Bitlock stationsversleuteling

  • Beste cp'ers,


    Ik heb sinds vanmiddag me beta versie van windows 7 geupgrade naar een betaalde versie.
    Nu had ik me externe schijf los gemaakt tijdens installatie.
    Hier staan namelijk zeer belangrijke gegevens op die ik nodig moet hebben.


    Nu is het probleem dat de schijf zichzelf een stationsversleuteling heeft gegeven.
    Ook wel bekend als de bitlock sleutel, deze sleutel kan ik alleen nergens vinden.


    Is er een manier om die schijf zonder schade of verlies terug werkend te krijgen?
    Zijn belangrijke bestanden die ik echt niet kan verliezen.


    Mvg,
    Superior

  • Kun je er ook niet bij komen in Linux? Als dat wel zo is, zou ik even een backup maken en je C: partitie formatteren.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Spinazie
    Ik gebruik geen Linux besturingssysteem, het gaat hier om een een F: schijf.
    Deze oude schijf komt uit een laptop die schijf heb ik extern aangesloten met een kastje.


    Windows heeft deze alleen een versleuteling gegeven en ik kan de code of wachtwoord niet vinden.

  • Ik zou als ik jou was toch even een distrootje downloaden en het toch proberen. Kan geen kwaad.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Kan op slot.


    Reden:
    Na telefoontje met microsoft NL hebben ze besloten dat ik een bedrag moet betalen.
    Dit omdat hun zogenaamde team alles moet kraken om de gegevens te herstellen.
    Kant en klare onzin als je het mij vraagt, het is hun fout en ik draai er voor op.


    Lucky kwam ik er net achter dat alles nog op me FTP stond.
    Dus ze kunnen hun besturingssysteem in hun reet douwen ik stap hierna over op LINUX ben het nu zat.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!