op zoek naar een Dropbox script

  • Beste leden van ICT Scripters,


    Ik heb een vraagje voor een stichting waar ik gebouwbeheerder ben ben ik op zoek naar een script zo als BeDrive.
    Dit script hebben we en werkt ook wel goed alleen missen we een ding in het het script en dat is dat je niet online bestanden kan bewerken.
    Je moet eerst het bestand downloaden en dan bewerken en dan weer uploaden en dat is jammer.


    Ik zoek dus een script waar dit alle maal wel in zit wie weet zo iets.
    we willen het op eigen server hebben staan dus Dropbox en zo dat is dus niet wat we zoeken.


    ik hoor het graag van jullie
    Onze dank is groot :thumbup: :thumbup:

  • gebruik maken van azure?


    azure bied aan stichtingen gratis een office 365 omgeving, hierin ook sharepoint/onedrive.
    Wij maken er met de stichting en vereniging al jaren gebruik van. Het is volledig beveiligd, plus je kan er ook mail adressen ect ect beheren.


    Verder als je dat niet wilt en zelf de beveiliging wilt regelen kijk eens naar Free NAS i.c.m. met een VPN server.

  • gebruik maken van azure?


    azure bied aan stichtingen gratis een office 365 omgeving, hierin ook sharepoint/onedrive.
    Wij maken er met de stichting en vereniging al jaren gebruik van. Het is volledig beveiligd, plus je kan er ook mail adressen ect ect beheren.


    Verder als je dat niet wilt en zelf de beveiliging wilt regelen kijk eens naar Free NAS i.c.m. met een VPN server.

    ik ga dit zeker nakijken super bedankt Jeroen.

  • even een terug koppeling over dit toppie


    ik zoek dus zo iets als dit filerun zie de link filerun en of zo iets als dit ownCloud zie ook deze link ownCloud
    ik zoek dit voor een stichting die geen geld meer over heeft voor een betaal verzie dus is de vraag wie weet een free verzie van een van deze cloud en of een gelijkwaardig cloud.
    het moet wel op eigen server geïnstalleerd kunnen worden verder is de vraag dat de besteden zo als docx online bewerkt kunnen worden zonder downloaden en dan weer uploaden.


    ik weet het is niet makkelijk daarom zet ik het hier ook neer omdat er veel mensen zijn en veel mensen weten meer dan ik alleen.


    namens de stichting bedankt en een goed en gezond 2022.

  • het probleem is als je een stichting bent en of een bedrijf is het niet meer gratis.server heeft de stichting al en die is ergen dom van de stichting dus ja.
    verder zie ik niets wat betrekking heeft op de vraag jammer.

    Hier wil ik toch even op inhaken, voor Non-Profit organisaties bieden zowel Microsoft als google hun producten kosteloos aan. Zelfs kun je bij Microsoft tot $2500 dollar per jaar aan Azure servers krijgen.


    Aangezien een stichting vaak Non-Profit is, zie ik hier geen probleem in.
    Voor meer info kun je dit inwinnen bij Techsoup, zij regelen dit in Nederland. Voor Belgie moet ik je het antwoordt schuldig blijven.


    Wij hebben zo bij onze stichting fijn office 365 (mail, dataopslag, cloud, agenda, teams, planner en nog veel meer).
    Het aanvragen kost wat werk en tijd maar is het zeker waard.


    Voor de Azure servers is het iets moeilijker, deze moet je jaarlijks verlengen en opnieuw bewijzen dat je Non-profit bent.


    De google clouds heb ik minder ervaring mee, ik weet wel dat een business omgeving vaak wat beter beveiligd is als de gratis cloud zoals google drive.


    Wil je toch voor een eigen fileserver gaan, is het toevallig dat ik er pas eentje thuis heb opgezet (wel lokaal gebruik) kijk dan eens naar TrueNas / FreeNas

  • super ik heb en nu een paar lopen en ben ik even aan het testen voor als nog werkt deze nextcloud het beste bedankt

    AarClay bedank voor het mee kijken en zoek.
    ik er vier getest en bij twee wat ik al snel kaar die kost meer geld dan wat we nu hebben dit komt door de apps die je nodig heb.
    en twee zijn zo .............. dat ik bijna mijn pc en laptop door het raam gooide dit omdat bij het het zo niet werkt steeds maar vast lopen en niet goed kunnen installeren dus ben ik bang dat het niet gaat werken wat wij zoeken.
    en wel jammer maar goed we gaan kijken of we iets anders is wat hier op lijkt.


    PS nextcloud en owncloud zijn een en de zelfde helaas en deze leek mooi en leek te werken maar niets is minde waar echt jammer..



    maar wel bedankt voor het mee kijken. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

  • Ik heb hem draaien op mijn server met de install van nextcloud.
    En de documentatie die er bij zit klopt / werkt niet en of ik doe iets fout
    Google heeft niets met de nieuwe nextcloud
    Nextcloud draait op de server van Linux
    Het programma nextcloud draait wel alleen ik krijg onllyoffice niet werkend ik moet een lijk / pab maken waar de documentatie staat die link werkt niet

  • Ik heb hem draaien op mijn server met de install van nextcloud.
    En de documentatie die er bij zit klopt / werkt niet en of ik doe iets fout
    Google heeft niets met de nieuwe nextcloud
    Nextcloud draait op de server van Linux
    Het programma nextcloud draait wel alleen ik krijg onllyoffice niet werkend ik moet een lijk / pab maken waar de documentatie staat die link werkt niet

    Dus je hebt een probleem met onlyoffice?
    En nogmaals welke linux distributie, ubuntu/debian, centralos? daar zitten namelijk wel verschillen in?
    Heb je alles goed gelezen?
    Wat voor foutmelding krijg je terug? via je commandline of in je error log?
    Welke versie gebruik je (laatste versie is geen antwoord)


    Je bent heel beperkt in wat je zegt zoals @AarClay al aangeeft!


    En na het googlen van Error onlycloud on nextcloud kwam ik al snel op het nextcloud forum terecht: https://help.nextcloud.com/c/a…unity-document-server/170

  • IK BEN NET DOOR DE SERVER VIMEXX op mijn vingers getikt dat wat wij aan het doen zijn met onze Resellers server.
    het blijkt dat er geen cloudserver op deze server mag komen.
    en dit na twee jaar en vier manden komen ze er nog niet eens zelf achter dat ik al vanaf het beging dat ik klant ben geworden een Bedrive website heb dat dit niet mag.
    nu maar kijken naar een ander Hoster waar het wel mag.


    dus voor nu is dit klaar en over.
    ben er alleen maar achteruit op gegaan :evil: :cursing: :wacko: :wacko: :wacko:
    twee website weg in een keer :thumbdown: ;( ;( ;(
    en moet ik op zoek naar een nieuwe hoster


    mensen bedankt voor de tips en hulp voor al :thumbup: Jeroen.G :thumbup: super bedankt voor de uitleg en hulp die je geboden heb via de PB. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

  • Ik vind het een opmerkelijk verhaal van @tigermaffia!
    Als je een cloudserver wilt installeren, zul je root-access op een server moeten hebben. Ik hoor hier dat het om een resellerserver gaat.
    Daar heeft alleen de hostingbeheerder zelf root-toegang tot.


    Als het om een VPS zou gaan heeft Vimexx er waarschijnlijk niks mee te maken. Ik heb nog nooit gehoord dat een hosting geen cloudtoepassingen wilt. Een VPS is immers begrensd.


    Zou de TS het volledige verhaal niet hebben verteld, vraag ik mij af? [WEG EDIT]

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!