Doe ik inderdaad expres ja. Ik werk niet met iframes ofzo dus je bent ze nergens voor nodig. Daarnaast scheelt het natuurlijk weel ruimte om zo veel mogelijk scripts zo klein mogelijk te maken. Zo is mijn loguit misschien 6 regels lang ofzo;)
Script overzicht behouden
- Jasper
- Closed
-
-
-
Huh? Je zegt dat je geen <body> nodig hebt als je niet met iframes werkt? Onzin volgens mij
Ik zou het toch aanleren om het wel te doen, al is het alleen maar voor de iets validere (...) HTML die je maakt
-
2 dingen:
1) blijf consequent, je hebt nu een { op de zelfde regel als de if, en een paar regels verder zet je de { juist op de volgende regel...
2) gebruik <?php ipv <?, niet elke host heeft de short tags instelling aan staan...PS. gebruik htmlspecialchars() voor user input (login naam bijvoorbeeld)
-
Dat is waar Darsstar, Maar mijn host accepteert wel. Dus gebruik ik het gewoon:) het is voor mij niet voor een ander;)
Groetjes
-
-
@ Jannick,
Misschien is het inderdaag beter voor de opbouw ja maar, het is gewoon niet verplicht en denk dat er meerdere mensen zijn die er inderdaag geen gebruik van maken.
-
Citaat van Darsstar
2 dingen:
1) blijf consequent, je hebt nu een { op de zelfde regel als de if, en een paar regels verder zet je de { juist op de volgende regel...
2) gebruik <?php ipv <?, niet elke host heeft de short tags instelling aan staan...PS. gebruik htmlspecialchars() voor user input (login naam bijvoorbeeld)
Ik heb zelfs nog gehoord dat de shorttag <? zal gaan verdwijnen.
-
En wat als je host besluit de instellingen te veranderen?
Of als je moet verhuizen?Dan ben je opeens gigantisch het zaadje...
Gebruik <?php, dan weet je zeker dat je er nooit problemen mee gaat krijgen...
EDIT:
SC-Webmedia
Nog meer reden om <?php te gebruiken, als die ooit gaan verdwijnen dan is het geen PHP meer en zal je code toch niet meer werken XD -
Mijn nieuwsscript:
PHP
Toon Meer<?php require("inc.config.php"); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl"> <?php $paginatitel = "Nieuws"; include("inc.top.php"); ?> <body> <div id="wrapper"> <?php include("inc.header.php"); include("inc.menulinks.php"); include("inc.menurechts.php"); ?><div id="content"> <table class="content"> <?php $nieuwsquery = mysql_query("SELECT * FROM `nieuws` ORDER BY id DESC LIMIT 3"); while ($nieuwsfetch = mysql_fetch_assoc($nieuwsquery)) { echo "<tr><td>Titel: </td><td> " . $nieuwsfetch['title'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td colspan=\"2\">Bericht: </td></tr>"; echo "<tr><td colspan=\"2\">" . $nieuwsfetch['description'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td>Categorie: </td><td>" . $nieuwsfetch['categorie'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td>Tijd: </td><td> " . $nieuwsfetch['PubDate'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td colspan=\"2\"><hr /></td></tr>"; } ?> </table> </div> </div> </body> </html>
Iemand op- en/of aanmerkingen?
-
-
Overheen gekeken, heb het even gekeken en blijk dat ik dat meer gebruik in andere scripts. Inderdaad wel even handig om aan te passen
-
Citaat van Jannick
Mijn nieuwsscript:
PHP
Toon Meer<?php require("inc.config.php"); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl"> <?php $paginatitel = "Nieuws"; include("inc.top.php"); ?> <body> <div id="wrapper"> <?php include("inc.header.php"); include("inc.menulinks.php"); include("inc.menurechts.php"); ?><div id="content"> <table class="content"> <?php $nieuwsquery = mysql_query("SELECT * FROM `nieuws` ORDER BY id DESC LIMIT 3"); while ($nieuwsfetch = mysql_fetch_assoc($nieuwsquery)) { echo "<tr><td>Titel: </td><td> " . $nieuwsfetch['title'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td colspan=\"2\">Bericht: </td></tr>"; echo "<tr><td colspan=\"2\">" . $nieuwsfetch['description'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td>Categorie: </td><td>" . $nieuwsfetch['categorie'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td>Tijd: </td><td> " . $nieuwsfetch['PubDate'] . "</td></tr>"; echo "<tr><td colspan=\"2\"><hr /></td></tr>"; } ?> </table> </div> </div> </body> </html>
Iemand op- en/of aanmerkingen?
Wat mij zo snel opvalt is dat je veel HTML binnen PHP gebruikt.
Verder heb ik nog niet gekeken, zal ik straks doen. -
-
Over dat consequent zijn...
Language constructs zijn iets anders dan functies...
echo, print, include, inlcude_once, require, require_once, return, break, exit, die en vast nog wel wat andere zijn allemaal language constructs...
Language constructs hebben geen haakjes nodig...Ook zijn dubbele quotes langzamer dan enkele quotes...
-
-
@ jannick waarom doe je niet gewoon :
PHP
Toon Meer<?php $nieuwsquery = mysql_query("SELECT * FROM `nieuws` ORDER BY id DESC LIMIT 3"); while ($nieuwsfetch = mysql_fetch_assoc($nieuwsquery)) { echo ' <tr> <td>Titel: </td> <td>'.$nieuwsfetch['title'].'</td> </tr> <tr> <td colspan="2">Bericht: </td> </tr> <tr> <td colspan="2">'.$nieuwsfetch['description'].'</td> </tr> <tr> <td>Categorie: </td> <td>'.$nieuwsfetch['categorie'].'</td> </tr> <tr> <td>Tijd: </td> <td>'.$nieuwsfetch['PubDate'].'</td> </tr> <tr> <td colspan="2"><hr /></td> </tr>'; } ?>
-
Omdat ik op de een of andere manier een afkeer heb voor echo's met enkele haken... Vind het maar onhandig, heb het zo aangeleerd... Plus ik vind het zo ook overzichtelijk
Zal eens kijken
RiiCk Het hoort zo, toch? Ik Anders zou ik namelijk zoiets als dit doen:
Lijkt me nog onhandiger en ook niet valid
-
ik vind het toch prettiger om de zelfde volgorde aan te houden. Maar, dat is elk mens zijn keuze hé
-
RiiCk, bedoel je dan bijv <p><b> Hoi </p></b>, of begrijp ik je verkeerd? Want zo is het juist hoe het NIET moet
-
Nee, je moet <p><b> Ook hoi </b></p>
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 24.12.09 13:45:48:
sorry, ben zelf in de war.. Volgens mij zit jij met je script wel goed. maar met <p> ....... niet:p:}
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!