Beste cp'rs
Ik ben bezig met een unieke game genaamt "Drugs Star"
maar ik zit nu met een probleempje in de aanval systeem
ik heb een paar variabelen:
leven (exp/2)
aanval kracht (power/5000)
verdediging kracht (power/5000)
alleen het probleem is hoe kan ik het beste dan het aanval systeem maken
want het moet niet in 1 klap zijn dat je wint of verliest zoals het nu op elke game is
ik wil dat je een klap uitdeelt zeg maar 3 schade
dan gaat er 3 schade af dan deelt de verdediger een klap uit en zo dor tot er 1 al ze leven kwijt is
Ik hoop dat iemand hier een idee voor heb of mee kan helpen
Met vriendelijke groet,
321 Gaming

Aanval systeem
- glammiiee
- Closed
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Dit zou ik toch oplossen met ajax, of misschien flash.
Dan krijg je de mooiste resultaten!
-
Jij hebt ideeën van mafiawars op facebook xD
-
mafiawars?
dat ken ik niet:)
maar cas weet jij mischien waat ik ergens een voorbeeld vind daarvan?
alvast bedankt -
Ik heb zoiets gemaakt eerst voor me eigen spel. Maar omdat niemand wou helpen heb ik het stopgezet. Zal wel even kijken of ik het kan vinden.
-
@
Ik kan zelf geen ajax, maar weet wel dat je met ajax systeempjes zou kunnen maken, waar alles op tijd gebeurt met een handeling, ik zou toch even op internet kijken voor 'AJAX tutorial'
-
ik ben zelf bezig met leren voor ajax en flash om later unieke game's te maken
@ niels dat zou heel fijn zijn:) -
Je kunt dit ook wel in PHP maken gewoon dat je een beetje een log maakte. Zo had ik het ook gedaan. Kan het script niet meer vinden maar weet nog wel hoe het werkte:
Je hebt een aanvaller en een verdediger. Deze kun je onder verdelen in 3 waarden (kan meer maar dit is maar een voorbeeld):
- Minimale aanvalskracht
- Maximale aanvalskrachtDit stop je dus in een array dus zul je zoiets krijgen uiteindelijk:
-Niels (aanvaller)
--100 (levenspunten)
--4 (min aanval)
--1337 (max aanval)-glammiiee (verdediging)
--100 (levenspunten)
--4 (min aanval)
--1337 (max aanval)Je gaat in het gevecht een loop maken met een random getal te pakken als aanvaller wat tussen de min en max zit van deze speler.
Het switchen van wie er aanvalt kun je doen door dit (niet getest):
Dit is maar een klein stukje natuurlijkHiermee kun je een odd/even systeem maken maar het is ook geschikt voor jou. Hoe je het erin moet zetten moet je zelf maar even bekijken
Kan niet alles voorzeggen
-
Ik ga hier volgende week aan werken momenteel even wat ergers aan me hoofd me:(
RIP OPA:((:(( -
in de banditi source zit dit stuk gewoon ingescript.. misschien handig om als voorbeeld te gebruiken?
-
Veel sterkte.
-
in banditit niet zover ik weet dat is gewoon power van mij als die hoor is dan power van verdedeging win ik anders verlies ik
en bij mij gata het omleven enz en moet de loop ook weergeven worden dus zeg maar:
Glammiiee doet 5 damage Niels houd 95 leven over
Niels doet 3 damage Glammiiee houd 97 leven over
enz -
Als ik hem weer vind zal ik hem wel posten. Mijne was alleen meer dan 500 regels lang omdat ik in de 16 factoren had die allemaal het spel konden beïnvloeden.
-
hoe meer hoe beter niels:)
Drugs star heb ik 75 ranks inzitten
voor rank 75 heb je 13,5m xp nodig enz:)
uniek wapen systeem je kan meerdere wapens kopen maar je wapen kan ook kapot gaat enz en je armour
en ga zo maar door -
Zal dus iets mooi worden, hulp kan je altijd vragen. (Via msn ed.)
-
het scripten ligt momenteel wel even stil wegens prive omstandigheden dus
-
http://creativedev.nl/dev/attack.php
De code die in het script staat is zo onlogisch dat ik hem niet eens ga plaatsen xd Omdat je het toch waarschijnlijk niet gaat snappen. Maargoed nu heb je in ieder geval een lijndraad.
-
van mij mag je het poste zodat ik een beetjuh idee heb van hoe en wat ik het moet doe
-
Had het volgens mij duidelijk uitgelegd op de vorige pagina
Tevens moet je nieuwe dingen ook zelf kunnen ontdekken ik heb dit script ook zelf gemaakt.
-
dat is waar;)
maar heb totaal geen idee hoe ik die handler moet maken
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!