Design Hulp

  • Hallo,


    Ben sinds kort een beetje aan het prutsen met designen.
    Enkel had ik als beginner zijnde me resolutie niet eerst gecontroleerd.


    Nu blijkt deze 1280 x 1024.
    En vervallen delen dus op een andere resolutie.


    Echter heb ik geen idee hoe ik dit het beste kan oplossen zodat hij in meerdere/alle resoluties goed zal werken.


    Heeft iemand hier misschien informatie over?


    Ik gebruik nu dus pixels voor de hoogte en breedte die zijn ingesteld op 1280 x 1024.


    Pekeltje

  • Kun je specifiekere informatie geven over je probleem? Wij weten nu bijvoorbeeld niet wát jij precies ziet als jij jouw resolutie verstelt op de resolutie die jij prefereert.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Het gaat ook om meerdere resoluties omdat niet iedereen dezelfde heeft.


    Maar heb bijvoorbeeld omdat ik op 1280 x 1024 maakte 1200 breed.
    Dus bij een kleinere word het dus verticaal scrollen wat totaal niet de bedoeling is.


    En als ik lager zet houd iemand op 1280 x 1024 weer veel lege ruimte over.


    Dus zoek een oplossing dat het aanpast aan de resolutie als dat mogelijk is

  • Ik begrijp het.
    Het verschijnsel dat jij omschrijft komt overal voor. Zet je resolutie bijvoorbeeld maar eens op zijn laagst en bezoek nadien deze website. Je zult zien dat alles veel groter en breder lijkt, waardoor je meer zal moeten scrollen.
    Wat kun je eraan doen?
    Ikzelf houd mijn layouts vaak niet breder dan 900 px over x. Ik denk dat het best gebruiksvriendelijk kan zijn op die manier. Ik bied dan ook geen support voor mensen die het vertikken onder een fatsoenlijke resolutie te werken!

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Ik gebruik zelf zo goed als altijd 960 pixels als maximumbreedte, hoogte maakt niet uit want als je een pagina met meer tekst maak zal je sowieso moeten scrollen.


    Waarom 960 pixels?
    Tegenwoordig heeft bijna iedereen een scherm dat groter is dan 1280×960 pixels ;)

  • Citaat van gamecontrol

    Kan beter met divs werken en deze automatisch afstemmen op de meest gehanteerde resoluties.


    Ik wil je niet de les lezen, gamecontrol, maar je kunt buiten tabellen beter met pixels werken dan met percentages die onder de honderd reiken. Het is namelijk mogelijk dat gebruikers zullen moeten werken in belachelijk kleine elementen of gebroken layouts!

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Wie heeft het over tabellen...


    Ik heb het over divs in de css, en idd met px.


    Om te voorkomen dat de layouts uitrekken gebruik ik zelf in de css altijd een opmaak zoals bv:


    PHP
    position: absolute; top: 95px; left: 389px;


    Zo blijven de layouts dezelfde grootte ongeacht de resolutie (niet exact uiteraard maar aangepast op je gebruikers)

  • Ik vind persoonlijk (omdat ik op een 22 inch wide-screen zit) van wel, maar ik moet er rekening mee houden dat de meesten dit niet hebben en rond de 18 inch zitten wat dus al meteen een stuk minder groot is. Maar ik vind 960 pixels toch wel de beste en meest ideale grootte ;)


    [offtopic]Btw, Criminalspoint is 950 pixels breed ;)[/offtopic]

  • Citaat van pekelterror

    Oke me layout aanpassen naar een breedte van 960px.
    En de hoogte maakt niet uit?


    Dus die mag wel 1024 blijven zoals die nu is?


    Ja inderdaad, hoogte maakt absoluut niets uit want uiteindelijk zal er wel bij de uitwerking van de layout (als de site wordt gecode en gescript) wel ergens een pagina bijzitten waarbij je zal moeten scrollen o.w.v. de lengte van de pagina ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!