Copyright schipt

  • Beste mensen


    Ik heb een vraagje

    Ik heb een scriptje dan voorkomt dat je afbeeldingen van je website gehaald woord zo wel met slepen als met rechtermuisknop.

    Dit werkt goed voor een PC

    Echter werkt dit niet met een telefoon en tablet dan werkt het scriptje niet weet iemand of heeft iemand zo scriptje die dit allemaal wel doet??

    Ik weet dat het scriptje wat ik heb wel oud is en daarom niet meer van deze tijd is dus ben op zoek naar iets nieuws.


    Ik hoor het graag van jullie.


    Bij voorbaard dank.




  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Jeffrey bedankt voor de tip zal er op letten.


    Ferhat ja ik heb de auteursrechten het zijn mijn foto's die ik maak tijdens mijn diensten met de honden.

    Ik wil niet dat (collega) mijn foto's gebruiken op hun website en zo.

    Dus zoek ik een script die alles blokt wat betreft rechtermuisknop / de F12 knop en zo.

    Geheel geen afbeeldingen/ fotos van mijn website af te halen zijn zonder dat ik die weet.

    Zo iets zoek ik nu.

    Echter weet ik niet of dit bestaat ik heb al zo veel andere scripts geprobeerd maar niets werkte wat ik zoek dus vandaar de vraag hier.


    Hoor het graag van jullie.

  • Resources die publiekelijk toegankelijk moeten zijn blijven ook gewoon publiekelijk downloadbaar. Zoals Ferhat zei, Je zal dit nooit volledig kunnen blokkeren, enkel obfusceren... ACL implementeren om dat publiek te beperken is vast geen slechte zaak voor gegevens die gevoelig liggen.

    Inderdaad, enigste oplossing is een watermerk plaatsen. En duidelijke voorwaarden op je site.

  • oke bedankt top

    dan gaan we dan doen is wel wat werk maar is niet anders

    bedankt topers


    PS even een andere vraag

    weet iemand is van Nextcloud af ik moet een nieuwe versie er opzetten maar dit werkt niet ik door loop alle stappen maar er gebuurt niet wat doe ik fout ik werk nu met 24.0.7 en die moet 24.0.12 worden maar ik grijg het niet voor elkaar wie weet hier iets op???

  • best hiervoor een nieuwe topic starten zodat het geordend blijft.

  • Wil hier wel nog even verdere verduidelijking bieden.

    Citaat

    Geheel geen afbeeldingen/ fotos van mijn website af te halen zijn zonder dat ik die weet.

    Dit is gewoon mogelijk met de standaard logging die zowel apache, nginx als andere webservers voorzien. Je kan altijd zien welk IP adres op welk bepaald tijdstip een resource heeft bekeken of gedownload. Enkel voor clients die resources laden uit hun locale cache zal deze logging niet meer plaatsvinden. Het onderscheid tussen bekeken of gedownload valt hier wel niet te maken vrees ik. Want zelf enkel bekijken is in feite ook "downloaden".

  • Wil hier wel nog even verdere verduidelijking bieden.

    Dit is gewoon mogelijk met de standaard logging die zowel apache, nginx als andere webservers voorzien. Je kan altijd zien welk IP adres op welk bepaald tijdstip een resource heeft bekeken of gedownload. Enkel voor clients die resources laden uit hun locale cache zal deze logging niet meer plaatsvinden. Het onderscheid tussen bekeken of gedownload valt hier wel niet te maken vrees ik. Want zelf enkel bekijken is in feite ook "downloaden".

    Klopt als je de website bezoekt wordt er een log gemaakt van het IP adres van de gebruiker. Maar hier heb je verder niet veel aan.

    Providers zullen echt geen adres geven op basis van het downloaden van een afbeelding. :)

  • Klopt als je de website bezoekt wordt er een log gemaakt van het IP adres van de gebruiker. Maar hier heb je verder niet veel aan.

    Providers zullen echt geen adres geven op basis van het downloaden van een afbeelding. :)

    Dat niet inderdaad, maar gecombineerd met de user agent kan vaak al veel preciezer geanalyseerd worden. Ook kan een IP adres lookup soms snel de source country of zelf city aangeven maar ook vaak zonder exacte accuraatheid. Als dat allemaal dingen zijn die je overweegt wanneer je zo inzit met je materiaal kan dit misschien meer rust, maar ook werk opleveren i dunno :p Bied hem graag de mogelijkheden tot analyse die ik voor me zie.


    En gecombineerd met andere tools die IP adresen scannen op malware/bad bots o.i.d. kan je ACL/Firewall gaan implementeren voor restricties :D

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!