CSS Framework in PHP?

  • Hey,


    In mijn dagelijkse bloglijst kwam ik iets tegen waar ik het bestaan nog niet van wist xCSS een Framework voor CSS gebouwd in PHP :O.


    Eindelijk hoef je niet steeds meer .class .class2 .class3 te doen, kan je werken met variabelen(ja, variabelen in CSS), berekeningen doen, en dat alles in OO(Object Geörienteerd) CSS.


    Wist jij al van deze techniek?
    Ga je het overwegen te gebruiken?
    Uw beoordeling over xCSS?


    De site: http://xcss.antpaw.org/


    Mvg,
    Dein :cheer:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Zeker interessant. Ik weet niet hoeveel meerwaarde het bied, maar het lijkt me het proberen waard.:) Ik dacht eerst dat dit topic over een gewoon CSS framework ging.


    [offtopic]Ps. Kan dit niet in een andere categorie worden geplaatst Dein? Tenslotte niet offtopic..[/offtopic]

  • [offtopic]Ja, heb het even veranderd.[/offtopic]


    Ik ga er vandaag of morgen wel wat mee experimenteren, het is sowieso veel gebruikersvriendelijker en je kan met variabelen werken wat veel voordelen brengt (denk aan kleuren e.d)

  • Ik heb hier nog nooit van gehoord, ik ga het eens uitproberen. Wie weet is het wel veel handiger en makkelijker of zo.


    In ieder geval zeer interessant ja. Ik vind het de moeite waard om het te proberen heb namelijk niks te verliezen. :cheer:

  • Het ziet er wel cool uit!


    Wel vind ik het jammer dat de berekeningen in PHP worden uitgevoerd.
    Als het door de CSS parser gedaan zou worden zou het nog cooler zijn. (Ik kan waarschijnlijk wachten tot ik een ons weeg, en dan zal het er nog niet zijn)

  • Er bestaan nog wel betere CSS frameworks dan deze, maar die zijn in Ruby gemaakt (en omdat weinig mensen daar iets van weten heb ik toch maar deze geplaatst).


    Ik vindt het zelf gewoon ongelofelijk handig aangezien je niet steeds moet kijken naar je kleurcodes en andere maten, gewoon in variabelen zetten en netjes in de stijl plaatsen :p.

  • Citaat van Dein

    Er bestaan nog wel betere CSS frameworks dan deze, maar die zijn in Ruby gemaakt (en omdat weinig mensen daar iets van weten heb ik toch maar deze geplaatst).


    Ik vindt het zelf gewoon ongelofelijk handig aangezien je niet steeds moet kijken naar je kleurcodes en andere maten, gewoon in variabelen zetten en netjes in de stijl plaatsen :p.


    Besides: PHP is bekender ;) Misschien ga ik het, als het bevalt, aan m'n projectleden introduceren (Nee, niet die van CreativeDev, aangezien jullie zelf kunnen lezen :p)

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!