Waarom staat hij dan te downen op cp!

Ten Tweede:
    Het blijft een opensource en is vrij te gebruiken

Ten Derde:
    Je bent 15 jaar hoe ga je dan stappen ondernemen tegen meerdere mensen? Gaat je alleen maar blut maken (xD)

Ten Vierde:
    Licenties voor 20 euro?
    Iemand gaat licentie kopen en door geven komt die ook weer vrij aan zo een goedkope prijs! Kijk maar naar die crimebuilder source

Ten Vijfde:
    Herscripten? Maak dan een eigen source en geen ripof van php van banditi!

En ten Laatste!
    Denk jij echt dat je alles kan doen? Heel de Scripting van osbandit is geen haar beter of de gewonere banditi dus het blijft maar een gewone source zonder unieke opties...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!