Gebruiken jij al AI in je dagelijkse werk?

  • Enige tijd terug kreeg ik een bericht van Stack Overflow waarin zij in een enquête de vraag stelden en zelfs restricties stelden aan het gebruik van AI. Dit was best vermakelijk gezien de verschuiving van hun communitystijl in de afgelopen jaren.

    Nu ben ik benieuwd naar welke succesverhalen er zijn bij het gebruik van AI. Gebruik jij het en zo ja, hoe gebruik jij het?"

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Mijn ervaring is gelijk aan die van jullie, Ik vind persoonlijk CoPilot tekort schieten met goede suggesties waar ChatGPT vaak snel en goed een snippet maakt, diepgaande functies raakt die gauw de draad kwijt en dan heb je er niet veel meer aan. SEO en Blogs werken echt perfect, geef een goede basis aan tekst en je krijgt meer dan voldoende terug.

    • Belangrijk bericht

    Ik gebruikte het al in volgende scenario's:

    - content ideas voor artikels

    - voor-schrijven van artikels

    - snel kleine code snippets maken die ik niet wil googlen


    Vooral na lancering gebruikte ik het, de laatste tijd is het minder wegens tijdsgebrek, maar zou het wel graag meer gebruiken.

  • Ik vind het volgende toch niet kloppen. Je wilt het gebruiken maar hebt tijdsgebrek. Dit zorgt er juist voor dat je tijd uitbespaard. Zo focus ik mij bv. op MidJourney.

  • Hey,


    Dus, ik gebruik dus AI voor mijn code-gedoe. Het helpt me met korte stukjes code, het ontcijferen van rare code, het zoeken naar bugs, en het uitwerken van ideeën.


    AI maakt echt mijn leven makkelijker hiermee. Als ik wat korte code nodig heb, knalt het zo wat basisdingen eruit, zodat ik meer tijd heb om mijn code te fine-tunen. En als ik in vreemde code zit te staren, kan AI me helpen om te begrijpen wat er aan de hand is. Dat is mega handig als ik aan bestaande projecten werk.


    Wat echt gaaf is, is dat AI ook helpt bij het spotten van fouten. Het piept me sneller als er mogelijk iets mis is, wat resulteert in betere code en minder haperingen in mijn apps.


    Maar het is niet alleen serious business, hoor. AI heeft mijn creatieve sappen ook aangewakkerd. Het gooit ideeën op tafel die ik anders nooit had bedacht. Het is een soort code-maatje dat me nieuwe wegen laat zien.


    Ik ben best wel hyped over hoe AI mijn code-gedoe verbetert en ik zoek altijd naar nieuwe manieren om het te gebruiken. Natuurlijk, je moet niet vergeten dat het een tool is, en het draait nog steeds om mijn input en instructies. Het maakt me beter in coderen, maar laat ook ruimte over voor mijn eigen knopen in mijn hersenen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!