Forum Bug

• Hallo,

ik ben bezig om een soort net zo'n site te maken als CP. Maar nu heb ik een erg grote fout. Als ik bij forum een topic toevoeg zie ik hem niet bij het onderwerp staan. Er staat dan "Dit forum bestaat niet!". Maar ik heb wel alles goed staan in de db. Is er iemand die dit voor mij wil oplossen. Ik zal morgen mijn script posten dit omdat ik niet bij mijn scripts kan wegens fout met host.

Script:

Mvg, Jordy

• Het heeft met deze query te maken:

PHP
    $sql5 = mysql_query("SELECT * FROM forum_sub_cats WHERE catid='".$_GET['id']."' ORDER BY id DESC");

Dus dan zou je moeten denken dat het bij $_GET['id'] zit, wordt die wel goed meeverstuurd als iemand op een forum klikt?

• PHP
    elseif($bestaat5 == 0){ 
            begintabel("Fout", $thema); 
            echo "Dit forum bestaat niet!"; 
            eindetabel($thema); 
        }

om dat stukje gaat het. En om:

PHP
    $sql5 = mysql_query("SELECT * FROM forum_sub_cats WHERE catid='".$_GET['id']."' ORDER BY id DESC"); 
        $bestaat5 = mysql_num_rows($sql5);
  • Als je je error_reporting hoger zou zetten zou je notices krijgen...
    Ik pas de drie ifs die iets met $_GET['actie'] wel even aan...

Verder is sql-injection mogelijk...

Edit: bewerkt...

• Ik kwam nog een ander script tegen op mijn pc die zelfde is maar deze doet het wel dat is deze:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.01.10 08:49:07:
    Net deed hij het wel met dit script maar nu niet meer. Kan iemand dit oplossen.

De fout is dat als er geen topic in het forum zit dat hij dan zegt forum bestaat niet. I.P.V. Er zijn geen topic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!