Email invite script

  • Beste leden,


    Ik weet niet of jullie je dit herinneren, maar vroeger had iedere mafiagame een script waarbij mensen zich konden inloggen met hun mail en al hun vrienden kregen dan een mail met een uitnodiging. Bestaan deze scripts nog en zouden deze nog werken? Zijn er wellicht mensen die dit wel werkend kunnen krijgen?


    Milan khan

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
    • Belangrijk bericht

    De allereerste code die ik daarvoor geschreven had ging de data halen uit msn, maar dat bestaat al niet meer.

    Er is ook een versie geweest waarbij je iets kon exporteren van je sociale netwerk en dan diende je die .csv file up te loaden.

    Ik heb zelf geen recente code liggen die werkt, maar vind dit wel een zeer goede vraag, waarvan ik de code (mits er php code is), zelf ook wel zou kunnen gebruiken.


    Weet er iemand of deze data überhaupt nog wel bekomen kan worden vanuit Facebook bv of linkedin?

  • De allereerste code die ik daarvoor geschreven had ging de data halen uit msn, maar dat bestaat al niet meer.

    Er is ook een versie geweest waarbij je iets kon exporteren van je sociale netwerk en dan diende je die .csv file up te loaden.

    Ik heb zelf geen recente code liggen die werkt, maar vind dit wel een zeer goede vraag, waarvan ik de code (mits er php code is), zelf ook wel zou kunnen gebruiken.


    Weet er iemand of deze data überhaupt nog wel bekomen kan worden vanuit Facebook bv of linkedin?

    Zeker van niet! Daar is Facebook heel streng in. Vooral na het Cambridge schandaal.

    • Belangrijk bericht

    Wat waarschijnlijk wel kan is een chrome plugin maken die de download doet en dan de data insert in je database.
    Mogelijks mag dit wel, mits je gebruikers daarvoor zeer duidelijk hun akkoord geven.

    Veel hangt af van de consents tegenwoordig.


    Andere opties die tegenwoordig veel voorkomen:
    - Een app maken welke de contactenlijst inleest op de gsm, maar ook hier is consent zeer belangrijk

    - Wedstrijden en giveaways maken om mensen te belonen in ruil voor hun data

  • De mentaliteit is ook veranderd vergeleken met 15 jaar geleden. Toen werd je nog verrast met een mail van een iemand die je uitnodigde voor een game. Tegenwoordig zijn de regels voor het versturen van ongevraagd verstuurde massa-mails aangescherpt, en staat privacy hoger in het vaandel.


    Nee, niemand staat nog op uitnodigingen te wachten.

  • Wat waarschijnlijk wel kan is een chrome plugin maken die de download doet en dan de data insert in je database.
    Mogelijks mag dit wel, mits je gebruikers daarvoor zeer duidelijk hun akkoord geven.

    Veel hangt af van de consents tegenwoordig.


    Andere opties die tegenwoordig veel voorkomen:
    - Een app maken welke de contactenlijst inleest op de gsm, maar ook hier is consent zeer belangrijk

    - Wedstrijden en giveaways maken om mensen te belonen in ruil voor hun data

    Dan nog bekom je illegaal aan je data zonder enige toestemming. Waarom zou je mensen die nergens mee toestemmen in je database gooien?

    Idem ditto bij contactenlijsten.


    Wat je wél kan doen, is een facebook app maken. Zo kan je wel vrienden uitnodigen doormiddel van bv 'ik heb geld nodig of hulp nodig in deze game'. Anders zie ik geen oplossing.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!