Ongekend gevaar

• Beste leden,

Ik zie tegenwoordig veel mensen die zich zorgen maken voor niets, en dit ook nog eens melden om hun hart te luchten, waar dan weer qua. reacties nergens op slaat.

Om jullie maar eens te laten mee-kijken / denken hoe het nu eigenlijk echt zit met het hele commerciële gebeuren (ook televisie e.d.).
    Om het wat makkelijk te maken zal ik alle titels even vet zetten, en belangrijke tekst schuin zetten.

Gokspellen

Dit is een ergernis op zich, zowel buiten als binnen het internet-gebeuren, en waar nooit een einde aan zal komen.
    Minderjarigen zijn zo gezegd niet bevoegd om mee te doen met gokspellen (volgens de disclaimer) maar even een andere geboorte datum invullen en voila je kan gaan gokken en veel geld verliezen, aangezien veel programmeurs ervoor hebben gezorgd dat de kans oneerlijk is om te winnen, laat ik nu zeggen dat je maar 25% kans hebt (wat NIET veel is). Maar het gaat nog veel verder, de meeste geven je een 'klein' budget om je in de goede richting te duwen, uiteraard moet je wel eerst iets overschrijven om als startgeld te gebruiken, daar loopt het al geheel mis, aangezien die bonus dikke bullshit is om je gewoon veel geld te laten verliezen i.p.v. iets te winnen.

Conclusie:

Verdien je geld op een andere manier, gokken is zoals je misschien al wist gewoon je geld wegsmijten! Dan kun je beter een bedelaar € 100,- geven voor niets.

Online Enquêtes

Nog grotere onzin zijn online enquêtes waarbij je bv. een laptop kunt winnen, nou leuk even alle Persoonlijke Informatie invullen en nog eens me mening geven over een bepaald onderwerp, of hoe ik met iets omga invullen, hup!
    Weeral de kans dat je die mooie laptop wint is erg klein, het is ook eveneens zielig, je deelt gewoon al je informatie lekker uit, wat als gevolg heeft dat je gewoon gestalkt zult worden door telecom bedrijven, spammers en alles wat je maar kan verzinnen rondom ongewenste promotie.
    Meestal koppelen ze je nog eens aan een nieuwsbrief of een abonnement op één of ander rare site/dienst.
    Verder spelen ze je informatie door aan telecom bedrijven waar hun geld voor krijgen, en aangezien jij hierbij hebt toegestemd (disclaimer) kun je dus niets tegen doen.
    Dus terwijl jij daar een enquête voor een mooie prijs invult liggen de telecom bedrijven al op de loer naar jou gegevens en verdient iemand gewoon geld door jou gegevens, eerlijk of niet oordeel zelf maar!

Conclusie:

Let op met dit soort 'online enquêtes' waar je mooie prijzen mee kan winnen, ik spreek hier niet over een enquête van een vereniging of zo.
    De tijd die je eraan verspilt is tevens ook nutteloos, dan had je even goed zelf al geld kunnen verdienen!

Televisie

Hier ga ik niet diep op in, maar zoals je al weet hebben sommige commerciële zenders reclame van ringtones/wallpapers/.. dit is één en al koppelverkoop, de kleine lettertjes vanonder in het scherm zeggen genoeg ("SMS NU RING naar 1532 € 0,50 per sms. Deelname is sowieso gekoppeld aan een abonnement van € 12,- per week.")
    Zoals je al wel kunt raden is dit gewoon PURE oplichting, en begrijp ik niet waarom dit nog wordt uitgezonden op de TV. Het zelfde met die voorspellingen,liefdes meter e.d. gewoon reinste geldverspilling, waar je NIETS aan hebt!
    Nou leuk je kan een DVD winnen, SMS nu,... kleine lettertjes: € 0,85 per sms..
    Kans 0,02% aangezien veel mensen hier gewoon intrappen, en wordt er iets bekend gemaakt van wie de winnaars waren, NOOIT, reinste onzin dus!

Conclusie:

Steek je beltegoed beter in bellen of sms'en naar je vrienden/vriendinnen i.p.v. zielige diensten op TV. Let op, dit gebeurt evengoed op internet.

GPT, Buxsites

Niet geheel onzin, maar voor een groot deel wel, geld verdienen door mailtjes te lezen, enquêtes in te vullen (.. denk aan het verhaal van daarjuist..) , .. en ga zo maar door. Ok, 1 cent per mailtje Jeej weer een centje erbij.. ze versturen misschien bijna nooit mails, de kans is ook altijd erg klein dat je uitbetaald wordt, je moet refferals scoren of je krijgt nooit je geld, ook moet je er meestal nog instoppen om er iets uit te halen (belspellen ..).
    Buxsites net hetzelfde ze promoten meestal sites waar je geld moet insteken om zogezegd er weer geld uit te kunnen halen, wat weer reinste onzin is.
    Trap je hierin, maak je gewoon andere mensen rijk, en met rijk bedoel ik dus echt rijk!

Conclusie:

Mocht je bank ineens een bedrag uit het niets zien komen en doorgeven aan de BTW of zo, dan zit jij echt wel met problemen, en dan zal dat bedrag je niet helpen.

Crimegames

Ook weer pure oplichting, je pompt er als speler massa's geld in en wat krijg je eruit, een site die ineens suspended is.. weg geld, weg prijs, weg webmaster! Steek je geld liever in een scooter,auto, je hobby .. ga eens buiten spelen weet ik veel, het is tijdverspilling en prijzen kun je meestal NOOIT verwachten.
    Dit is ook zo bij andere spellen online! Ik zeg niet alle...

Conclusie:

Eigenlijk begaan de eigenaren een misdrijf, en zouden ze vervolgd kunnen worden. Wat praktisch nooit gebeurt omdat meestal jongeren zich hiermee bezighouden.

Vul dit zelf maar in

Deel hier je mening over iets waar je gewoon geld mee verspilt i.p.v. iets uithaalt. Flamen, spammen, onnozel doen enz. = 24 uur afkoelen (geen waarschuwing voor nodig!). Waarom, ik wil gewoon eens een normale discussie op CP starten, die onderbouwd is en waar niet doelloos wordt gepost!

Veel leesplezier ;).

- Dein

p.s. ik ga deze ook highlighten en een sticky van maken aangezien dit een goede discussie is, waar je zelf een volwassen conclusie uit kunt trekken.

• Gokspellen: doe ik niet aan, is inderdaad pure geldverspilling!

Online Enqu?tes: Altijd een bedriegelijke manier om aan de persoonlijke gegevens van personen te geraken om hun zo massa reclame en dergelijke op te sturen terwijl jij je tijd verdoet voor iets dat onbestaand is (een laptop die je kan winnen of wat dan ook wat niet waar is).

Televisie: Abonnement op zulke berichten, daar heb ik ervaring mee gehad. 5 jaar geleden toen ik nog maar mijn 1ste GSM (mobiel) had heb ik dit ooit eens gedaan om een voetbalspel te downloaden, wat ik dus niet wist was dat ik internet nodig had om het te downloaden wat ik al niet had op m'n GSM en ik kreeg dan ook nog eens een abonnement. Na zo'n ?30,- verloren te hebben ben ik dan uiteindelijk naar mijn Mobistar center gegaan voor meer duidelijkheid en daar kwam ik er dus achter dat ik een abonnement had op zo'n dienst. Geld kwijt en nooit meer teruggezien dus... Dure grap als 11-jarige met weinig zakgeld... :p

GPT, Buxsites: Oplichting, oplichting en oplichting... Alleen goed voor hun eigen spaarvarken door al de reclame...

Crimegames: In mijn jeugdjaren belde ik ook als een echte fanaat van crimegames heel veel en dit hebben mijn ouders toch wel een 50-tal euros gekost :$ en die game was dan nog zonder prijzen :p.

Maar ik moet jullie er wel op wijzen dat je op MaffiaVillage nu ook 2 prijzen kan winnen, namelijk een DVD-speler t.w.v. ?50,- en een nieuwe GSM (mobiel) t.w.v. ?25,- en ik heb ondertussen al een inkomen dat hoger is dan de aankoop van deze prijzen dus die prijzen ga ik ook werkelijk weggeven, dus bij ons heb je niet te maken met oplichters! ;)

Ik vind ook inderdaad dat alle valse crimegames uit de internet wereld moeten verdwijnen, maar wie zijn wij om daar wat aan te doen? :S

[offtopic]PS: waarom komt dit topic niet in de lijst van de laatste topics? :p[/offtopic]

• Als eerste een compliment voor deze inhoudelijke topic.
    En ook ik wil even mijn mening filteren.

Goksite : Er zitten grote commerciele bedrijven achter die maar 1 ding voor ogen hebben en dat is om zoveel mogelijk geld te verdien.
    Ik zelf heb jaren online poker gespeeld, en dat heeft me een hoop geld gekost, echter heeft met me ook veel opgeleverd.
    Vergeet niet dat er miljoenen in omgaan, en er ook voor vele tienduizenden dollars/euro's aan advertentie/promotie middelen op de potentiele nieuwe (dan wel niet verslaafde) speler(s) worden afgevuurd, om ze nog makkelijker over de streep te trekken.

Online Enqu?tes : Daar doe ik zo ie zo niet aan, dit is puur en alleen om jouw e-mail adres (incl. evt. naw gegevens) te hebben om je zo van nogmeer rommel (spam) te voorzien, met als doel, jouw aanzetten tot het kopen van onzin dingen, die je totaal niet nodig hebt, echter beweren de afzenders natuurlijk van wel.

GPT, Buxsites : Doe ik puur voor de lol, en heb daar verders ook geen mening over, puur een keuze die iemand zelf kan maken, zie zelf hierin geen gevaar.

Crimegames : Ik ben het ten delen eens met Dein, er zijn veel site's die online gegooit worden, en alleen maar willen dat mensen bellen, en er totaal niks voor terug krijgen.
    Echter kijk je naar de grotere sites (vb. maffiabaas) dan is nog steeds het doel, winst maken, maar dat soort bedrijven staan wel voor hun product, en keren weldegelijk mooie/goede prijzen uit.

• Belspellen op tv: overbuur werd opgelicht, hij sms'te voor een dvdbox van james bond, alle filmen.
    Hij kreeg melding dat hij gewonnen had en moest zijn gegevens doorgeven.
    Na 8 maand kreeg hij 6 dvd's aan met allemaal domme, oude films!
    Niks van James Bond bij...
    Dus als je dan al eens wint...

Bux: de auto klikkers maken het grotendeels kapot op dit soort sites.

Crime games: Er zijn mensen zoals ons die het wel goed bedoelen met deze games. Het is echter zeer moeilijk om jarenlang te blijven werken aan eenzelfde site.
    Kijk naar onze http://www.war4europe.com. Wordt jammer genoeg niets meer aan gedaan omdat ik er geen tijd voor heb en er geen nieuwe projectleider voor kan vinden...

• hey over crime game's ben ik het niet over eens

ik ben me spel zo aan het maken dat ze gewoon een gift kunnen geven

ze hebben gewoon standaaard alle optie's

maar de rest heb je allemaal gelijk in

• Bij crimegames kan je het vertrouwen als het + 2000 leden heeft anders helemaal niet en is het een noobsite waarvan de eigenaar het doet voor het geld.

Ik vind het zelf ook dus op mijn spel is het maar 30 gcoins (30 cent) voor 1 maand vip integendeel tot de 1,50 euro op sommige sites.
    En in missies worden ook regelmatig Gcoins etc. weggegeven.

• Niet alleen door veel leden,... ook de layout, de spelling e.d. kun je direct aan zien of iets te vertrouwen is of niet.
    Ik kan net zo goed een hele waslijst opnoemen, maar ik heb liever dat men ook op de rest doelt, en zelf iets toevoegt aan deze lijst. Dus niet alleen over crimegames praten ..

• Citaat van wimmpie

Bij crimegames kan je het vertrouwen als het + 2000 leden heeft anders helemaal niet en is het een noobsite waarvan de eigenaar het doet voor het geld.

Ik vind het zelf ook dus op mijn spel is het maar 30 gcoins (30 cent) voor 1 maand vip integendeel tot de 1,50 euro op sommige sites.
    En in missies worden ook regelmatig Gcoins etc. weggegeven.

Mijn site heeft minder dan 2000 leden, en dan? ...
    Ik geef volgende maand wel die prijzen weg waar mijn spelers recht op hebben, ook al komen ze bijna niet meer online...

• Citaat van tree

Mijn site heeft minder dan 2000 leden, en dan? ...
    Ik geef volgende maand wel die prijzen weg waar mijn spelers recht op hebben, ook al komen ze bijna niet meer online...

zoals Dein zij ligt het ook aan de layout en spelling,
    ik denk ook sommmige spellen op owncrime etc ook zo zijn...

• GPT, Buxsites:

Zulke site's dat zijn idd oplichters, aangezien dat je idd weinig centjes krijgt kan je net zo goed gaan werken:S

btw sommige mensen denken snel geld verdienen terwijl je mischien nooit niet krijgt uitbetaald

• Ik ben nog maar door 1 a 2 GPT sites uitbetaald geweest, voor zo'n ? 30,- ongeveer, maar daar heb ik 3 maanden voor moeten doen + een hoop mensen voor moeten laten aanmelden onder mijn link.

Maar alleen maar klikken is zo goed als onmogelijk, over bux.to ben ik niet over te spreken trouwens, ik had een uitbetaling een jaar geleden aangevraagd en toen stuurde ik mails e.d. nooit een reactie op gekregen, topics geopend nutteloze reacties op gehad meer niet, ga ik een paar weken later kijken is ineens de uitbetaling termijn verhoogt tot $ 50 :s(echt dan noem ik pas genaaid!).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!