sleep met controle

• Hallo,

Heb nu een pagina waar mensen toestemming voor moeten deze te kunnen zien.

Echter als ik daarna de toegang weghaal kunnen ze nog steeds zolang de pagina is geopend deze gebruiken.

Nu was mijn vraag hoe kan ik bijvoorbeeld om de 5 minuten laten controleren of er toestemming is de pagina te bekijken.
    En dit Zonder de pagina te refreshen.

Zelf dacht ik aan de functie sleep()
    Echter als ik sleep gebruik om de 5 minuten (in een while/for lus, inderdaad een lus)
    Zodat het eeuwig doorgaat.
    Time limit staat natuurlijk op 0, oftewel oneindig.

Alleen als ik test door een lus 3 keer te laten doorlopen met 10 seconden sleep elke keer zal dit werken.
    Echter komt er pas output nadat alles klaar is.

Dus stel ik zou de lus 3 keer doorlopen wil ik eigenlijks:

Waarde van de lus wat er is opgehaald.
    Output laten zien.
    sleep(10);

En dat 3 keer.
    Echter word de output pas in beeld gebracht nadat alles is doorlopen.

Is hier een mogelijkheid voor of gebruik ik een verkeerde Functie?

Pekeltje

Al opgelost.
    Slotje:slotje:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het probleem is dat de pagina formen bevat naar interne en externe forms.
    Maar wil liever niet refreshen omdat dan alle ingevulde dingen ook weer weg zijn.

En dacht aan javascript die bied ook vast wel een oplossing hiervoor.
    Alleen is javascript weer te makkelijk te omzeilen door het uitzetten van javascript.

• Json is een uitgebreidere Javascript toch?
    En werkt niet meer wanneer de gebruiker client side geen javascript meer accepteerd toch of zie ik dat verkeerd.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.02.10 14:37:57:
    Opgelost door in de lus dit te zetten.

PHP
    ob_flush();
    flush();

Hierdoor word elke keer de output gedaan en gaat dan toch weer verder met de lus :)

Slotje :slotje:

• Niet verstandig, z'n sleep functie.

De pagina blijft oneindig laden, en wanneer verkeerd ingesteld (of verkeerd behandeld door de cliënt), gaat dit ook door wanneer iemand de pagina afsluit.

Dit is eigenlijk iets wat je helemaal niet moet willen afdwingen. Iemand kan de pagina altijd nog kopiëren enzovoort. Mijn vraag is dan ook: Waarom wil je dit?

[offtopic]JSON is een formaat om data in te verzenden, niets meer, niets minder. Het heeft inderdaad vaak iets met Javascript te maken (JavaScript Object Notation), maar daar blijft het dan ook bij.[/offtopic]

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!