Beste leden,
Ik zie tegenwoordig veel mensen die zich zorgen maken voor niets, en dit ook nog eens melden om hun hart te luchten, waar dan weer qua. reacties nergens op slaat.
Om jullie maar eens te laten mee-kijken / denken hoe het nu eigenlijk echt zit met het hele commerciële gebeuren (ook televisie e.d.).
Om het wat makkelijk te maken zal ik alle titels even vet zetten, en belangrijke tekst schuin zetten.
Gokspellen
Dit is een ergernis op zich, zowel buiten als binnen het internet-gebeuren, en waar nooit een einde aan zal komen.
Minderjarigen zijn zo gezegd niet bevoegd om mee te doen met gokspellen (volgens de disclaimer) maar even een andere geboorte datum invullen en voila je kan gaan gokken en veel geld verliezen, aangezien veel programmeurs ervoor hebben gezorgd dat de kans oneerlijk is om te winnen, laat ik nu zeggen dat je maar 25% kans hebt (wat NIET veel is). Maar het gaat nog veel verder, de meeste geven je een 'klein' budget om je in de goede richting te duwen, uiteraard moet je wel eerst iets overschrijven om als startgeld te gebruiken, daar loopt het al geheel mis, aangezien die bonus dikke bullshit is om je gewoon veel geld te laten verliezen i.p.v. iets te winnen.
Conclusie:
Verdien je geld op een andere manier, gokken is zoals je misschien al wist gewoon je geld wegsmijten! Dan kun je beter een bedelaar € 100,- geven voor niets.
Online Enquêtes
Nog grotere onzin zijn online enquêtes waarbij je bv. een laptop kunt winnen, nou leuk even alle Persoonlijke Informatie invullen en nog eens me mening geven over een bepaald onderwerp, of hoe ik met iets omga invullen, hup!
Weeral de kans dat je die mooie laptop wint is erg klein, het is ook eveneens zielig, je deelt gewoon al je informatie lekker uit, wat als gevolg heeft dat je gewoon gestalkt zult worden door telecom bedrijven, spammers en alles wat je maar kan verzinnen rondom ongewenste promotie.
Meestal koppelen ze je nog eens aan een nieuwsbrief of een abonnement op één of ander rare site/dienst.
Verder spelen ze je informatie door aan telecom bedrijven waar hun geld voor krijgen, en aangezien jij hierbij hebt toegestemd (disclaimer) kun je dus niets tegen doen.
Dus terwijl jij daar een enquête voor een mooie prijs invult liggen de telecom bedrijven al op de loer naar jou gegevens en verdient iemand gewoon geld door jou gegevens, eerlijk of niet oordeel zelf maar!
Conclusie:
Let op met dit soort 'online enquêtes' waar je mooie prijzen mee kan winnen, ik spreek hier niet over een enquête van een vereniging of zo.
De tijd die je eraan verspilt is tevens ook nutteloos, dan had je even goed zelf al geld kunnen verdienen!
Televisie
Hier ga ik niet diep op in, maar zoals je al weet hebben sommige commerciële zenders reclame van ringtones/wallpapers/.. dit is één en al koppelverkoop, de kleine lettertjes vanonder in het scherm zeggen genoeg ("SMS NU RING naar 1532 € 0,50 per sms. Deelname is sowieso gekoppeld aan een abonnement van € 12,- per week.")
Zoals je al wel kunt raden is dit gewoon PURE oplichting, en begrijp ik niet waarom dit nog wordt uitgezonden op de TV. Het zelfde met die voorspellingen,liefdes meter e.d. gewoon reinste geldverspilling, waar je NIETS aan hebt!
Nou leuk je kan een DVD winnen, SMS nu,... kleine lettertjes: € 0,85 per sms..
Kans 0,02% aangezien veel mensen hier gewoon intrappen, en wordt er iets bekend gemaakt van wie de winnaars waren, NOOIT, reinste onzin dus!
Conclusie:
Steek je beltegoed beter in bellen of sms'en naar je vrienden/vriendinnen i.p.v. zielige diensten op TV. Let op, dit gebeurt evengoed op internet.
GPT, Buxsites
Niet geheel onzin, maar voor een groot deel wel, geld verdienen door mailtjes te lezen, enquêtes in te vullen (.. denk aan het verhaal van daarjuist..) , .. en ga zo maar door. Ok, 1 cent per mailtje Jeej weer een centje erbij.. ze versturen misschien bijna nooit mails, de kans is ook altijd erg klein dat je uitbetaald wordt, je moet refferals scoren of je krijgt nooit je geld, ook moet je er meestal nog instoppen om er iets uit te halen (belspellen ..).
Buxsites net hetzelfde ze promoten meestal sites waar je geld moet insteken om zogezegd er weer geld uit te kunnen halen, wat weer reinste onzin is.
Trap je hierin, maak je gewoon andere mensen rijk, en met rijk bedoel ik dus echt rijk!
Conclusie:
Mocht je bank ineens een bedrag uit het niets zien komen en doorgeven aan de BTW of zo, dan zit jij echt wel met problemen, en dan zal dat bedrag je niet helpen.
Crimegames
Ook weer pure oplichting, je pompt er als speler massa's geld in en wat krijg je eruit, een site die ineens suspended is.. weg geld, weg prijs, weg webmaster! Steek je geld liever in een scooter,auto, je hobby .. ga eens buiten spelen weet ik veel, het is tijdverspilling en prijzen kun je meestal NOOIT verwachten.
Dit is ook zo bij andere spellen online! Ik zeg niet alle...
Conclusie:
Eigenlijk begaan de eigenaren een misdrijf, en zouden ze vervolgd kunnen worden. Wat praktisch nooit gebeurt omdat meestal jongeren zich hiermee bezighouden.
Vul dit zelf maar in
Deel hier je mening over iets waar je gewoon geld mee verspilt i.p.v. iets uithaalt. Flamen, spammen, onnozel doen enz. = 24 uur afkoelen (geen waarschuwing voor nodig!). Waarom, ik wil gewoon eens een normale discussie op CP starten, die onderbouwd is en waar niet doelloos wordt gepost!
Veel leesplezier ;).
- Dein
p.s. ik ga deze ook highlighten en een sticky van maken aangezien dit een goede discussie is, waar je zelf een volwassen conclusie uit kunt trekken.