Computer probleem...

  • Beste leden,


    Ik heb een heel erg stom probleem met m'n computers.
    Ik heb 1 server (windows XP ;)), en 1 laptop (windows XP), die zijn via internet aangesloten als volgt:
    Router -> Kabel naar zolder -> UTP switch -> Computer.


    Nu heb ik hier twee weken lang geen problemen mee gehad, maar sinds gisteren, of eigenlijk sinds eergisteren wel.


    Als ik de computer (& server) een paar uren niet gebruik, doet het hele internet het op die PC niet meer, de server host ook websites, dus dat ligt er allemaal uit dan, en de laptop kan niet meer surfen.


    Hoe kan dit?
    Ik heb er tijden niks aan veranderd, enkel host ik op de server nu ook Teamspeak.


    Als iemand dit weet, post het dan, want het is zwaar kut.


    Lars
    P.S. Als ik de computers reboot, dan werkt het wel weer voor zolang ik ze gebruik, maar na een paar uur werkt het dan niet meer.

  • @ Flaxis, dat was ik wss al van plan (heb al een Ubuntu CD liggen :)).


    Om 1 reden wil ik het liever niet, dat is omdat ik LightScribe soms wel eens gebruik op die server, en ik bang ben dat niet meer te kunnen gebruiken, omdat dat op Windows goed werkt.


    En ik ben dan denk ik nog niet van het probleem af dat m'n laptop het niet doet :).


    Kan ik dan ISPCP Omega gebruiken als CP?
    En, is er een tutorial voor linux, om een webhosting op te zetten?


    Bedankt alvast,


    Lars

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.02.10 19:11:29:
    Oja, ik wil liever geen Linux op m'n laptop, want daar game ik redelijk op, o.a Train Simulator :), Flight Simulator (X & 2004), en dat werkt dan denk ik niet.


    Maar voor de server is het wel een goede oplossing.


    Lars

  • Ik game zelf niet zo veel eigenlijk :p, werk normaal ook gewoon op Ubuntu, en het is een prima besturingssysteem. Beter dan Visboer.


    Je gebruikt een paar compleet nieuwe termen, althans, voor mij, maar ik hoop je daar niet minder om te kunnen helpen.
    Ik weet niet waar LightScribe voor dient, maar is het een programma of script dat nodig is voor servers, dan kan dat (hoewel er waarschijnlijk wel een alternatief voor te vinden is) wel een uitdaging opleveren.
    Ik denk zelf wel dat het aan (instellingen in) jouw OS ligt dat jouw internetverbinding bij inactiviteit uitvalt, maar het is ook mogelijk dat het aan je netwerk ligt. Dat is mogelijk ook te configureren, dus geen paniek.


    Verder heb je op Ubuntu gewoon als standaardbrowser FireFox, hoewel ik liever Chrome gebruik, maar dat kun je gewoon downloaden.


    Let wel op dat het netwerken-concept in Linux iets minder uitgedacht is dan in Windows (ja, in de vorm van uitvallende verbindingen), maar dat kun je gewoon hardwarematig oplossen, of gewoon je meuk op een economische manier plaatsen.

  • Oke, LightScribe is een speciale manier om zegmaar een plaatje op een DVD / CD te branden (de bovenkant), ik gebruik de server dus alleen voor websites, en ik brand er soms een CD/DVD op (in me laptop zit alleen een CD brander/lezer en een DVD lezer, dus de DVD's doe ik altijd nog daarop.


    Voor zover ik weet kan ik dan overstappen ;).
    Het enige probleem is nu:
    Als ik Linux installeer i.c.m. ISPCP-Omega, moet ik hier dan nog appart PHP / MySQL installeren?
    Of zit dat er al bij?
    Naja, ik heb btw. op de http://www.ubuntu-nl.org website de "server" versie van Ubuntu gedownload, maakt het veel verschil, dan met het gewone "client" programma?
    En, is het Nederlands :p?



    Lars

  • Ik weet niet wat ISPCP-Omega is, zal wel een computermerk zijn, maar standaard staat op Linux gewoon Apache 2.
    PHP kun je installeren door:
    sudo apt-get install php5
    GD:
    sudo apt-get install php5-gd


    Verder moet je nog een beetje met je apache2.conf rotzooien voor het gewenste resultaat. Totale tijd voor een onervaren gebruiker zal ongeveer een dag zijn, schat ik.


    Mocht je niet weten hoe je Windows verwijdert, dan is het onderstaande misschien handig:
    Laad je Windows vanaf je cd en start de command line.
    Typ 'format %DRIVEWAARWINDOWSOPSTAATGEWOONLIJKC:%'
    Even wachten... (Pizza!)
    En Windhoos is eraf geramd!

  • Heb je heel toevallig KPN of PLANET internet? Ik heb hier laatste tijd ook last van als mijn pc 3 dagen achterelkaar aan staat zegt hij dat internet niet meer doet. En dan start ik hem opnieuw op en is het weer klaar.

  • Ik heb Telfort, het goedkoopste abbonement :)
    Had eerst Tiscali, maar dat is dus overgenomen door Telfort.
    Ik hoop dat ze morgen open zijn, dan bel ik ze wel ff.


    Lars
    P.S. Het rare is wel, dat m'n zusje en moeder draadloos internet hebben, (direct op router), maar die hebben nergens last van.
    (hebben de pc ook maar max. 4 uur achter elkaar aanstaan, ik soms 8 - 12 uur. (zit ik er niet de hele tijd op, maar ook torrents etc.).

  • Goed, helpt het dan als ik Ubuntu installeer, want heb wel een paar redenen, wat het zou kunnen zijn (waarom dit gebeurd)
    1) Er zitten 4 Trojan Horses op m'n laptop (deze heeft Symantec (GEEN NORTON!) gemarkeerd ofzo, en ze kunnen niks uitvoeren of verdere schade veroorzaken).
    2) Het zou kunnen dat er een DDOS plaats vind, want ik heb mezelf daar niet tegen beveiligd (xD)


    Oja, en trouwens nog iets, het internet doet het ook niet op de server.
    En ISPCP-Omega is trouwens een Hosting Control Panel (netzoals VisaPanel / DirectAdmin, wat je als CP lid toch wel zou moeten weten).


    Lars

  • 1) Op Linux zijn amper virussen released, aangezien bijna alle bewerkingen in je systeem root access nodig hebben.


    2) Dan moet je even in je server logs kijken en overwegen daar toch software voor te installeren


    Oh, betekent het dat. Ik ben niet echt een CP lid... Terror 4 life :p
    Nee, ik wist het niet, omdat ik geen hosting provider ben, dan heb je dat soort dingen niet echt nodig ;)


  • Waarom niet:
    sudo tasksel


    En dan webserver aanklikken? :p



    En geen juiste manier van windows eraf gooien, want windows blijft in de MBR (Master Boot Record) staan ;)

    Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

  • Omdat iedereen met apt-get werkt, dus weet je zeker dat je het goed doet. Waarom zou je weigeren commands te gebruiken die speciaal daarvoor ingebouwd zijn?


    Als jij denkt dat dit geen goede manier is van jezelf te verlossen van Windhoos, doe je waarschijnlijk op dat moment zelf iets verkeerd, want op al mijn laptops heeft Ubuntu gestaan, en Windows deïnstalleren werkt gewoon dmv format, vergeet niet dat (bijna) alle informatie van je operating system op de harde schijf staat!

  • al geprobeert je duplex snelheid van 100 mbit naar 10 mbit te veranderen? heb zelf ook het probleem gehad met een server, bleek dat mijn router ertussen dus de 100 mbit lijn verstoorde, en moest ik gedwongen naar 10 mbit full duplex veranderen, je kan ook nog proberen het duplex te veranderen van full duplex naar half, dat werkt ook nog wel eens.


    success ermee :)

  • bij je geavanceerde instellingen (windows) kan je naar snelheid/duplex die staat dan op automatisch, probeer die naar 10 mbit full duplex te zetten


    pm me maar als je wilt weten hoe je in geavanceerde instellingen komt, anders krijg je hier een hele tutorial :P

  • Half-duplex betekent gewoon dat je een internetkabeltje pakt en die in een switch of router of wat dan ook drukt. Zo heb ik het toen ik met hetzelfde probleempje zat ook een tijdje uitgehouden, maar er zijn meerdere redenen om jezelf te verlossen van Windows.

  • Goed, zojuist heel Windows XP opnieuw geïnstalleerd op de server, en ik blijf het probleem houden dat de MySQL database niet online is / blijft. Ook de FTP server lijkt down.


    Hoe kan dit?
    Ik ga toch liever niet over op Linux, omdat ik dan ZPanel niet kan houden, en TeamSpeak moeilijk er irritanter te hosten is.


    Dit is een site die door mij word gehost:
    http://oeflake.co.cc
    De site is gewoon offline...


    Oja, er staat trouwens wel een foutmelding op de server:
    "Generic host processes" ofzoiets, dat die een fout veroorzaakte en afgesloten is ofzo.


    Bedankt alvast, en ik hoop dat iemand het weet.


    Lars

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!