Nieuwssysteem

• Hallo allemaal,

Ben momenteel bezig met een nieuwssysteempje voor mijn website, alleen wil ik informatie van de auteur ophalen d.m.v. een andere query. Maar dit wil helaas niet meewerken, ik heb wel een query gemaakt maar hij laat verder niks zien, ik hoop dat iemand de fout ziet.

Het script:

Met vriendelijke groeten,
    Descoo

• Wat bedoelt u precies? In de eerste query haal ik al het nieuws op en die zet ik in een while, en in die while haal ik de alle gegevens van de auteur op, maar deze word niet weergegeven (auteur zit in tabel nieuws en is het id van de user)

• Bevat auteur wel een id ? check dat is.

Of anders probeer dit ik heb er nog een while bij gedaan kan soms ook wel is helpen.

• Helaas, de extra while zorgt ervoor dat het helemaal niet meer weergegeven word.

Edit:
    Het is al opgelost, was een domme fout van mij. Had namelijk bij auteur id 1 ingevuld terwijl id 1 niet bestaat. Allemaal bedankt voor jullie hulp! :slotje:

• Verder moet je wat meer aan je beveiliging denken, denk hierbij bijv aan een integer die je wilt checken in de db, dus doe ten eerste even (int) $info['auteur']

Verder werk ook meer met htmlspecialchars en mysql_real_escape_string of addslashes!

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• om input waardes te saven zou ik mysql_real_escape_string() houden.

textarea gebruik ik met htmlspecialchars

PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

Project vendettagame.com:
    10% klaar

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!