Op zoek naar een tool om een website op te nemen

  • Hallo allemaal,


    Ik ben op zoek naar een manier om een website op te nemen, bij voorkeur in 1920 x 1080 formaat. De opname zou ongeveer 2 minuten moeten duren.


    De website bevat een slideshow die we hebben gemaakt met Slider Revolution. Er is geen geluid bij de slideshow. Heeft iemand aanbevelingen voor tools die dit kunnen doen?


    De opname MOET gebeuren via de server bij voorkeur via een php script of javascript.



    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waarom moet dit via php? Kan je gewoon de screen niet recorden? Wat wil je exact bereiken?

    Ferhat,


    We willen dat gebruikers een slider kunnen creëren of aanpassen. Vervolgens willen we de acties van deze slider automatisch opnemen om een video te genereren. Hoewel het mogelijk is om dit proces handmatig te voltooien met een screen recorder, streven we naar volledige automatisering. Op deze manier ontvangt de gebruiker een directe link naar de gegenereerde video.


    Gebruiker past de slider aan op de webpagina. -> Wanneer de gebruiker klaar is, klikt hij op een knop om de video te genereren. -> De server genereert de video en slaat deze op. -> Een link naar de video wordt aan de gebruiker gegeven.

  • ik vraag me af of php dit kan... dat is een

    Javascript zou het misschien wel kunnen maar zal denk ik door veel browsers meteen of snel geblokkeerd worden.


    Ik denk dat je al snel naar iets moet gaan kijken dat op een vps of dergelijke gaat draaien, waarbij je een front-end bouwt in php en/of javascript.


    Voor je verdere uitleg zou ik eerder gaan voor een video generator van het timepad wat je van je slicer maakt.

    Je zult hiervoor wel je eigen slicer plugin moeten maken, en dit inbouwen. Ook hiervoor is denk ik wel wat rekenkracht nodig. Waardoor je denk ik toch snel weer bij een vps aankomt met iets anders als php of javascript.


    Heb je bijvoorbeeld als een gekeken naar python of nodejs? dit zijn talen waar veel over te vinden is en relatief snel te leren is.

    Daarbij zijn er veel frontends die dit ondersteunen.

  • Ik heb informatie ontdekt over NodeJS, met name Puppeteer. Overweeg om dit te combineren met FFmpeg voor mijn project.

    Ik vraag me af of er nog andere opties beschikbaar zijn.


    Maar voor ik een VPS bestel wil ik eerst een werkend systeem in elkaar boxen :D

  • Ik heb informatie ontdekt over NodeJS, met name Puppeteer. Overweeg om dit te combineren met FFmpeg voor mijn project.

    Ik vraag me af of er nog andere opties beschikbaar zijn.


    Maar voor ik een VPS bestel wil ik eerst een werkend systeem in elkaar boxen :D

    Probeer het is op je pc doormiddel van vm ware eens vast te maken, installeer een besturingssysteem zoals linux en doe je ding :)

  • Dit kan je wellicht al op weg helpen: https://web.dev/patterns/media/screen-record/

    Echter wordt de video hier lokaal opgeslagen, mogelijkheid is dat je deze snippet verder uitbreid en bekijkt naar de mogelijkheden om ergens een temp file te storen server side.


    Wanneer je dit wil bereiken via de front end zullen er altijd extra stappen door de 'end-user' moeten goedgekeurd worden. Dat is nou eenmaal hoe een browser werkt. (Toestemming voor recording, welk venster, etc)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!