Array op volgorde

• Beste Cp'ers,

Heb een garage waar auto's in staan. In de database staat voor 1 een bepaalde auto bijvoorbeeld type 1, 2, 3 enz!
    Daarvoor heb ik een array gemaakt dat als type 1 in db staat voor een bepaalde auto.

Alleen nu is mijn vraag, want ik wil graag in de lijst hem op volgorde krijgen van auto's. Kan je de array woordjes op volgorde krijgen? Alleen hoe?

Hoop dat iemand me kan helpen als het onduidelijk is probeer ik het nog duidelijker te maken!

Met vriendelijke groeten,

Peetduck

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Misschien kan je het wat duidelijker maken.

Maar je zou toch steeds kunnen oproepen van array 1, van array 2, van array 3

dan heb je ze ook op volgorde?

In array zie je ze toch zelf op volgorde? kan toch ook dmv HTML?

• Kijk dit is de array:

PHP
    $soort = Array('','Mini Cooper','Volkswagen Polo','Opel Astra','Mitsubishi Eclipse','BMW
    Z3','Mercedes Vision CLS','Porsche Carrera GT','Lotus Elise','Lamborgini','Ferrari Enzo','Jeep','Pontiac','Dodge Ram','Honda Legend','Jaguar XK','');

Dit wil ik in volgorde krijgen, alleen hoe doe ik dat?
    Wil ook wel het script posten als het nog niet duidelijk is!

• Nou ik bedoel dat als ik een Polo, Volkswagen en BMW heb gestolen dat hij BMW bovenaan zet gevolgd met Polo en dan Volkswagen. Ookal zijn de type code voor BMW 12 en polo 3 en volkswagen 6. Dat hij de namen op volgorde zet.

Dit is het stukje script:

• PHP
    <?php // kleur
    mysql_query("SELECT ... FROM ... WHERE ... ORDER BY CASE `soort` WHEN 1 THEN 'Mini Cooper' WHEN 2 THEN 'Volkswagen Polo' WHEN 3 THEN 'Opel Astra' WHEN 4 THEN 'Mitsubishi Eclipse' WHEN 5 THEN 'BMW Z3' WHEN 6 THEN 'Mercedes Vision CLS' WHEN 7 THEN 'Porsche Carrera GT' WHEN 8 THEN 'Lotus Elise' WHEN 9 THEN 'Lamborgini' WHEN 10 THEN 'Ferrari Enzo' WHEN 11 THEN 'Jeep' WHEN 12 THEN 'Pontiac' WHEN 13 THEN 'Dodge Ram' WHEN 14 THEN 'Honda Legend' WHEN 15 THEN 'Jaguar XK' END ASC");

Niet echt een ideale oplossing...
    Het zou al een stuk mooien zijn als je een tabel zou hebben met alle soorten auto's (het liefst nog een FOREIGN KEY naar die tabel) en dan een JOIN gebruiken ipv deze idioot lange CASE...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!