Login-Check

• Hallo criminalspoint,
    ik ben de laatste tijd bezig met 'n cms'je die samen werkt met een gameserver (MTA) maar nu heb ik een probleem met de check na de login >>

nou is het probleem dat hij wrong username or password output terwijl de informatie gewoon hardstikke goed is.
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen :}

mvg, AeroXbird :cheer:

• dus je bedoelt dat ik die stripslash en real escape eruit moet halen?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 21.12.09 21:42:51:
    kheb die lijnen van de stripslashen en real escapen eruit gehaald en de sha1 lijn laten staan maar nog steeds niks :S

• ik HAD een real escape maar die heb ik eruit gehaald en weer getest, en weer niks...
    mijn register.php

Dat met die md5 klopt ik heb die sha1 code weg gehaald ook bij de login!

• Enkele fouten:

- Voor dat je kan werken met sessies moet je vertellen aan PHP dat je dat wilt, met [func]session_start[/func].
    - [func]session_register[/func] is verouderd.
    - Gooi die ob_start rotzooi eruit. Al dat cachen is nergens voor nodig.

PHP
    $dbres = mysql_query("SELECT login FROM `players`");
     $encoded =  mysql_real_escape_string($nickname);
     $nickname_rows = mysql_num_rows($dbres);
        if ($encoded == true && $nickname_rows < 1){
        passwordEncrypt($encoded, $password, $password2, $email);

- Dus alleen als er minder dan één leden op de website bestaan, mag iemand zich aanmelden?
    - Je werkt echt heel raar met functies... Niet echt zoals het hoort. Zodra je $_POST of $_GET e.d. gebruikt in je functies ben je al slecht bezig.
    - En ik zie toch echt [func]sha1[/func] in het loginscript, en [func]md5[/func] in het aanmeld script. Vervang de versies anders even naar de meest recente (En zet ze allebei in de startpost).

• Ik heb zo'n beetje gedaan wat je zij maar ik heb nou die dbres bij register.php veranderd in dit:

PHP
    $dbres = mysql_query("SELECT * FROM `players` WHERE `login`");

maar nou kan ik gewoon weer gezellig met precies dezelfde naam registreren

• Even verbetering voor je:

Ok ik heb een paar fouten eruit gehaald ook moet je er zeker van zijn dat in je database bij password varchar 40 staat of hoger anders werkt sha1 niet ;).

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• NielsB je bent geweldig, nadat ik jouw fix erin had gezet en wat kleine aanpassing had gemaakt in de tekst en opnieuw geregistreerd was werkte het helemaal perfect!
    maar nu heb ik weer het probleem dat ik weer met dezelfde naam kan registreren, en als ik de query verander kan er maar 1 iemand registreren

mvg, AeroXbird :cheer:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.12.09 16:58:43:
    Hierbij mijn nieuwe register waarbij ik met dezelfde username kan registreren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!