jQuery

  • Hee!


    Wie van jullie heeft er ervaring met jQuery? Heb gisteren in Engeland een boek gekocht over jQuery, waar ik binnenkort eens aan ga beginnen. VOor degene die niet weten wat jQuery is: jQuery is een JavaScript Framework die erg veel gebruikt word (o.a. door Google en de website van Mozilla (jQuery is ontworpen btw door werkzaam is bij Mozilla)) voor diverse mogelijkheden, bijv. een datumpciker, css dynamisch aanpassen, dingen laten verschijnen en weer wegwerken, tabbladen, etc... Er kan veel :)


    Ik heb enkele plugins gebruikt maar ik denk dat ik mijn eigen jQuery plugins eens ga ontwerpen om in mijn website te integreren.


    Nou ja, lijkt me duidelijk, vertel over je ervaringen met jQuery :)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Op CP maken we ook gebruik van jQuery (de update bar bijvoorbeeld).


    Ik gebruik meestal plugins van anderen, zelf maken doe ik nog niet. Lijkt me wel leuk :)


    Hoe heet het boek dat je hebt aangeschaft?

  • jQuery is vooral geweldig als je niet teveel code kwijt wil spelen, jQuery is sowieso prachtig en super uitgebreid met veel plug-ins.
    Kan het al wel een beetje, maar ja, een site moet sowieso ook zonder Javascript kunnen werken ;)!


    Javascript of ECMAscript is vooral gemaakt voor gebruiksvriendelijkheid maar nooit veilig (alleen indien het server side is).


    Die screencast van Themeforest heeft mij ook geweldig veel geholpen! Aan alle beginnelingen veel succes! :cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!